סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
קיה EV6 אשר נחשף בתחילת החודש בטיזר חלקי, נחשף היום במלואו כסנונית ראשונה בתוכנית S של היצרנית אשר עתידה למנות 7 דגמים חשמליים אותם צפויה קיה להציג עד לשנת 2027 תחת המיתוג "EV" בתוספת מספר חד ספרתי המסמל את שם הדגם. שבעת הדגמים עתידים להתבסס על פלטפורמת E-GMP היעודית לרכבים חשמליים.
קיה EV6 מתייחד בפרופורציות מיוחדות המתאפשרות ברכב חשמלי. חזית הרכב נטולת שבכה קדמית. מן הצד בולט הגג הצף על קורות B ,A ו- C מושחרות, בדלתות ידיות נשלפות, וחישוקי הגלגלים בעיצוב ספורטיבי. מאחור בולט קו גג משתפל וגופי תאורה אחוריים המשולבים בתוך ספוילר אחורי מובנה וגולשים אל צידי המרכב.
קיה EV6 מושק בגרסה רגילה, בגרסת GT ליין ובגרסת GT. אורכה של הגרסה הרגילה 4,680 מ"מ, רוחבה 1,880 מ"מ, וגובהה 1,550 מ"מ. אורכה של גרסת GT ליין 4,695 מ"מ, רוחבה 1,890 מ"מ, וגובהה 1,550 מ"מ. אורכה של גרסת GT 4,695 מ"מ, רוחבה 1,890, וגובהה 1,445 מ"מ. בסיס הגלגלים זהה בכולן ונמתח לאורך 2,900 מ"מ. נפח תא המטען 520 ליטרים בכל הגרסאות.
תא הנוסעים כולל צמד צגי 14 אינץ' מחוברים בסידור מוכר, אחד ללוח המחוונים והשני למערכת המולטימדיה. כמו כן כולל האבזור תצוגה עילית, מפרט בטיחות מלא, ואופציה לניגון צליל מנוע בעירה מסונכרן לעצימות פעולת המנוע החשמלי.
מפרט יחידות ההנעה זהה למוכר מיונדאי איוניק 5, וכולל גרסה חד מנועית בעלת הנעה אחורית או גרסה דו מנועית בעלת הנעה כפולה, בשילוב סוללות בקיבולת 58 או 77.4 קוט"ש. גם הספקי המנועים תואמים לאחות בקונצרן. בגרסת ההנעה האחורית מפיק המנוע החשמלי 170 כ"ס עם הסוללה הקטנה ו- 229 כ"ס עם הסוללה הגדולה, והגרסאות הדו מנועיות מפיקות 235 כ"ס עם הסוללה הקטנה ו- 325 כ"ס עם הסוללה הגדולה. הגרסה החזקה מאיצה מאפס למאה קמ"ש תוך 5.2 שניות.
כל הסוללות תומכות במתח 400 או 800 וולט ומאפשרות טעינה בקצב של 350 קילוואט, כך שטעינת 80% מקיבולת הסוללה תארך 18 דקות בלבד, טעינת הסוללה במלואה תארך 23 דקות בלבד, וטעינה בת ארבע וחצי דקות תוסיף טווח של 100 ק"מ.
גרסת GT מוצעת עם הספק משולב של 585 כ"ס, סוללה גדולה עוד יותר ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני. תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת בגרסה זו 3.5 שניות והמהירות המרבית עומדת על 260 קמ"ש.
מטלקאר, יבואנית קיה לישראל, נמסר כי הרכב יגיע אלינו לקראת סוף שנת 2021.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025