רנו חושפת מכונית חשמלית שיתופית חדשה תחת מותג מובילייז

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 29 אוגוסט 2021
  • 0 תגובות

בתחילת השנה חשפה קבוצת רנו את התוכנית האסטרטגית למותגיה השונים במסגרתה נחשפה יחידה עסקית חדשה בשם מובילייז (Mobilize) שתעסוק בפיתוח פתרונות ניידות ותחבורה שיתופית. כעת נחשף הדגם הראשון של המותג - מכונית חשמלית המיועדת לשמש כמונית, רכב להשכרה או לשימוש בציי רכב, ולא תוצע למכירה ללקוחות פרטיים. בשלב זה אנשי מובילייז מכנים את הדגם החדש 'לימו' (קיצור של לימוזינה) אך לא ברור אם זהו שמו הרשמי.

מובילייז לימו

על פי אנשי מותג מובילייז, שוק המוניות והנהגים הפרטיים צפוי להכפיל עצמו עד לשנת 2030, ורכבים חשמליים הופכים חיוניים לצרכים אלה בעקבות הגדרת מרכזי הערים באירופה כאזורים נטולי זיהום אוויר. הרכב יהיה זמין במודל עסקי הכולל שירותים נלווים כגון אחזקה וטעינה באופן שיותאם לנהגי מוניות, לרכבי שירות והובלה, או לשירותי רפואה. החבילה תותאם לשימוש נהגים במשרה מלאה, חלקית ואפילו לשימוש חד פעמי. בהמשך יהיה מודל זה זמין גם עבור דגמים חשמליים אחרים מקבוצת רנו.

מובילייז לימו

אורכו של הרכב 4,670 מ"מ, רוחבו 1,830 מ"מ, גובהו 1,470 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,750 מ"מ. מדובר במידות של משפחתיות גדולות דוגמת סקודה סופרב ומאזדה 6. העיצוב החיצוני נאה אך אינו חדשני. החזית חשמלית למהדרין ונטולת גריל קדמי מרכזי, אם כי כוללת כונס אוויר תחתון רחב. פנסי החזית מפוצלים בעיצוב מקורי הגולש עמוק אל הפגוש הקדמי. הצללית אלגנטית עם קו גג המשתפל ברכות לאחור, קו מותניים מעודן, וידיות דלתות שקועות. דלת תא המטען קצרצרה, ועיצוב הפנסים האחוריים מזכיר את הפנסים הקדמיים.

גם עיצוב הפנים נאה אך אינו חדשני. מסך מרכזי בגודל 12.3 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' שוכנים באותו מפלס ונראים כיחידה אחת. חלקו העליון של הדשבורד מציג מראה נקי, בקרת האקלים זוכה לפקדים פיזיים נפרדים, ובין המושבים בורר מצבי נהיגה בצורת ג'ויסטיק. נפח תא המטען עומד על 411 ליטרים ומתחת לרצפה נמצא גלגל חלופי זמני.

מובילייז לימו

המכונית תוכננה להעניק לנוסעים נוחות מרבית. מושב הנהג הארגונומי כולל שמונה כוונים חשמליים בכדי לסייע לנהג לסגל את תנוחת הישיבה האידיאלית עבורו. בין המושבים תא אחסון מקורר, ובהתאם ליעד יוצע הרכב עם חבילת חורף אופציונלית הכוללת חימום למושבים ולגלגל ההגה. מאחור רצפה שטוחה, מרווח ברכיים באורך 288 מ"מ, מפתח דלתות רחב, ומושב המספק מרווח נדיב לשלושה נוסעים בוגרים לפי טענת החברה. בנוסף ייהנו הנוסעים מאחור משני שקעי טעינה מסוג USB, שליטה בעוצמת השמע, פתחי מיזוג אוויר, ותאורת קריאה.

המכונית מצויידת במנוע חשמלי עם הספק מרבי של 148 כ"ס ומומנט מרבי של 22.4 קג"מ. תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 9.6 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל- 140 קמ"ש. בורר מצבי נהיגה מאפשר בחירה בין מצבי חסכון, רגיל וספורט, וניתן לבחור בין 3 עוצמות לבלימה הרגנרטיבית. סוללה עם קירור נוזל בקיבולת 60 קוט"ש צפויה לספק טווח נסיעה של למעלה מ- 450 ק"מ ואמורה לכסות את הנסועה היומית של נהגים מקצועיים שעומדת על כ- 240 ק"מ בממוצע, כך על פי אנשי מובלייז. מערכת הטעינה מאפשרת שימוש בעמדות AC ו- DC, וגם טעינה באמצעות שקע חשמלי בייתי רגיל. טעינה מהירה מאפשרת קבלת טווח של 240 ק"מ תוך 40 דקות.

מובילייז לימו

אבזור הבטיחות כולל בין היתר 8 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית בעת חירום, התרעה ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה עם סיוע במעבר נתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורי תנועה, מערכת מצלמות וחיישני חניה היקפיים, התרעה על תנועה חוצה מאחור, והתרעה על פתיחת דלתות בעת נסיעה.

המכונית תיחשף בתערוכת מינכן בחודש הבא. החל מהמחצית השניה של שנת 2022 מובילייז תציע את הרכב לשימוש נהגים מקצועיים בתשלום חודשי של דמי מנוי הכוללים את עלות השימוש ברכב ושירותים נוספים כגון ביטוח ותשלום על טעינה.