נחשפה יונדאי i30 החדשה

  • כתב: יעקב גשייד
  • צילום: יצרן
  • 08 ספטמבר 2016
  • 1 תגובות

מאז השקת יונדאי i30 המקורית בשנת 2007, היא זוכה לפופולריות רבה בארץ ובעולם. יונדאי i30 הינה למעשה המשפחתית האצ'בק הראשונה של היצרנית אשר תוכננה עבור השוק האירופאי במטרה להתחרות במובילת הקטגוריה פולקסווגן גולף. ההשקעה הניבה תוצאה מוצלחת ואף זיכתה את יונדאי במספר פרסים שהיוו רענון משמעותי למותג שסבל מתדמית אפרורית. הדור השני המשיך את המגמה החיובית ויחד עם עיצוב מפוסל בקווים זורמים וחזות מסיבית, העלה את רף התמורה למחיר שגרמו למתחרות להזיע. כעת חושפת יונדאי דור חדש למשפחתית יונדאי i30 שתוצג בתערוכת פריז בסוף החודש ותגיע לישראל בתחילת שנת 2017.

יונדאי i30 החדשה

הדור השלישי של יונדאי i30 מכוון גבוה ומציג אבולוציית עיצוב בניצוחו של מעצב העל פיטר שרייר שהביא את המותג לקדמת הבמה. יונדאי i30 החדשה התארכה ב- 40 מ"מ לעומת הדור הקודם לכדי 4,340 מ"מ, ובסיס גלגליה עומד על 2,650 מ"מ. העיצוב החיצוני משלב בתחכום בגרות מאופקת עם עיצוב דינמי. מלפנים שבכת קירור מרשימה ויחידות תאורה מלוכסנות, ומהצד גוף מוצק וסולידי בפרופיל אירופאי. תא הנוסעים מתאפיין בקווים מעוגלים ובעיצוב ספורטיבי ביחס לדור הקודם. הקונסולה המרכזית כוללת מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', ממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto, קישוריות בלוטות', וחיבור USB.

יונדאי i30 החדשה

ציוד הבטיחות כולל מערכת בלימת חירום אוטונמית, מערכת לניטור ערנות נהג, מערכת בקרת שיוט מבוססת מכ"ם, התראה על סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, ומערכת עזר ליציאה מחניה עם תנאי ראות מוגבלים. לרוכשים האירופאים מבטיחה יונדאי שקט נפשי לאורך זמן עם חמש שנות אחריות, אך בישראל נמשיך לקבל ככל הנראה שלוש שנות אחריות בלבד. תא המטען בנפח מכובד של 395 ליטרים לעומת 378 ליטרים בדור היוצא.

יונדאי i30 החדשה

היצע המנועים כולל שלושה מנועי בנזין ושלושה מנועי דיזל המציגים צריכת דלק משופרת ופליטת מזהמים מופחתת בעד 20% לעומת הדגם הקודם. גרסת הכניסה מצויידת במנוע בנזין בנפח 1.4 ליטר המפיק 99 כ"ס ומאיץ את ה- i30 מאפס למאה קמ"ש תוך 12.7 שניות. מנוע נוסף בנפח 1.0 ליטר טורבו מפיק 118 כ"ס ומאיץ את המכונית מעמידה למאה קמ"ש תוך 11.1 שניות. שני המנועים הללו ישודכו לתיבת 6 הילוכים ידנית. מנוע הבנזין השלישי בנפח 1.4 ליטר טורבו מפיק 138 כ"ס ומסיים את המיאוץ הקלאסי תוך 8.9 שניות. מנוע זה ישודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר יוצע בשלושה הספקים: 95, 110 ו- 136 כ"ס. במהלך שנת 2017 צפויה יונדאי i30 לקבל גרסת ביצועים חמה מבית חטיבת הספורט N עם מנוע בהספק 250 כ"ס וכיול שלדה ייעודי. גרסה זו תקרא RN30 ותתחרה בקטגוריית ההוט-האצ' מול דגמים כגון פורד פוקוס ST, פולקסווגן גולף GTI, ורנו מגאן RS.