נחשף פורד גלאקסי החדש

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 06 אפריל 2015
  • 0 תגובות

פורד חשפה את הדור החדש של המיניוואן הפופולרי פורד גלאקסי המציג עיצוב רענן בהתאם לשפת העיצוב העדכנית של היצרנית כפי שפגשנו בפורד S-MAX החדש החולק פלטפורמה עם הגלאקסי. בעוד ה- S-MAX מציע פשרה נוחה בין מיניוואן שימושי למכונית מעוצבת בניחוח ספורטיבי, פורד גלאקסי החדש מתמקד בנוחות נוסעיו וניצול מקסימלי של המרווח הפנימי בדיוק כמו קודמו, רק טוב יותר.

פורד גלאקסי החדש

ניכר כי פורד גלאקסי דואג לרווחתם של כל הנוסעים כולל אלו בשורה השלישית שבד"כ מרגישים מקופחים ומקבלים מושבים לא נוחים וחלונות קטנים. פורד גלאקסי החדש מציג עיצוב יעיל עם שטח חלונות גדול, ומערכת מושבים אדפטיבית עם שבעה מושבים בגודל מלא. בלחיצת כפתור ניתן לקפל את חמשת המושבים בשורות האחרונות ולקבל משטח הטענה שטוח. המושבים החיצוניים בשורה השנייה ניתנים להזזה קדימה בתנועה אחת קלה לטובת גישה קלה למושבים האחוריים שאותם אף ניתן לכוון לגובה. בנוסף, בידוד כפול בדלתות האחוריות ידאג שמפתן הדלתות יישאר נקי והנוסעים לא יתלכלכו בעת כניסתם לשורת המושבים השלישית.

פורד גלאקסי החדש

פורד גלאקסי החדש יוצע עם מגוון מערכות מעניינות, רובן כאופציה בתוספת תשלום. בין המערכות ניתן למנות תאורה ראשית אדפטיבית מסוג LED עם מעבר אוטומטי בין אור מעבר לאור דרך, עיסוי במושבים הקדמיים, מצלמות קדמיות המציגות לנהג שדה ראיה קדמי של 180 מעלות, מערכת חניה אוטומטית בניצב ובמקביל לחניה כולל יציאה מהחניה, מערכת זיהוי תמרורים והגבלת המהירות בהתאם, מערכת לניטור עצמים בשטחים מתים כולל מאחור, מערכת למניעת סטייה מנתיב, בקרת אקלים נפרדת לנוסעים מאחור, כריות אוויר צידיות גם בשורה השלישית, מסך מגע בגודל 8 אינץ' לשליטה על מערכות הרכב, מסך LCD בגודל 10 אינץ' במקום לוח מחוונים אנלוגי, גג פנורמי חשמלי, ודלת תא מטען עם פתיחה וסגירה חשמלית ע"י הנפת רגל מתחת לפגוש האחורי.

פורד גלאקסי החדש

פורד גלאקסי החדש ישווק עם היצע של שישה מנועים. בגזרת הבנזין נמצא מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר בהספק 160 כ"ס ומנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר בהספק 240 כ"ס. בגזרת הדיזל נמצאים מנועי טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר בהספקים של 120 כ"ס, 150 כ"ס, 180 כ"ס, ו- 210 כ"ס בגרסה הבכירה. כל המנועים עומדים בתקן זיהום האוויר יורו 6 ומצויידים במערכות לצמצום צריכת הדלק ביניהן מערכת עצור וסע לדימום המנוע בעצירה, מערכת רגנרציה הממירה את אנרגיית הבלימה לטעינת המצבר, וגריל קדמי עם תריסים אקטיביים הנשלטים אוטומטית לטובת שיפור האווירודינמיות.