סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
ג'נרל מוטורס נפרדה ממותגים רבים בשני העשורים האחרונים וביניהם אולדסמוביל, פונטיאק, סאטורן, והולדן שנסגרו, וגם אופל/ווקסהול, איסוזו, וסאאב שנמכרו לבעלים אחרים. ביואיק הצליחה לשרוד על אף שהייתה בסכנה ולמרות שהיא מזוהה עם ספינות אמריקאיות מתנדנדות ולקוחות מבוגרים. בתחילת העשור הקודם הציגה היצרנית ליין דגמים חדש בעיצוב רענן שהציל את המותג, אך מישראל הוא נעדר כבר קרוב לעשור.
ביואיק נערכת לעתיד חשמלי ומחדשת את סמל המותג. שלושת המגנים מוותרים על העיגול שהקיף אותם וצבועים כעת בצבעים כחול, לבן ואדום. סדרת הדגמים החשמליים של ביואיק תושק תחת תת מותג חדש בשם אלקטרה, הומאז' לאחד הדגמים הבולטים והמצליחים בתולדות המותג שחמשת דורותיו שווקו בין השנים 1959-1990. ביואיק תציג בשנה הבאה רכב חשמלי סדרתי ראשון שישווק בארה"ב בשנת המודל 2024. עד אז מספקת לנו ביואיק הצצה לעתיד עם שני דגמי קונספט חשמליים, ובאותה הזדמנות חושפת גם מיניוואן מפואר עבור השוק הסיני.
ביואיק Wildcat EV קונספט מציגה את שפת העיצוב שתלווה את דגמי ביואיק החשמליים. מדובר במכונית קופה 4 מושבים יפיפייה עם דלתות הנפתחות בשני חלקים באמצעות משטח מתרומם בגג. החזית נמוכה, ארוכה ורחבה, והשבכה הגדולה בתחתית הפגוש מטשטשת את העובדה שמדובר במכונית חשמלית. פנסי החזית הדקיקים גולשים אל עבר הפגוש, ובפינות עיטורי כרום מעוצבים. צללית הצד שרירית עם משטח פח שקוע במרכז הדלתות וקו מותניים מודגש. הגג זוכה למראה חצי צף בזכות קורות קדמיות מושחרות. מאחור שמשה אחורית גדולה התחומה על ידי צמד פנסים ענקיים בצורת האות L. בשמשה האחורית משולב מחוון המראה את רמת הטעינה בסוללה. הפגוש האחורי מציג עיצוב נקי מפתחי מפלט כמובן, אך גם נטול דיפיוזר שהפך לפריט עיצוב נפוץ.
תא הנוסעים מציג עיצוב מינימליסטי עם לא פחות מ- 5 מסכים בסביבת הנהג, כשמעבר למסך מרכזי ולוח מחוונים דיגיטלי הותקנו צמד מסכים המציגים תמונת מצלמה במקום מראות צד מסורתיות, ומסך נוסף בתחתית הדשבורד לשליטה בפונקציות מרכזיות. ביואיק Wildcat מצוידת בטכנולוגיית בינה מלאכותית וגם במערך ביומטרי וארומתרפי. כך מסוגלת המכונית לזהות נהגים לחוצים ולהרגיע אותם באמצעות עמעום התאורה בתא הנוסעים, הפעלת עיסוי והפצת ניחוחות מרגיעים.
ביואיק אלקטרה X הוא קדימון לרכב פנאי חשמלי שתוכנן ועוצב בסין על בסיס פלטפורמת אולטיום החשמלית של ג'נרל מוטורס המשמשת גם את קאדילק לירק החשמלי. למעשה זהו הרכב שנראה הקרוב ביותר לפס הייצור וסביר להניח שהוא יחלוק גם את מכלולי ההנעה עם קאדילק לירק. רכב הפנאי קופה חושף עיצוב חיצוני נקי עם שבכה תחתונה רחבה נטולת מסגרת, צמד כונסי אוויר גדולים בפינות, ופנסי חזית דקיקים. צללית הצד נקייה וגם כאן מצלמות המחליפות את מראות הצד המסורתיות וידיות פתיחה שקועות. הגג משתפל לאחור והשמשה האחורית זוכה לספוילר עליון וגם אחד קטן יותר בקצה התחתון. הפנסים מאחור מחוברים באמצעות פס לד ודלת תא המטען מציגה עיצוב נקי.
תא הנוסעים חושף מראה עתידני עם מערכת מולטימדיה ולוח מחוונים דיגיטלי המוצגים על גבי מסך רחב בגודל 30 אינץ' ברזולוציית 6K. גם בקונסולה בין המושבים הקדמיים מוטמע מסך לשליטה בפונקציות מרכזיות, ובדלת הנהג פקדי מגע לשליטה בחלונות ובמראות הצד. הדלתות האחוריות נפתחות בניגוד לכיוון הנסיעה (דלתות התאבדות) והיעדר קורה B מרכזית מסייעת לכניסה נוחה במיוחד אל המושב האחורי. ריפודי המושבים עשויים מבקבוקי פלסטיק ממוחזרים. הרכב תומך בקישוריות 5G, שליטה קולית הניתנת להתאמה אישית, עדכוני תוכנה OTA, ומערכת נהיגה אוטונומית סופר קרוז של ג'נרל מוטורס. אפליקציה חכמה תאפשר לשלוט ברכב מרחוק כולל פתיחה וסגירה, הנעה מרחוק, וכן חניה אוטונומית גם לאחר היציאה מהרכב. מידע שיוקרן בצידי הרכב ומאחור יסייע להולכי רגל לזהות את הרכב ולהימנע מפגיעה.
במסגרת החשיפה עבור השוק הסיני המשמעותי עבור ביואיק נחשף גם ביואיק GL8 אווניר - מיניוואן מפואר המיועד לשוק הסיני שלא יוצע בשלב זה עם יחידת הנעה חשמלית ושיווקו יחל בהמשך השנה. העיצוב החיצוני נאה ויוקרתי עם פנסים קדמיים בצורת האות L הגולשים מטה אל עומק הפגוש, גריל עליון צר במיוחד ושבכה תחתונה ענקית, יחד עם חישוקי ענק וצביעה דו-גונית שתוצע בחלק מהגרסאות.
המושב האחורי שנחשף בתמונות נראה כמו מקום שנעים לשהות בו. על מחיצה מתקפלת המפרידה בין המושבים הקדמיים לאחוריים הותקן מסך ענקי שגודלו לא פורסם. המסך מתקפל יחד עם המחיצה כשאינו בשימוש. צמד הכורסאות האחוריות כוללות הדום נשלף ומשענות ראש ענקיות המשלבות רמקולים אישיים מבית Bose. הגג משלב תאורת אווירה המדמה שמים זרועי כוכבים. אורכו של הרכב 5,230 מ"מ, רוחבו 1,980 מ"מ וגובהו 1,867 מ"מ. ההודעה לא כללה פרטים אודות יחידת ההנעה והדגם לא צפוי להיות משווק מחוץ לסין.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025