ג'יפ חושפת את הרנגייד ומבטיחה את ביצועי השטח הטובים בקטגוריה

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 05 מרץ 2014
  • 0 תגובות

אין זה סוד כי רכבי הפנאי הקומפקטיים בד"כ אינם מציעים ביצועי שטח אמיתיים ומטרתם העיקרית היא הענקת תנוחת ישיבה גבוהה לנהג יחד עם מראה נחשק. לאחרונה החליטה ג'יפ כי גם היא רוצה לקחת חלק בקטגוריה אך היא איננה מוכנה להתפשר על תדמיתה הקשוחה. כאן נכנס לתמונה הרנגייד החדש, דגם גלובלי חדש לחלוטין המשתמש בפלטפורמה מפיתוחה של בעלת הבית, פיאט.

ג'יפ רנגייד

עיצובו של ג'יפ רנגייד אינו משאיר כל מקום לספק - אם תקחו אותו לטיול שטח הוא לא יבהל ואף ישמח. הוא מרובע, יחידות התאורה הקדמיות עגולות כמיטב המסורת של דגמי השטח הקשוחים של החברה וחלקו התחתון של המרכב מוקף כולו בפלסטיק שחור שנועד להגן על המרכב ממכות בזמן נסיעה בשטח.

ג'יפ רנגייד

תא הנוסעים מציג תערובת מעניינת של מודרניות יחד עם המראה הקשוח שממשיך מהעיצוב החיצוני. הצורות שבחרה גי'פ גסות ומוחצנות, מול הנוסע נמצאת ידית אחיזה מגודלת לטובת טיולי שטח, במרכז הקונסולה נמצא מסך מגע בגודל 5 או 6.5 אינץ' שמתפעל את מערכת Uconnect, מסך בגודל 7 אינץ' במרכז לוח המחוונים והבלטות בצבע אדום מסביב לידית ההילוכים, פתחי המיזוג והרמקולים.

ג'יפ רנגייד

ג'יפ ציידה את הרנגייד ברשימת אבזור בטיחות מרשימה הכוללת עד 70 תכונות ומערכות הכוללות בין היתר מערכת לניטור השטחים המתים, התראה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור, בקרת סטייה מנתיב, התראה על התנגשות חזיתית, שבע כריות אוויר, בקרות אלקטרוניות למניעת החלקה והתהפכות ועוד.

ג'יפ רנגייד. תא הנוסעים

הנקודה הבולטת ביותר בג'יפ רנגייד וזו שלמעשה מבדילה אותו מכל מתחריו היא היכולת המרשימה בשטח. לרנגייד מרווח גחון של 220 מ"מ ומערכת המתלים מאפשרת מרווח תנועה של עד 205 מ"מ לכל בולם זעזועים. ג'יפ הטמיעה ברנגייד מערכת הנעה כפולה מתקדמת שיכולה לנתק את הציר האחורי לטובת חסכון בדלק ולחבר אותו חזרה באופן מיידי על מנת לקבל אחיזה בתנאי שטח קשים. הרנגייד מצוייד במערכת בחירת מצב נהיגה המאפשרת לנהג לבחור מבין חמש אפשרויות שטח שונות עם אפשרות למצב זחילה איטי במיוחד הודות להילוך כח בעל יחס של 1:20. מערכת בקרת האחיזה יכולה להעביר עד 100% מהמומנט לכל גלגל בנפרד.

סרטון ג'יפ רנגייד

ג'יפ תשיק את הרנגייד עם לא פחות מ- 16 שילובים של יחידות הנעה כאשר גרסת ההנעה הקדמית שתהווה את גרסת הכניסה תשווק עם מנוע מולטי-אייר בנפח 1.4 ליטר עם הספק של 138 כ"ס ומומנט מרבי של 23.5 קג"מ שישודך לתיבת הילוכים ידנית או רובוטית כפולת מצמדים ואילו הגרסה הבכירה תשווק עם מנוע בנפח 2.4 ליטר המספק 184 כ"ס ומומנט מרבי של 24 קג"מ שישודך למערכת הנעה כפולה ולתיבת הילוכים אוטומטית בת תשעה הילוכים.