אאודי A4 החדשה 2019 נחשפת – מתיחת פנים

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: יצרן
  • 15 מאי 2019
  • 0 תגובות

המשפחתית הגדולה אאודי A4, המתחרה מול דגמים כגון ב.מ.וו סדרה 3 ומרצדס C קלאס, זוכה לעדכון בדורה החמישי לרגל אמצע חיי הדגם במטרה להישאר רעננה ותחרותית מול מתחרות צעירות. במסגרת מתיחת הפנים לגרסאות הסדאן, הסטיישן, אולרוד ו- S, קיבל הדגם עדכוני עיצוב המיישרים קו עם שפת העיצוב המעודכנת של היצרנית, כפי שהוצגה באאודי A1 החדשה, הכוללת חתימת LED ייחודית בעיצוב דינמי מלפנים ומאחור, פגושים חדשים עם פתחי מפלט בעיצוב ספורטיבי, וחלקי מרכב בעיצוב חדש, הנועד להקנות מראה דינמי יותר.

אאודי A4

תא הנוסעים קיבל במסגרת מתיחת הפנים את מערכת המולטימדיה החדשה של אאודי המוצגת על גבי מסך מגע בגודל 10.1 אינץ', ומריצה את מערכת ההפעלה מסוג MIB 3 המתופעלת באמצעות מגע, לעומת תפעול ע"י חוגה ופקדים במערכת MMI הפורשת. כמו כן תומכת המערכת החדשה בחיווי קולי, קישוריות אינטרנטית, ובאפליקצית myAudi המאפשרת את פתיחת ונעילת הדלתות באמצעותה, ושמירת זיכרון העדפות כיוון מערכות הנוחות והבידור השונות לעד 14 משתמשים. כמו כן גלגל ההגה הוחלף בחדש, וחומרי הדיפון שודרגו לאיכותיים ורכים יותר.

אאודי A4

טכנולגיה חדשנית המוטמעת באאודי A4 מכונה V2X ומוצעת כאופציה לרוכשי חבילת התקשורת. מערכת זו מסייעת לנהג במציאת מקום חניה פנוי בחניונים חכמים המעדכנים און ליין את מספר מקומות החניה הפנויים בהם. כמו כן, מציגה המערכת לנהג כ- 250 מטרים לפני הגעתו אל הרמזור הקרוב, טיימר המונה את השניות הנותרות להחלפתו מירוק לאדום, ומציגה לצידו את המהירות בה עליו לנהוג על מנת לתזמן מעבר באור ירוק. השימוש מוגבל לנהיגה בכבישים עם רמזורים חכמים המשדרים למערכות אלו.

אאודי A4

מגוון יחידות ההנעה העשיר מתעדכן בקבלת מערכת מיקרו היברידית 12 וואט המסייעת בחיסכון של 0.3% בצריכת הדלק. בין יחידת ההנעה ניתן למנות מנועי טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספקים שבין 150 ל- 255 כ"ס, מנוע טורבו דיזל בנפח דומה בהספקים של 140, 170, או 190 כ"ס, וגרסת טורבו דיזל V6 בהספק 255 כ"ס. המנועים משודכים לתיבת 7 או 8 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, כאשר הגרסאות בעלות ההספקים הנמוכים משודכות גם לתיבת הילוכים ידנית. ההנעה קדמית, או כפולה מסוג קוואטרו בגרסאות החזקות.

גרסת S הספורטיבית זוכה באירופה דווקא למנוע טורבו דיזל V6 בנפח 3.0 ליטרים בהספק 347 כ"ס ומומנט של 71.3 קג"מ, הכולל צמד מגדשים, מגדש על חשמלי ומגדש טורבו, אליהם מתווספת מערכת מיקרו הייבריד 48 וואט. מנוע זה משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ומערכת הנעה כפולה מסוג קוואטרו. תאוצה 0 – 100 קמ"ש אורכת 4.8 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל- 250 קמ"ש. מחוץ לאירופה תשווק אאודי S4 עם מנוע טורבו בנזין V6 בנפח 3.0 ליטרים בהספק 354 כ"ס ומומנט של 51.0 קג"מ. באאודי A4 ניתן לבחור כיול מתלים סטנדרטי או ספורטיבי, וכמו כן מוצעים מתלים אדפטיביים.