טסלה החלה לקנוס את לקוחותיה ולחייב בדמי טעינה

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 26 מאי 2022
  • 1 תגובות

טסלה נכנסה לשוק הרכב הישראלי לפני קצת יותר משנה ונהנית מהצלחה אדירה עם למעלה מ- 7,700 מסירות. כניסתה של טסלה לישראל לוותה בפריסת עמדות הטעינה המהירות של המותג המכונות סופרצ'ארג'ר הפועלות כיום בערים קרית שמונה, חיפה, עפולה, תל אביב, מודיעין, באר שבע, מצפה רמון, ואילת. ברבעון השלישי של השנה יחלו לפעול עמדות סופרצ'ארג'ר גם בירושלים.

רכבי טסלה בעמדת סופרצ'ארג'ר

תקופת ההשקה בישראל לוותה בהטבה ללקוחות המותג עם טעינה חינם בעמדות סופרצ'ארג'ר. החל מאתמול 25.05.2022 החלה טסלה לגבות דמי טעינה מלקוחותיה בסך 1.25 ₪ לקוט"ש באמצעות החשבון האישי של בעלי הרכב באפליקציית טסלה. מדובר בסכום סביר ביחס למקובל בקרב מפעילות עמדות הטעינה הגובות סכומים הנעים בין 75 אגורות ל- 2 ₪ לקוט"ש.

לקוחות החברה עודכנו בנושא באמצעות הודעה שכללה גם מידע אודות עמלת אי פעילות. עמלה זו תחול על בעלי רכבים שלא פינו את עמדת הטעינה במידה וחלפו 5 דקות מהשלמת הטעינה ותחנת הטעינה נמצאת בתפוסה של 50% או יותר. סכום הקנס עומד על 2 ₪ לדקה (120 ₪ לשעה) כשהמתחם נמצא בעומס של למעלה מ- 50% או 4 ₪ לדקה (240 ₪ לשעה) אם המתחם בתפוסה מלאה.

טסלה מודל 3 בעמדת סופרצ'ארג'ר

חניה בעמדות טעינה הינה סוגיה המטרידה בעלי רכבים חשמליים הזקוקים להטענת רכבם אך מגלים בעמדות הטעינה רכבים שטעינתם הושלמה או רכבים שכלל אינם חשמליים. טסלה היא הראשונה שהחלה לקנוס לקוחות בגין אי פינוי עמדת הטעינה, בעוד המדינה והרשויות המקומיות טרם החליטו כיצד לפעול בסוגיה זו.