סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
הקרב בקטגוריית רכבי הפנאי שטח הקטנים מתחמם. לאחר שלוש שנים בהן הניסאן ג'וק שולט באופן מוחלט בקטגוריה, הצטרפו השנה שני רכבים נוספים, רנו קאפטור ושברולט טראקס, כעת גם פיג'ו 2008 מצטרפת לזירה. הרכבים בקטגוריה זו שמים על הכוונת לקוחות המעוניינים לעבור ממכוניות משפחתיות לטובת רכבים בעלי תנוחת ישיבה גבוהה אך אינם צריכים את יכולות השטח של רכבי שטח גדולים ויקרים יותר ואינם מעוניינים לוותר על השימושיות במרחב העירוני.
פיג'ו 2008 הושקה במהלך השנה באירופה והיא זוכה לביקורות חמות בכל הנוגע לשימושיות, מרווח בתא הנוסעים, איכות חומרים והרכבה, עיצוב תא הנוסעים ונפח תא המטען יחד עם שפת ההטענה הנמוכה מאוד. לרעתה צוינו הביצועים, התנהגות הכביש ונוחות הנסיעה.
עיצובה של ה- 2008 נלקח ישירות מה- 208 עליה היא מבוססת וישנן המון נקודות דמיון בין השתיים, כשההבדלים העיקריים הם עיצוב הפנסים הקדמיים, פגושי פלסטיק שחורים המעניקים מראה קרבי יותר, מסילות גג, נגיעות כרום וכמובן מרווח גחון מוגדל.
בתהליך התאמת הפלטפורמה של ה- 208 לקרוסאובר נדרשה צמיחה במימדים ואלה עומדים על אורך של 4,195 מ"מ, רוחב של 1,739 מ"מ וגובה של 1,460 מ"מ. בסיס הגלגלים, עם זאת, נותר ללא שינוי והוא נמתח על פני 2,538 מ"מ אך הודות לתוספת האורך הכללית נפח תא המטען גדל ל- 360 ליטר במצב רגיל או 1,340 ליטר לאחר קיפול המושבים האחוריים.
ה- 2008 תשווק עם שני מנועים ובשתי רמות גימור, כשבהמשך יצטרפו עוד שתי רמות גימור. המנוע הראשון הוא מנוע בנזין בנפח 1.2 ליטר שישווק בשלב ראשון בשילוב עם תיבת הילוכים ידנית בלבד, בגרסה זו התאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת כ- 13 שניות וצריכת הדלק עומדת על 20.4 ק"מ לליטר. המנוע השני הוא מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר והוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית ויוצע רק ברמת האבזור הבכירה. התאוצה מאפס למאה בגרסה זו אורכת 11.2 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 15.8 ק"מ לליטר. בשלב מאוחר יותר יחל שיווק גרסת 1.2 ליטר בשילוב תיבת הילוכים רובוטית וגרסת 1.6 ליטר ברמת אבזור גבוהה אף יותר.
פיג'ו 2008 מגיעה מאובזרת כבר בגרסת אקסס (Access) הבסיסית בשש כריות אוויר עם אפשרות לניתוק כרית האוויר של הנוסע, מחשב דרך, תאורת יום מבוססת LED, מזגן מכאני עם מסנן חלקיקים, תא כפפות מקורר, כיוון גובה ועומק לגלגל ההגה, עיגוני ISOFIX, מערכות ABS ,BAS ,EBD ,ESP, ו- ASR. גרסת אקטיב (Active) הבכירה מוסיפה לרשימה בקרת שיוט עם מגביל מהירות, פנסי ערפל קדמיים, מסך מגע בגודל 7 אינץ', שקעי USB ו- AUX, קישוריות בלוטות', ארבעה חלונות חשמליים, חישוקי סגסוגת והגה מחופה עור.
פיג'ו 2008, גרסאות ומחירים:
1.2 Access ידני: 99,990 ₪
1.2 Active ידני: 105,990 ₪
1.6 Active אוטומט: 125,990 ₪
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025