קורוס חושפת את ה- 3 האצ'בק

  • כתב: קובי זוילי
  • צילום: יצרן
  • 16 ינואר 2014
  • 0 תגובות

בזמן שרוב ההמולה בעולם הרכב סובבת סביב תערוכת דטרויט שמתקיימת בימים אלו, קורוס הסינית כבר מתכננת תוכניות לתערוכת ג'נבה שתפתח את שעריה במרץ הקרוב. שנה לאחר שהציגה את ה- 3 סדאן, מדווחת היצרנית הצעירה כי תשיק גרסת האצ'בק כצעד נוסף בהתפתחותה.

קורוס 3 האצ'בק

הדגש בעיצוב גרסת ההאצ'בק הושם על עיצוב צעיר וספורטיבי יותר מהעיצוב המאופק והמעודן של גרסת הסדאן. מלבד חלקו האחורי של הרכב שעבר את השינוי הנדרש, עידכנה קורוס גם את חזית המכונית שזוכה ליחידות תאורה מעודכנות, פנסי ערפל ופגוש חדשים שיוצרים מראה דינאמי ומייחדים את דגם ההאצ'בק מאחיו בעל ארבע הדלתות.

קורוס 3 האצ'בק

תא הנוסעים של ה- 3 האצ'בק דומה בעיצובו לתא הנוסעים של גרסת הסדאן אך החברה תציע אפשרויות נוספות לריפוד המושבים ושילובי צבעים. מאחר שהקורוס 3 סדאן מכוונת לקהל צעיר ומעורה יותר בתחום הטכנולוגיה, מציידת קורוס את ה- 3 האצ'בק במערכת מולטימדיה בעלת מסך מגע בגודל 8 אינץ' עם תפעול דומה לסמארטפונים כשהממשק העיקרי של הנהג עם המערכת יהיה באמצעות מחוות מגע על מנת למזער את הסחת הדעת מהנהיגה. כמו כן, תציע חבילת שירותים מבוססי חיבור אינטרנט כגון ניטור מערכות הרכב, ניווט משופר ואף חיבור לרשתות חברתיות.

סרטון קורוס 3 האצ'בק

קורוס מדווחת כי ה- 3 האצ'בק מבוססת על אותה הפלטפורמה כמו דגם הסדאן ונהנית גם היא מהיתרונות שזיכו את הסדאן בתואר "הרכב הבטוח ביותר" שהעניק לו ארגון Euro NCAP. סרח העודף האחורי צומצם ב- 177 מ"מ על מנת לשפר את ההתנהגות והביא את אורכה הכללי של המכונית ל- 4,438 מ"מ. עם זאת, בסיס הגלגלים, הגובה והרוחב נותרו זהים לגרסת הסדאן כדי לא לפגוע במרווח בתא הנוסעים.

ליין המנועים בקורוס 3 האצ'בק יהיה זהה לאלה שבגרסת הסדאן ויורכב ממנועי 1.6 ליטר אטמוספריים ומוגדשי טורבו שישודכו לתיבות הילוכים ידניות או רובוטיות כפולות מצמדים. היצרנית אינה מוסרת פרטים על תחילת ההשקה אך מתמונות ריגול של הרכב כשהוא על פס הייצור שנחשפו לא מכבר, ניתן להניח כי הקורוס 3 האצ'בק תגיע לאולמות התצוגה בסין כבר בחודשים הקרובים. לאירופה היא תגיע ככל הנראה יחד עם גרסת הסדאן או מעט מאוחר יותר.