לאיזה סופר מיני תא המטען הכי גדול?

  • כתב: יוסף-אושרי מישייב
  • צילום: יצרן
  • 29 אוגוסט 2016
  • 2 תגובות

לא מעט יצרניות רכב מנסות לדחוס את כל מה שצריכה משפחה ממוצעת לתוך מרכב קטן אך מספיק שימושי כדי לאחסן את הציוד של כל בני המשפחה. בעבר הלא רחוק הציעו דגמי הסופר מיני תאי מטען קטנים מדי אך היום מציעים תאי מטען נדיבים שלא היו מביישים משפחתית קומפקטית מהעשור הקודם. להלן מצעד שמונת דגמי הסופר מיני בעלי תאי המטען הגדולים ביותר בישראל.

מקום ראשון: ניסאן נוט עם 381 ליטרים

ניסאן נוט אמנם אינה סופר מיני מובהקת אך העובדה שהיא נמצאת בדיוק בתפר שבין מיקרוואן לסופר מיני ומתומחרת כמו סופר מיני, עזרה לה להתברג לראש הרשימה שלנו. מחירה של ניסאן נוט עומד על החל מ- 109,000 ₪ לדגם אוטומטי בעבורו תקבלו מכונית נאה, קטנה מבחוץ ומרווחת להפליא מבפנים. המושבים האחוריים נעים על גבי מסילות וכך ניתן ליצור תא מטען גדול יותר על חשבון מרווח הרגליים לנוסעים מאחור או להפך. נפח תא המטען בניסאן נוט עומד על 381 ליטרים כאשר מושבי המושב האחורי נעים קדימה. במידה והנפח לא מספק אתכם ניתן לקפל את המושבים ולהגיע לנפח של 1,465 ליטרים.

תא המטען של ניסאן נוט

מקום שני: הונדה ג'אז עם 354 ליטרים

גם הונדה ג'אז נמצאת בתפר שבין סופר מיני למיקרוואן. היא מכונית עגלגלה שעל עיצובה החיצוני לא זכתה לשבחים רבים אך התחבבה על נהגים רבים בזכות אמינות גבוהה ומושבים ורסטיליים. בהונדה מותקנים מושבים אחוריים הנקראים בשפת היצרן magic seats. את בסיס המושבים ניתן להצמיד אל גב המושבים לטובת הובלת חפצים גבוהים בתא הנוסעים. תא המטען בנפח 354 ליטרים או 1,314 ליטרים לאחר קיפול המושבים. כמו כן, ניתן להוביל חפצים באורך של עד 2.5 מטרים. מחירה של הונדה ג'אז עומד על החל מ- 89,900 ₪.

תא המטען של הונדה ג'אז

מקום שלישי: דאצ'יה סנדרו וסוזוקי בלנו עם 320 ליטרים

דאצ'יה סנדרו מגיעה אלינו מרומניה עם גנים צרפתיים והיא גם הזולה בקטגוריה. תמורת 54,900 ₪ תקבלו מכונית שימושית הכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה נשלטת מההגה ובקרת שיוט. המושב האחורי מרווח למדי וכך גם תא המטען. איכות הנסיעה לא מרשימה במיוחד ואיכות החומרים אינה ברמה של המקבילות היפניות או האירופאיות האחרות, אך הסנדרו מציעה תמורה גבוהה למחיר, בדיוק כמו שהתכוונה היצרנית.

תא המטען של דאצ'יה סנדרו

בעבר הייתה סוזוקי בלנו מכונית משפחתית מן המניין בדומה למאזדה 323 והונדה סיוויק. היום היא בסגמנט אחר אך מנסה לשמר את תכונותיה המשפחתיות. העיצוב צעיר ורענן למראה ותא מטען בנפח 320 ליטרים הינו מהגדולים בקטגוריה. מחירה של סוזוקי בלנו עומד על החל מ- 75,000 ₪.

תא המטען של סוזוקי בלנו

מקום רביעי: פיג'ו 208 עם 311 ליטרים

פיג'ו 208 היא מכונית נאה ואלגנטית. תא הנוסעים נעים לשהייה והמושבים נוחים כמו שרק הצרפתים יודעים לעשות. פיג'ו 208 אמנם קטנה אך מציעה מרחב פנימי היכול לספק את צרכיה של משפחה עם שלושה ילדים ומתאימה גם לארבעה מבוגרים. תא המטען בנפח 311 ליטרים פרקטי מאוד ומכיל מספיק מקום לציוד בסיסי של משפחה ממוצעת. מחירה של פיג'ו 208 עומד על החל מ- 73,900 ₪.

תא המטען של פיג'ו 208

מקום חמישי: סקודה פאביה עם 305 ליטרים

סקודה פאביה מציעה עיצוב נקי ואלגנטי, תנוחת ישיבה גבוהה, איכות חומרים מצויינת ומנוע קטן וזריז. תא המטען בנפח 305 ליטרים גדול למדי ומאוד שימושי בזכות ווים לתליית שקיות, פריטי עיגון חכמים ומספר תאי אחסון נוספים. מחירה של סקודה פאביה הצ'כית עומד על החל מ- 79,990 ₪. נציין כי לפאביה גרסת סטיישן עם תא מטען ענק בנפח 505 ליטרים.

תא המטען של סקודה פאביה

מקום שישי: יונדאי i20 עם 301 ליטרים

העיצוב של יונדאי i20 נעים, מודרני ותואם את שפת העיצוב הנוכחית של היצרן הקוריאני, אך יחידת ההנעה של יונדאי i20 לא השתנתה מאז הדור הקודם. יונדאי i20 מציעה מרווח פנימי טוב לארבעה מבוגרים ותא המטען בנפח 301 ליטרים. מחירה של יונדאי i20 עומד על החל מ- 79,900 ₪.

תא המטען של יונדאי i20

מקום שביעי: רנו קליאו עם 300 ליטרים

רנו קליאו היא האחרונה בסגמנט שהצליחה להיכנס למועדון ה- 300 ליטרים ומעלה. הקליאו מעוצבת למשעי, מאובזרת בנדיבות, ובעלת יחידת הנעה זריזה וחסכונית. בנוסף מציעה הקליאו שימושיות גבוהה עם תא מטען בנפח 300 ליטרים ותא נוסעים מרווח למדי. מחירה של רנו קליאו עומד על החל מ- 84,990 ₪. גם לקליאו קיימת גרסת סטיישן עם תא מטען בנפח 443 ליטרים.

תא המטען של רנו קליאו