סקודה ויז'ן S קונספט בתמונות ראשונות

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 17 פברואר 2016
  • 0 תגובות

סקודה חושפת תמונות ראשונות ופרטים נוספים אודות הויז'ן S קונספט – קדימון לקרוסאובר החדש של החברה שיוצג בגרסת הייצור בהמשך השנה ויקרא ככל הנראה סקודה קודיאק. דגם הקונספט שיחשף בתערוכת ג'נבה הקרובה מציג עדכון אבולוציוני לשפת העיצוב הנוכחית של סקודה שמושפעת מאומנות הקוביזם הידועה בקווים ישרים וחדים. את שפת העיצוב הזו נפגוש גם בדור הבא של האח הקטן סקודה יטי. תא הנוסעים עדיין לא נחשף אך עיצובו צפוי להיות פשוט, נקי ושימושי כמו שסקודה מקפידה לעשות. ידוע כי דגם הקונספט יוצג עם שישה מושבים בשתי שורות נפרדות וגרסת הייצור תשווק בגרסאות חמישה ושבעה מושבים.

סקודה ויז'ן S קונספט - קדימון לסקודה קודיאק?

לצבע הירוק של דגם הקונספט יש סיבה טובה. מתחת למכסה המנוע מותקנת יחידת הנעה פלאג-אין היברידית בעלת הספק משולב של 225 כ"ס המאיצה את הרכב מעמידה למאה קמ"ש תוך 7.4 שניות זריזות. אך אל תיתנו לנתונים לבלבל אתכם, למרות הביצועים הטובים מבטיחה סקודה שהקרוסאובר החדש יגמע 52.6 ק"מ לכל ליטר בנזין ויפלוט רק 45 גרם CO2 לכל ק"מ. כמו כן, יוכל הדגם לנסוע יותר מ- 50 ק"מ על אנרגיה חשמלית בלבד שתגיע מסוללת ליתיום-יון שממוקמת לפני הסרן האחורי.

סקודה ויז'ן S קונספט - 225 כ"ס ו- 52.6 ק"מ לליטר

מערכת ההנעה ההיברידת משלבת מנוע 1.4 TSI בהספק 156 כ"ס ומנוע חשמלי בהספק 53 כ"ס המשודכים לתיבת 6 הילוכים רובוטית DSG ומניעים את הסרן הקדמי. מנוע חשמלי נוסף בהספק 114 כ"ס מניע את הסרן האחורי ולמעשה מתקבלת מערכת הנעה כפולה חכמה ללא צורך בקשר מכני בין הסרנים. שלושת המנועים יפעלו בהתאם לצרכי הנהג שיוכל לברור בין מגוון מצבי נהיגה. לא ברור אם מערכת ההנעה ההיברידית המתקדמת תוצע בגרסת הייצור או שמא ישווק סקודה קודיאק רק עם מנועי הבנזין והדיזל המוכרים של קונצרן פולקסווגן.

המידות הנדיבות יעניקו לקרוסאובר העתידי נוכוחות ברורה על הכביש. אורכו הכללי עומד על 4,700 מ"מ, רוחבו 1,910 מ"מ, גובהו 1,680 מ"מ, ובסיס גלגליו נמתח על פני 2,790 מ"מ. הקרוסאובר החדש מבוסס על פלטפורת MQB כמובן בדומה לסיאט אטקה ופולקסווגן טיגואן החדשים.