סיטרואן עושה סדר בשמות הדגמים

  • כתב: קובי זוילי
  • צילום: יצרן
  • 12 אפריל 2015
  • 0 תגובות

יצרנית המכוניות הצרפתית סיטרואן נוסדה לפני כ- 96 שנים בשנת 1919 על ידי אנדריי סיטרואן ומאז זוכה למקום של כבוד בין יצרני הרכב בעיקר בזכות חדשנות ונועזות טכנולוגית ועיצובית. די אם נזכיר את הדוגמה המובהקת ביותר לסיפור ההצלחה של סיטרואן עם דגם ה- DS שזוכה עד ימינו לתשבחות על חדשנותו.

סיטרואן DS 6WR

נכון להיום, מבנה שמות הדגמים של סיטרואן קל להבנה. שמות הדגמים מתחילים באות C ולאחריה ספרה המציינת את קטגוריית הרכב. ככל שערך המספר גדל הרי שמדובר בדגם הממוצב גבוה יותר. כך לדוגמה C1 היא מכונית מיני עירונית בעוד C5 היא רכב משפחתי גדול. כמו כן, במקרים בהם יש גרסאות מיוחדות או מבני מרכב שונים על בסיס אותו דגם ניתן לרכב בנוסף לקוד השם C וספרה מסויימת גם שם נוסף. כך לדוגמה סיטרואן C4 פיקאסו הוא מיני וואן המבוסס על סיטרואן C4.

ישנם מספר דגמים יוצאים מן הכלל שהוצג לעיל, ביניהם סיטרואן C אליזה (C-Elysee), סיטרואן ברלינגו, סיטרואן ג'אמפי וסיטרואן נמו. על פי דיווח באתר האינטרנט worldcarfans.com, לינדה ג'קסון, מנכ"לית סיטרואן בוחנת את האפשרות לבנות מבנה מסודר לשמות הדגמים. מהלך דומה עברה לא מזמן יצרנית הרכב מרצדס.

יש להניח כ אחת מהסיבות לבניית מבנה שמות חדש היא הרצון לבדל את דגמי סדרת DS היוקרתית משאר דגמי החברה. על פי הדיווח אישר דובר סיטרואן את הכוונה להעניק לדגמי סיטרואן שמות חדשים על פי מבנה מיוחד שיוקם לטובת הנושא. עם זאת, ציין כי "אנו נמצאים בשלב מוקדם בכדי לתת פרטים יותר ממוקדים על שינוי שמות הדגמים". על פי הערכתו של אין פלאצ'ר, סוקר תחום הרכב של IHS Automotive, סביר להניח שסיטרואן תשמור את השמות פיקאסו וקקטוס גם במבנה השמות החדש שתציג.