סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
אין זה סוד כי רכבי הפנאי הקומפקטיים בד"כ אינם מציעים ביצועי שטח אמיתיים ומטרתם העיקרית היא הענקת תנוחת ישיבה גבוהה לנהג יחד עם מראה נחשק. לאחרונה החליטה ג'יפ כי גם היא רוצה לקחת חלק בקטגוריה אך היא איננה מוכנה להתפשר על תדמיתה הקשוחה. כאן נכנס לתמונה הרנגייד החדש, דגם גלובלי חדש לחלוטין המשתמש בפלטפורמה מפיתוחה של בעלת הבית, פיאט.
עיצובו של ג'יפ רנגייד אינו משאיר כל מקום לספק - אם תקחו אותו לטיול שטח הוא לא יבהל ואף ישמח. הוא מרובע, יחידות התאורה הקדמיות עגולות כמיטב המסורת של דגמי השטח הקשוחים של החברה וחלקו התחתון של המרכב מוקף כולו בפלסטיק שחור שנועד להגן על המרכב ממכות בזמן נסיעה בשטח.
תא הנוסעים מציג תערובת מעניינת של מודרניות יחד עם המראה הקשוח שממשיך מהעיצוב החיצוני. הצורות שבחרה גי'פ גסות ומוחצנות, מול הנוסע נמצאת ידית אחיזה מגודלת לטובת טיולי שטח, במרכז הקונסולה נמצא מסך מגע בגודל 5 או 6.5 אינץ' שמתפעל את מערכת Uconnect, מסך בגודל 7 אינץ' במרכז לוח המחוונים והבלטות בצבע אדום מסביב לידית ההילוכים, פתחי המיזוג והרמקולים.
ג'יפ ציידה את הרנגייד ברשימת אבזור בטיחות מרשימה הכוללת עד 70 תכונות ומערכות הכוללות בין היתר מערכת לניטור השטחים המתים, התראה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור, בקרת סטייה מנתיב, התראה על התנגשות חזיתית, שבע כריות אוויר, בקרות אלקטרוניות למניעת החלקה והתהפכות ועוד.
הנקודה הבולטת ביותר בג'יפ רנגייד וזו שלמעשה מבדילה אותו מכל מתחריו היא היכולת המרשימה בשטח. לרנגייד מרווח גחון של 220 מ"מ ומערכת המתלים מאפשרת מרווח תנועה של עד 205 מ"מ לכל בולם זעזועים. ג'יפ הטמיעה ברנגייד מערכת הנעה כפולה מתקדמת שיכולה לנתק את הציר האחורי לטובת חסכון בדלק ולחבר אותו חזרה באופן מיידי על מנת לקבל אחיזה בתנאי שטח קשים. הרנגייד מצוייד במערכת בחירת מצב נהיגה המאפשרת לנהג לבחור מבין חמש אפשרויות שטח שונות עם אפשרות למצב זחילה איטי במיוחד הודות להילוך כח בעל יחס של 1:20. מערכת בקרת האחיזה יכולה להעביר עד 100% מהמומנט לכל גלגל בנפרד.
ג'יפ תשיק את הרנגייד עם לא פחות מ- 16 שילובים של יחידות הנעה כאשר גרסת ההנעה הקדמית שתהווה את גרסת הכניסה תשווק עם מנוע מולטי-אייר בנפח 1.4 ליטר עם הספק של 138 כ"ס ומומנט מרבי של 23.5 קג"מ שישודך לתיבת הילוכים ידנית או רובוטית כפולת מצמדים ואילו הגרסה הבכירה תשווק עם מנוע בנפח 2.4 ליטר המספק 184 כ"ס ומומנט מרבי של 24 קג"מ שישודך למערכת הנעה כפולה ולתיבת הילוכים אוטומטית בת תשעה הילוכים.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025