נחשפה גורדון מארי T.33 - מכונית על בטעם של פעם

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 30 ינואר 2022
  • 0 תגובות

יצרנית המכוניות הבריטית גורדון מארי חושפת מכונית על חדשה בתצורת מנוע מרכזי. מאחורי היצרנית עומד המהנדס גורדון מארי העוסק בתכנון מכוניות ספורט ומירוץ שאת תהילתו השיג בזכות תכנונה של מכונית העל האגדית מקלארן F1. מדובר בסדנה אקסקלוסיבית במיוחד המייצרת מכוניות על בסדרות ייצור מוגבלות ועוסקת גם בייצור דגמים מיוחדים עבור לקוחות חיצוניים.

גורדון מארי T.33

המכונית החדשה של המותג, גורדון מארי T.33, פותחה תוך מיקוד בנהג ועל פי שבעה עקרונות מפתח המנחים את היצרנית: שלמות נהיגה, בלעדיות (סדרת ייצור מוגבלת), משקל קל, ייצור בעבודת יד, אמנות הנדסית, עיצוב נצחי, וחווית לקוח. רכישת הרכב מקנה ללקוחות כניסה חופשית לאזורי VIP במירוצי פורמולה 1.

גורדון מארי T.33

גורדון מארי T.33 מציגה פרופורציות קלאסיות של מכונית על עם מנוע מרכזי. החזית קצרצרה עם כונס אוויר רחב בתחתית הפגוש וצמד פנסים גדולים בצורת טיפה. הדופן חלקלקה ומציגה דלתות ללא ידיות פתיחה. קו המותניים העגלגל הופך לחמוקיים בולטים מעל הגלגלים האחוריים. משטח כסוף מפריד בין הגג לחופת המנוע והוא מעוטר בכונס אוויר. מאחור פנסים עגלגלים עם תאורה בעיצוב תלת מימדי וצמד יציאות מפלט במרכז הפגוש. החברה מאפשרת ללקוחות עיצוב מותאם אישית כדי להבטיח להם מכונית יחידה מסוגה.

גורדון מארי T.33

תא הנוסעים מציג מראה מינימליסטי ותכליתי, ללא מסכי מגע ותפריטים סבוכים שיסיחו את דעתו של הנהג. הדשבורד הנמוך מחופה אלקנטרה והפקדים מרוכזים כולם סביב הנהג. חישורי ההגה עשויים סיבי פחמן. במרכז לוח המחוונים מד סל"ד אנלוגי גדול ולצדו צמד מסכים עם מספר פקדים פיזיים לשליטה בפונקציות המרכזיות. למרות שהמסכים נשלטים באמצעות פקדים הם מציעים תמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto. בקונסולה שבין המושבים בורר הילוכים בעיצוב רטרו ומספר פקדים נוספים ביניהם מתג ההתנעה.

גורדון מארי T.33

השלדה עשויה סביב מסגרת סיבי פחמן וחלקי המרכב עשויים תערובות אלומיניום קלות משקל. סביב תא הנוסעים בנויה מסגרת בטיחות בהשראת מכוניות פורמולה 1. משקלה של המכונית עומד על פחות מ- 1,090 ק"ג ויחס ההספק-משקל עומד על 564 כ"ס לטון. מערכת הבלמים הקרמיים מבית ברמבו כוללת דיסקים קדמיים בקוטר 370 מ"מ עם קליפר אלומיניום מונובולוק בעל 6 בוכנות, ודיסקים אחוריים בקוטר 340 מ"מ עם קליפר בעל 4 בוכנות.

גורדון מארי T.33

על ההנעה אמון מנוע V12 שפותח בשיתוף עם סדנת קוזוורת' המפורסמת. המנוע בנפח 3.9 ליטרים עשוי אלומיניום ושוקל 178 ק"ג בלבד. ההספק המרבי עומד על 615 כ"ס ב- 10,500 סל"ד והמומנט המרבי 45.9 קג"מ ב- 9,000 סל"ד. לאור נתוני הסל"ד המסחררים מודגש כי 75% מהמומנט זמין כבר ב- 2,500 סל"ד ו- 90% ממנו זמין ב- 4,500 סל"ד. הכוח עובר אל הגלגלים האחוריים דרך תיבת 6 הילוכים ידנית או תיבת הילוכים רובוטית עם מנופים להעברת הילוכים מאחורי גלגל ההגה, ודיפרנציאל מוגבל החלקה LSD. נתוני הביצועים טרם נחשפו.

גורדון מארי T.33

גורדון מארי T.33 תיוצר במאה עותקים בלבד במטה גורדון מארי החדש בעיר ווינדלשם במחוז סארי בבריטניה. עלותה של המכונית 1.37 מיליון ליש"ט, לפני מיסים. רכבים ראשונים יסופקו ללקוחות בתחילת שנת 2024.