נחשף סוד השקט של אופל אסטרה החדשה

  • כתב: צבי לשץ
  • צילום: יצרן
  • 24 נובמבר 2015
  • 0 תגובות

אופל שוקדת על שלבי הפיתוח הסופיים של אופל אסטרה החדשה עם שימת דגש מיוחד על העידון ורמת השקט בתא הנוסעים. לשם כך עוברת אופל אסטרה סדרה של מבחנים תובעניים במעבדות קול מיוחדות.

אופל אסטרה החדשה במעבדת קול

בדרך להשגת היעד נבדקים מגוון מקורות רעש, החל מצלילי המנוע ועד לצליל טריקת הדלתות והלחיצה על מתגים שונים. מעבדת הקול שבה נבחן הרכב אטומה לרעש ובנוייה מקירות ותקרה אקוסטיים. המעבדה מצויידת במאות מיקרופונים רגישים המקליטים כל צליל בחלל החדר שעובר ניתוח לאחר מכן. רצפת המעבדה עשוייה חומר מיוחד המדמה תנאי דרך רגילים, כך יכולים מהנדסי אופל לבחון את האסטרה במגוון תרחישים מדומי מציאות ללא תלות במזג האוויר. התנהגות בהילוך סרק, תפקוד מערכת Start & Stop ונהיגה תחת עומס חלקי או מלא הם רק חלק מהמבחנים שעוברת האסטרה במעבדה. אחד המבחנים התובעניים יותר שעברה אופל אסטרה ללא בעיה הוא נהיגה בעומס מלא בסל"ד גבוהה בהילוך שלישי.

סדרת מנועי ECOTEC החדשה של אופל כוללת מנוע טורבו בנזין 3 צילנדרים בנפח 1.0 ליטר בהספק 125 כ"ס ומנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.4 ליטר בהספק 150 כ"ס. המנועים תוכננו להיות שקטים מהיסוד וכוללים אלמנטים מיוחדים כגון בלוק מנוע מיוחד סופג רעשים, תכנון חדש של אגן השמן, איטום ובידוד רעשים בראשי הצילינדרים, חיפוי מבודד לגל הזיזים, וחיפוי סופג רעשים לרצועת התזמון.

אופל אסטרה החדשה במעבדת קול

בובות ניסוי מיוחדות, עליהן מושתלים מיקרופונים המדמים את האוזן האנושית, עזרו למהנדסי אופל לקבוע את רמות הרעש בהתאם לאוזן האנושית במספר מקומות ברכב. עוד עושים מהנדסי אופל שימוש בשיטות כגון מדידה דו-אוזנית, טכניקה המאפשרת למהנדסים לזהות את מקורות הקול ולקבוע האם הם נובעים ממשטחי הרכב או מהאוויר, כך יכולים המהנדסים לקבוע איזה בורג יש להדק או לשחרר על מנת להגיע לרמת הרעש הרצויה.