הונדה ג׳אז הייבריד החדשה 2020 מושקת בישראל

  • כתב: רון ג'ראד
  • צילום: רונן טופלברג
  • 25 אוגוסט 2020
  • 1 תגובות

מאיר חברה למכוניות, יבואנית הונדה לישראל, משיקה את הדור הבא של הג׳אז, הסופר מיני הכי מרווחת בקטגוריה, אשר זוכה לטכנולוגיה הינע חדשה e:HEV הכוללת שני מנועים חשמליים.

הונדה ג׳אז

הונדה ג׳אז החדשה היא הסנונית הראשונה של הונדה המאמצת את מערך e:TECHNOLOGY החדש ואת התפיסה העיצובית החדשה של הונדה המגולמת ברעיון היפני "yoo no bi" במטרה לחולל מהפכה במכוניות המותג ולהפוך אותם ליפים יותר ונוחים יותר מבחינה ארגונומית. חמשת הדגמים הנוספים אשר יאמצו את מערך e:TECHNOLOGY יושקו באירופה עד 2022.

הונדה ג׳אז

עיצוב ומרווח

העיצוב החיצוני מציג קווי מתאר חלקים במבנה דומה לדגם המוחלף עם חרטום קצר בשיפוע דומה לשמשה הקדמית. תא הנוסעים בעיצוב מינימליסטי בהשראת הונדה e החשמלית, והדשבורד ישר לחלוטין.

הונדה ג׳אז

כל המשטחים החיצוניים, כולל קורות C ויחידות התאורה האחוריות משולבים זה בזה ללא קווי הפרדה. עובי קורות A הוקטן פי שניים ל- 55 מ"מ בלבד ובשילוב עם הדשבורד הנמוך, השמשה הגדולה ומגבי השמשה המוסתרים מספקת הונדה ג׳אז שדה ראייה נרחב ונטול הפרעות.

אורכה של הונדה ג'אז החדשה 4,044 מ"מ (16 מ"מ יותר מהדגם המוחלף), גובהה 1,526 מ"מ (10 מ״מ פחות) ורוחבה לא השתנה ועומד על 1,694 מ"מ. בסיס הגלגלים באורך 2,517 מ"מ (13 מ"מ פחות מהדגם המוחלף). למרות הגודל הקומפקטי תא הנוסעים מרווח כפי שהורגלנו מדורות קודמים.

מיקום ייחודי של מיכל הדלק מתחת למושבים הקדמיים מאפשר לשמור על תצורת ה- Magic Seat המציעה רצפה שטוחה לחלוטין בקיפול המושבים האחוריים, ויחד עם מפתח רחב של דלת תא המטען מאפשר טעינה ופריקה נוחות במיוחד. תא המטען בנפח 304 ליטרים ומגיע עד 1,205 ליטרים כשהמושבים האחוריים מקופלים.

יחידת ההנעה של הונדה ג׳אז כוללת מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים ושני מנועים קומפקטיים חשמליים המספקים הספק כולל של 109 כ״ס ומאיצים את הג׳אז ל- 100 קמ״ש תוך 9.4 שניות ולמהירות מרבית של 175 קמ״ש. תיבת ההילוכים רציפה חדשה מסוג e-CVT מספקת לטענת היצרן העברת הילוכים חלקה ולינארית. במצב ההיברידי הסוללה נטענת באמצעות מנוע הגנרטור כאשר קיים עודף כוח ממנוע הבנזין ובהאטת המכונית. צריכת הדלק עומדת על 22.2 ק״מ לליטר לפי נתוני היצרן.

מערך ה- e:HEV יודע לעבור בצורה חלקה בין שלושה מצבי נהיגה: הנעה חשמלית EV בה מספקת סוללת הליתיום כוח ישירות למנועים החשמליים, הנעה היברידית בה מספק מנוע הבנזין כוח למנועים החשמליים דרך הגנרטור החשמלי, והנעת בנזין בה מנוע הבנזין מניע ישירות את הגלגלים.

אבזור נוחות ובטיחות

הונדה ג'אז החדשה מושקת בישראל בשתי רמות אבזור - קומפורט ואלגנס. רמת האבזור קומפורט כוללת בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 7 אינץ׳, כפתור התנעה, בקרת אקלים אלקטרונית, חימום במושבים הקדמיים, מערכת מולטימדיה עם 4 רמקולים, מסך בגודל 5 אינץ' ותמיכה ב- AppleCarPlay ו- AndroidAuto. רמת האבזור אלגנס מוסיפה גם חישוקי סגסוגת קלה, מסך מולטימדיה בגודל 9 אינץ', תמיכה ב- AppleCarPlay גם בחיבור אלחוטי, וריפוד מושבים מבד עם שילוב עור.

אבזור הבטיחות כולל לא פחות מ- 10 כריות אוויר. שתי כריות אוויר צידיות חדשות מותקנות במושבים האחוריים וכרית אוויר קדמית מרכזית חדשה מותקנת במושב הקדמי. כרית זו, המופיעה לראשונה בפלח שוק זה, מופעלת במקרה של התנגשות כדי להפחית את הפגיעה הנגרמת על ידי מגע בין הנוסעים.

הונדה ג'אז מציגה כסטנדרט חבילת בטיחות Honda SENSING הכוללת מגוון מערכות בטיחות אקטיביות ופסיביות, ביניהן מערכת התרעה ובלימה אוטומטית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה, זיהוי תמרורים, הגבלת מהירות, שליטה אוטומטית באורות הרכב כולל הדלקה ושינוי אלומת האור בהתאם לתנאי הדרך. המערכות נעזרות במצלמה חדשה המחליפה את הדור הקודם ומזהה מגוון רחב של מצבי תנועה.

אבזור הבטיחות כולל בשתי רמות האבזור גם מצלמת נסיעה לאחור, חיישן גשם ומגבים אוטומטיים, תאורת חזית ותאורה אחורית מסוג לד, ומראות צד חשמליות עם מפשיר אדים. רמת האבזור אלגנס מוסיפה חיישני חניה קדמיים ואחוריים.

מחירון הונדה ג'אז הייבריד:

הונדה ג'אז הייבריד קומפורט 1.5 אוטומט - 119,900 ₪

הונדה ג'אז הייבריד אלגנס 1.5 אוטומט - 123,900 ₪