סיטרואן ברלינגו 2015 זוכה למתיחת פנים

  • כתב: גבע מאיר
  • צילום: יצרן
  • 25 פברואר 2015
  • 0 תגובות

סיטרואן, יצרנית הרכב הצרפתית, מציגה מתיחת פנים למסחרית הקלה סיטרואן ברלינגו. במסגרת מתיחת הפנים קיבלה סיטרואן ברלינגו שדרוג טכנולוגי, סדרת מנועי דיזל העומדים בתקן יורו 6 ושינויי עיצוב קלים. הדגם המעודכן ייחשף בתערוכת ז'נבה במרץ 2015, וישווק בהמשך השנה.

סיטרואן ברלינגו

 

בשנות ה- 50 הציגה סיטרואן גרסה פורצת דרך עם דגם המסחרית לסיטרואן דה-שבו שהיה בין הראשונים מסוגו בעולם וסיטרואן ברלינגו הוא דור ההמשך של דגמי המסחריות הפונקציונאליות של היצרן הצרפתי. סיטרואן מיצבה עצמה בסגמנט המסחריות עם סיטרואן C15, כשהגיעה אלינו בתחילת שנות ה- 90 והייתה מבוססת על מרכב סיטרואן ויזה. סיטרואן ברלינגו נחתה בישראל בשנת 1996 והציגה שילוב נפלא בין משפחתית פונקציונאלית ומסחרית עמידה. מאז ועד היום נחשבת סיטרואן ברלינגו למסחרית פופולארית ויעילה.

סיטרואן ברלינגו

הדגם החדש קיבל מתיחת פנים עם גריל קדמי, פגושים ותאורת יום בעיצוב חדש ואופציות צבעים נוספות. שדרוגי הטכנולוגיה כוללים בין השאר מערכת בלימה אוטונומית בתוך העיר, חיישני קרבה קדמיים בנוסף לאחוריים, מצלמה אחורית שמגיעה כסטנדרט ומסך מגע בגודל 7 אינץ' עם תוכנת ה- Mirror screen המוכרת מדגמי פיג'ו וסיטרואן החדשים, המזרימה מידע חי בין הסמארטפון למסך המגע. תא הנהג לא השתנה הרבה מהדגם היוצא ומציג ידית הילוכים על הדשבורד, ישיבה גבוהה ושולטת עם שדה ראיה מצויין ואופציית גג פנוראמי שקוף בחלק מהגרסאות.

סיטרואן ברלינגו

היצרנית הצרפתית מציגה שתי גרסאות עיקריות לסיטרואן ברלינגו 2015, האחת משפחתית מודולארית והשנייה מסחרית סגורה עם 3 מושבים בשורה הקדמית. כמו בדגמי סיטרואן ברלינגו המוכרים, גרסת מקסי 7 מקומות תהיה זמינה גם כן. המרכב לא השתנה ומציג שתי דלתות אחוריות אסימטריות 60/40 הנפתחות ב- 180 מעלות, או דלת בודדת גדולה, דלתות הזזה מצד אחד או שניים, ומושבים מודולאריים עצמאיים בשורה השנייה. נפח ההטענה של סיטרואן ברלינגו עומד על 675 ליטרים וגדל עד 3,000 ליטרים עם קיפול המושבים האחוריים.

סיטרואן ברלינגו

סיטרואן מחדשת את סדרת המנועים של הדגם עם הצגת מנועי דיזל חסכוניים ונקיים העומדים בתקן יורו 6 המחמיר. המנועים החדשים מסדרת ה- BlueHdi מפיקים בין 75 כ"ס ל- 120 כ"ס וכוללים טכנולוגיות הפחתת זיהום אוויר מתקדמות ביניהם ממיר קטליטי סלקטיבי מהדור החדש, ומזרקי AdBlue המוכרים יותר כמזרקי אוריאה הממוקמים במערכת הפליטה להפחתת גזי הפליטה המזהמים.

המנועים משודכים לתיבת הילוכים ידנית בעלת 5 מהירויות או לתיבה ידנית בעלת 6 מהירויות עם מערכת עצור וסע בגרסאות הרכב הבכירות. קיימת גם גרסה עם תיבת הילוכים רובוטית אך היסטוריית היבואן מרמזת שזו לא תגיע ארצה. הגרסה החשמלית והמעניינת של סיטרואן ברלינגו מציגה יכולת טעינה עצמית בירידה ובבלימה וכוח לא מבוטל של 67 כ"ס ו- 20.4 קג"מ המאפשרים מהירות מרבית של 110 קמ"ש וטווח נסיעה של 170 ק"מ בין טעינה לטעינה. גם גרסה זו תישאר בחו"ל ככל הנראה.