מנוע הפיורטק של פיג'ו וסיטרואן זכה בפרס מנוע השנה

  • כתב: גבע מאיר
  • צילום: יצרן
  • 24 יוני 2015
  • 0 תגובות

מנוע ה- 1.2 ליטר טורבו בעל שלושת הצילינדרים מבית קונצרן פיג'ו-סיטרואן (PSA) זכה בפרס מנוע השנה לשנת 2015. תחרות מנוע השנה הבינלאומית נערכה בפעם ה- 17 בשטוטגרט שבגרמניה בחסות המגזין "Engine technology international". ובמקום הראשון בקטגורית המנועים בנפח 1.0 ליטר עד 1.4 ליטר, זכה מנוע הפיורטק 1.2 טורבו וזאת לאחר ייצור 100,000 מנועים מסוגו במפעל הקונצרן בעיר דוברין שבצרפת.

משפחת מנועי הפיורטק בעלי 3 הבוכנות מציגים יכולת ניצול אנרגיה גבוהה לצד חיסכון בדלק והפחתת פליטת המזהמים ב- 18% ביחס למנועים הקודמים של היצרן. סדרת מנועי הפיורטק כוללת מנועי 1.0 ליטר ו- 1.2 ליטר אטמוספריים אותם ניתן למצוא היום בדגמי פיג'ו 108, פיג'ו 208, סיטרואן קקטוס החדשה ועוד. גרסת המנוע החזקה בסדרה מבוססת על מנוע 1.2 ליטר מוגדש טורבו המפיק 130 כ"ס ב- 5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 23.5 קג"מ המתקבלים ב- 1,750 סל"ד. את מנוע הטורבו ניתן למצוא היום בפיג'ו 308, סיטרואן C4 החדשה, ובקרוב במרבית דגמי הקונצרן.

מנוע פיורטק 1.2 ליטר

הזוכים בתחרות מנוע השנה נבחרו ע"י פאנל של 84 עיתונאי רכב בכירים מ- 34 מדינות ברחבי העולם. חוות הדעת מבוססת על נהיגה בדגמים החדשים שיוצרוומאפשרת בחינה של רמת הביצועים, צריכת הדלק ויישום טכנולוגיות ההנעה החדשות ביותר.

הקפיצה הטכנולוגית של קונצרן PSA הייתה "דרוכה בקנה" כבר הרבה זמן, ברגע שהתקציב אושר מנועי הפיורטק נכנסו לייצור וחולשים על כל דגמי המותג החל מהדגמים העירוניים פיג'ו 108 וסיטרואן C1, דרך המשפחתיות פיג'ו 308 וסיטרואן C4 עד סדרת ה- DS של סיטרואן.

כריסטיאן שאפל, סגן יו"ר חטיבת המחקר והפיתוח של קונצרן PSA, מסר כי: "עם נתוני הזיהום הטובים בקטגוריה, אנו עומדים בחזית הטכנולוגית במאבק כנגד פליטת המזהמים. קבלת הפרס היוקרתי היא כבוד רב לחטיבת המחקר והפיתוח של החברה השוקדת על פיתוחים להפחתת זיהום וניצול אנרגטי גבוה."