ניסאן ג'וק עובר מתיחת פנים

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 06 מרץ 2014
  • 0 תגובות

עם השקת הג'וק, המציאה ניסאן למעשה סגמנט חדש בשוק רכבי הפנאי - קרוסאובר עירוני. הג'וק מציע תנוחת ישיבה גבוהה ומרכב SUV של רכבי שטח מסורתיים אך עם מימדים ומנועים שמתאימים לתנועה עירונית וכל זאת במחיר נגיש. הג'וק זכה להצלחה כה גדולה שהוא במהרה הפך לדגם הנמכר ביותר של ניסאן והוליד אין ספור גרסאות מיוחדות ומהדורות מוגבלות.

ניסאן ג'וק החדש

בתערוכת ג'נבה מציגה ניסאן את מתיחת הפנים שעבר הג'וק. עיצובו עודכן והוא מתאים כעת לשפת העיצוב הנוכחית של היצרנית, עם שבכה רחבה שבמרכזה סמל היצרנית מוקף ב- V מכרום. יחידות התאורה הקדמיות עוצבו בצורת בומרנג כמו אלה האחוריות. הפנסים העגולים שמרו על מיקומם במרכז החזית ותאורת LED נוספה בפנסי תאורת היום כמו גם בפנסי הערפל ובפנסים האחוריים. בנוסף, תאורת קסנון תוצע כאופציה בתוספת תשלום.

ניסאן ג'וק החדש

בתא הנוסעים החליטה ניסאן לא לשבור מוסכמות ובמקום לשנות את העיצוב, צעד אותו היא מכנה כ"לא מועיל", בחרה להעצים את היחודיות ותחושת הדינאמיות של הג'וק בעזרת הענקת אפשרות לשנות את סכמת הצבעים לפי העדפות הלקוח ולבחור מבין חבילות עיצוב שיצבעו את הקונסולה המרכזית, חיפויי הדלתות ואלמנטים נוספים באדום, שחור, לבן או צהוב. את השימושיות הגבירה היצרנית ע"י ביצוע שינויים באיזור תא המטען בדגמי ההנעה הקדמית על מנת להגדיל את נפח תא המטען ל- 345 ליטר.

ניסאן ג'וק החדש. תא הנוסעים

רשימת האבזור של הג'וק החדש מרשימה והיא כוללת מערכת לבחירת מצב נהיגה מבין שלושה מצבים: רגיל, ספורטיבי וחסכוני, מערכת NissanConnect עם מסך מגע בגודל 6.5 אינץ' ואפשרות גישה לשלל אפליקציות הכוללות רשתות חברתיות, רדיו אינטרנטי וניווט מבית גוגל, קישוריות בלוטות', מצלמת נסיעה לאחור, חיישני גשם ותאורה, מראות מתקפלות חשמלית, גג פנוראמי נפתח ועוד. אבזור הבטיחות כולל דור חדש של מערכת המצלמות ההיקפיות של ניסאן וחבילה המכונה Safety Shield וכוללת בין היתר בקרת סטייה מנתיב והתראה על עצמים בשטחים מתים.

ניסאן ג'וק החדש

הג'וק החדש יוצע עם שלושה מנועים מבית רנו-ניסאן הכוללים את מנוע ה- 1.2 ליטר טורבו המוכר מהקליאו החדשה שמחליף את מנוע ה- 1.6 ליטר הוותיק. המנוע מפיק 115 כ"ס ומומנט מרבי של 19.4 קג"מ עם צריכת דלק של 18.2 ק"מ לליטר והוא יגיע עם מערכת עצור וסע כסטנדרט. המנוע השני הוא מנוע 1.6 ליטר מוגדש הטורבו כפי שמשווק עם הג'וק הנוכחי. הספקו עומד על 188 כ"ס והוא עבר שיפורים שהרחיבו את רצועת המומנט והפחיתו את פליטת המזהמים. בנוסף תמשיך ניסאן להציע את מנוע הטורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר מהדגם הנוכחי שאינו משווק בישראל.