קיה קרניבל החדש נחשף

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: יצרן
  • 16 אפריל 2014
  • 0 תגובות

בשנת 2006 הושק הדור הנוכחי של קיה קרניבל, אז הייתה קיה יצרנית קוריאנית שעדיין לא הייתה שם נרדף לעיצובים מרהיבים או מוצרים איכותיים. מספר שנים לאחר כניסתו של פיטר שרייר לתפקיד ראש מחלקת העיצוב, עברה קיה מספר שינויים שהפכו אותה כמעט בין לילה ליצרנית של מכוניות איכותיות, מעוצבות ונחשקות בהרבה מבעבר. היום חושפת היצרנית את הדור החדש של המיניוואן הגדול שלה ומדווחת כי המהפך הושלם.

קיה קרניבל החדשה

הקרניבל החדש, כמו קודמו, יהיה אחד מקבוצה מצומצמת של מיניוואנים שמציעים אפשרות של 8 מקומות ישיבה. בעוד עיצובו של הדגם הנוכחי היה משעמם ותפל, הדגם החדש מציג עיצוב אגרסיבי, שרירי ונאה מאוד ואין ספק שקיה רוצה שיבחינו בקרניבל החדש.

קיה קרניבל החדשה

הדגם החדש מקבל את החזית המשפחתית של קיה עם הגריל המוכר ויחידות תאורה ראשיות בעיצוב המזכיר את אלה שבמכוניות הגדולות והיוקרתיות של קיה. היצרנית אף ציידה את הקרניבל בחישוקי כרום מבריקים בקוטר 19 אינץ' (אופציה בתוספת תשלום) שיעבדו שעות נוספות בתפיסת תשומת הלב של העוברים והשבים.

קיה קרניבל החדשה. תא הנוסעים

למרות שהמידות החיצוניות נשארו כמעט ללא שינוי, קיה מציינת כי הודות להקטנת סרחי העודף מלפנים ומאחור, הצליחו מהנדסיה להגדיל את בסיס הגלגלים ב- 40.1 מ"מ ויחד עם עיצוב ותכנון חדשים של המושבים, ליצור תא נוסעים מרווח ונעים יותר מבעבר. ממבט חטוף בתמונות נראה כי הקונסולה המרכזית שודרגה מעיצוב של תחילת המילניום ישירות לתקופתנו - עם קווים נקיים וחלקים, מערכת מולטימדיה מתקדמת ועיצוב אופקי שמעניק לתא הנוסעים מראה רחב ומרווח יותר.

קיה קרניבל החדשה. תא הנוסעים

המושבים האחוריים גם הם עברו אין ספור שינויים ושיפורים. כמו בדגם הקודם, המושבים האחוריים נעים על מסילות אך בשונה ממנו, כאן מסתתרים מתחת למושבים בשורה האמצעית הדומים מרופדים לרגליים. כמו כן, קיימת מערכת קיפול מושבים חכמה כשמתעורר הצורך להעביר פריטי מטען גדולים במיוחד.

קיה קרניבל החדשה. תא הנוסעים

בכל הנוגע לאבזור הבטיחות בקרניבל החדש, נראה שקיה לא השאירה ולו דבר ליד הגורל וציידה אותו בעשרות מערכות בטיחות אקטיביות. אלה כוללות בין היתר מערכת בקרת משיכה, הגברת לחץ בלימה בחירום, מערכת סיוע לזינוק בעלייה, מערכת מניעת התהפכות ובקרת יציבות בפניה. בנוסף, תציע קיה מספר מערכות כאופציה בתוספת תשלום ביניהן התראה על אי שמירת מרחק, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על עצמים בשטחים מתים והתראה על תנועה חוצה בזמן נסיעה לאחור.

קיה קרניבל החדשה. תא מטען

קיה קרניבל ישווק בצפון אמריקה עם מנוע בנזין חדש בנפח 3.3 ליטר המפיק 276 כ"ס ומומנט מרבי של 34.3 קג"מ המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בת שישה הילוכים. בשלב זה לא ידוע האם זה המנוע שאיתו ישווק הקרניבל החדש בישראל או שמא נקבל מנוע דיזל חסכוני.