BYD Seal - מתחרה נוספת לטסלה מודל 3 שצפויה להגיע לישראל

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 03 אפריל 2022
  • 0 תגובות

בתחילת השנה סיפרנו לכם על תוכניותיה של יצרנית הרכב הסינית BYD להשיק את פעילותה בישראל. מדובר באחת מיצרניות הרכב הגדולות בסין, עם מבחר גדול של דגמים חשמליים אשר חלקם נראים מוכנים לשווקים המערביים, ביניהם מכונית הסופר מיני החשמלית BYD דולפין ורכב הפנאי הגדול BYD טאנג. כעת חושפת היצרנית תמונות ראשונית של המכונית החשמלית החדשה BYD Seal לקראת הופעת הבכורה בתערוכת הרכב של בייג'ינג שתתקיים החודש.

BYD Seal

BYD סיל היא מכונית סדאן המבוססת על פלטפורמה ייעודית לרכבים בעלי הנעה חשמלית המכונה BYD e-platform 3.0. שמה של המכונית Seal (כלב ים) הוא המשך ישיר למכונית הסופר מיני דולפין, ורכב הפנאי טאנג הקרוי על שם דג צבעוני. היצרנית בוחרת עבור דגמיה החשמליים שמות של בעלי חיים מהאוקיינוס, ועבור דגמיה עם הנעה פלאג-אין הייבריד שמות של ספינות מלחמה מיתולוגיות.

BYD Seal

עיצובה של BYD סיל מבוסס על מכונית הקונספט BYD אושן X. החזית הנמוכה מציגה יחידות תאורה מסוג לד אשר עיצובן גולש אל הפגוש הקדמי, וכמקובל במכוניות חשמליות היא מוותרת על הגריל הקדמי ומסתפקת בשבכה תחתונה צרה. בפינות הפגוש עיטורים דמוי כונסי אוויר. הדופן חלקלקה ואלגנטית עם ידיות שקועות וכפל פח המתחיל מעיטור בכנף הקדמית ויורד מעט מטה בדלת האחורית. קו המותניים המעודן הופך בולט ושרירי מעל הגלגל האחורי. החצאית המושחרת בספי הדלתות מסייעת לרושם הדינמי. מאחור דלת תא מטען קצרה, וכצו האופנה הנוכחי בעולם הרכב, יחידות תאורה האחוריות מחוברות באמצעות פס לד. הפגוש מסתיים בחצאית מושחרת מעוצבת. טרם נחשפו תמונות מתוך תא הנוסעים.

BYD Seal

מסמכים שהודלפו חושפים לכאורה את מידותיה החיצוניות של המכונית. ארוכה יעמוד על 4,800 מ"מ, רוחבה 1,875 מ"מ, גובהה 1,460 מ"מ, ואורכו של בסיס הגלגלים הנדיב יעמוד על 2,920 מ"מ. ממדיה של המכונית גדולים במעט מאלה של טסלה מודל 3 וקרובים מאוד לניו ET5 ולב.מ.וו i3 החדשה שנחשפה בשבוע שעבר. משקלה של המכונית צפוי לנוע בטווח של 1,885-2,150 ק"ג בהתאם לגרסה. שמועות טוענות כי מכונית הסדאן החשמלית טויוטה BZ SDN שתוצג בעתיד תבוסס על BYD סיל כחלק משיתוף הפעולה בין שתי היצרניות.

BYD Seal

המסמכים שהודלפו כוללים גם פרטים ראשונים אודות היצע יחידות ההנעה. גרסת הכניסה תוצע עם הנעה אחורית ומנוע חשמלי אחורי בודד בהספק מרבי של 201 כ"ס, ומעליה תוצע גרסה חזקה יותר עם הספק מרבי של 308 כ"ס. הגרסאות הבכירות יוצעו עם הנעה כפולה וצמד מנועים חשמליים - מנוע חשמלי בהספק 214 כ"ס מלפנים ומנוע חשמלי נוסף בהספק 308 כ"ס מאחור אשר יאפשרו תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 3.8 שניות. סוללת Blade 800V של BYD תאפשר טווח נסיעה חשמלי מרבי של עד 700 ק"מ.

כלי התקשורת בסין טוענים כי מחירה של המכונית בסין צפוי לנוע בין 34,500 דולר לגרסת הכניסה ועד 44,000 דולר לגרסת הקצה, זול משמעותית ממחירה של טסלה מודל 3 בסין שמתחיל ב- 53,400 דולר. BYD כבר אישרה שהדגם ישווק מחוץ לסין, ובשלב זה עמלים על שיווק באוסטרליה החל מהשנה הבאה תחת השם BYD Atto 4.