סקודה הפסיקה לשווק את דגמי אוקטביה וקארוק עם מנוע 1.0 ליטר

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 15 אוגוסט 2019
  • 0 תגובות

צ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה לישראל, הפסיקה לשווק את המשפחתית סקודה אוקטביה ורכב הפנאי סקודה קארוק עם מנוע 1.0 ליטר בהספק 115 כ"ס אשר נפוץ מאוד בליין הדגמים של קונצרן פולקסווגן.

סקודה אוקטביה

השינוי בהיצע המנועים מביא לכך שגרסאות הכניסה של שני הדגמים מצויידות במנועי טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים בהספק 150 כ"ס שמחירם יקר יותר. במקרה של האוקטביה, גרסת 1.0 ליטר ברמת אבזור אמבישן הוצעה במחיר 128,990 ₪ לעומת גרסת 1.5 ליטרים באותה רמת אבזור המוצעת במחיר 134,990 ₪, פער של 6,000 ₪.

במקרה של סקודה קארוק פערי המחיר משמעותיים יותר. סקודה קארוק 1.0 ליטר ברמת אבזור אמבישן הוצע במחיר 145,990 ₪ בעוד גרסת 1.5 ליטרים באותה רמת אבזור מוצעת במחיר 153,990 ₪ המגלם פער של 8,000 ₪. גרסאות 1.0 ליטר היו פופולריות גם בקרב ציי הרכב אשר עבורם המחיר משפיע גם על שווי השימוש שמשלם החוכר מדי חודש.

סקודה קארוק

סקודה הפסיקה לייצר גרסאות אלו עקב תקנות זיהום האוויר המחמירות באירופה, המחייבות את היצרניות לבצע מבחני זיהום אוויר בכל שנה לכל גרסת דגם שהן מייצרות. המהלך נועד לצמצם את הליכי התקינה ולקצץ בעלויות הייצור.

בשנה הבאה תשיק סקודה בישראל את המשפחתית הקומפקטית סקודה סקאלה הממוצבת מתחת לסקודה אוקטביה, ואת רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק הממוצב מתחת לסקודה קארוק. אנו מעריכים שבכוונת היבואנית למלא את הפערים שנותרו בגזרות יחידות ההנעה והמחירים בעזרת צמד הדגמים החדשים.