רנו זואי החשמלית נצפתה בישראל

  • כתב: יעקב גשייד
  • צילום: מערכת גיר
  • 15 ספטמבר 2016
  • 0 תגובות

המיזם המהפכני של חברת בטר פלייס היה כנראה טוב מדי מכדי להתגשם, ולמרות כל התחזיות הוא קרס. תקווה גדולה שכבתה ללא התרעת "סוללה חלשה". לעומת זאת, שימוש ביחידות הנעה חשמליות והיברידיות ממשיכות לתפוס תאוצה, ולהצלחה מצטרפים כל העת דגמים נוספים.

רנו זואי בישראל

רנו זואי הוצגה לראשונה בגרסת קונספט בשנת 2009 והגיעה לייצור סדרתי בשנת 2012. מדובר במכונית סופר מיני נאה ומרווחת המצויידת במנוע חשמלי המפיק 88 כ"ס ומומנט מרבי של 22.4 קג"מ הזמין החל מ- 250 סל"ד נמוכים. תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 13.5 שניות ומהירותה מוגבלת ל- 135 קמ"ש. טווח הנסועה עומד על 210 ק"מ בתנאים אופטימליים אך בשטח מדובר על טווח של כ- 160 ק"מ שאמור להספיק למרבית הנהגים בישראל.

רנו זואי בישראל

סוללת ליתיום-יון בהספק 22 קילוואט לשעה נטענת ל- 80% מהקיבולת תוך 30 דקות בעזרת מטען תלת-פאזי מהיר בהספק 63 קילוואט. טעינה משקע מתח ביתי בהספק 3 קילוואט אורכת 6 עד 9 שעות. בדומה לרכבים ירוקים אחרים, מאחזרת הזואי את אנרגיית הבלימה לאנרגיה חשמלית המזינה את הסוללה. מחברת קרסו, יבואנית רנו לישראל, נמסר כי טרם ידוע על מועד תחילת שיווק הזואי בארץ. מסתמן כי רנו זואי תקבל אישור הטענה משקע מתח ביתי ללא צורך בתחנת הטענה ייעודית או במתאמי זרם.

רנו זואי בישראל