נחשפה קאדילק סלסטיק החשמלית

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 18 אוקטובר 2022
  • 0 תגובות

קאדילק סלסטיק, ספינת הדגל החשמלית של מותג הפרימיום האמריקאי, נחשפה היום בגרסת הייצור ואין ספק שהיה שווה לחכות. למרות שקאדילק מתעקשת שמדובר במכונית סדאן כדי להתחנף לקהל האמריקאי השמרן שמעדיף תצורת מרכב זו, קל לראות שזו מכונית פאסטבק בעיצוב ייחודי ומקורי. עם ייצור בעבודת יד ותג מחיר יקר במיוחד שמתחיל ב- 300 אלף דולר בארה"ב (פי שניים ממרצדס EQS AMG או לוסיד אייר) ברור שקאדילק סלסטיק תהיה מכונית נדירה בכבישים ונראה שזה בדיוק מה שקאדילק רוצה כדי להפוך למותג אולטרה יוקרתי כמו בנטלי ורולס רויס.

קאדילק סלסטיק

קאדילק סלסטיק מצויידת במערכת הנעה כפולה ובצמד מנועים חשמליים עם הספק מרבי משולב של 600 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 88.5 קג"מ המאפשרים תאוצה 0-96 קמ"ש תוך 3.8 שניות. סוללה גדולה בקיבולת 111 קוט"ש תספק טווח נסיעה מספק העומד על 483 ק"מ בתקן האמריקאי. למרות שמדובר בספינת דגל יקרה של מותג פרימיום, הסוללה תומכת בטעינה בהספק 200 קילוואט בלבד. הנתון מאכזב ביחס לחשמליות אחרות בשוק אך קאדילק מצליחה להמתיק מעט את הנתון ומסבירה כי בטעינה למשך 10 דקות בתנאים אופטימליים ניתן לקבל תוספת טווח של 126 ק"מ.

קאדילק סלסטיק

קאדילק מציינת כי הסלסטיק תספק חווית נסיעה בלתי מתפשרת, וכדי לעמוד בהבטחה ציידה את המכונית במתלי אוויר אדפטיביים, במוטות מייצבים אקטיביים לצמצום זוויות גלגול, ובמערכת היגוי אחורית המאפשרת להפנות את הגלגלים האחוריים בזווית של עד 3.5 מעלות.

העיצוב החיצוני נאמן לקונספט שקדם לגרסת הייצור ומציג חזית בהשראת רכב הפנאי החשמלי קאדילק ליריק עם אותו גריל קדמי אטום וכהה, ויחידות תאורה צרות עם מיקרו-מראות פנימיות המייצרות 1.3 מיליון פיקסלים בכל צד. מהצד ניתן לראות את הצללית הייחודית והנועזת הכוללת גג ארוך המשתפל לאחור, יחידות תאורה אחוריות גדולות בצורת בומרנג, וחישוקי ענק בקוטר של עד 23 אינץ'. שימו לב שלדלתות אין ידיות כלל וכולן נפתחות ונסגרות חשמלית בלחיצת כפתור או בעזרת מפתח דיגיטלי.

קאדילק סלסטיק

תא הנוסעים בנוי מחומרים משובחים והגימור מוקפד, אבל העולם ציפה לעיצוב יותר מרגש ממכונית כה יומרנית ויקרה.  לפחות בכל הנוגע לטכנולוגיה קאדילק לא התפשרה. הממשק העליון כולל מסך בגודל 55 אינץ' הפרוש לרוחב הדשבורד ומציג לוח מחוונים, מערכת בידור ומסך נפרד לנוסע מלפנים. בנוסף הותקן מסך מגע מרכזי בגודל 11 אינץ' לשליטה במערכות הנוחות השונות ברכב, מסך שליטה בגודל 8 אינץ' עבור הנוסעים מאחור, ושני מסכים בגודל 12.6 אינץ' עבור מערכת הבידור מאחור.

קאדילק סלסטיק

רשימת הפינוקים כוללת בנוסף בקרת אקלים עם 4 אזורים נפרדים, גג זכוכית פנורמי המאפשר 4 רמות של כהות למינון האור הנכנס לתא הנוסעים, מושבי עור ודיפונים בעבודת יד ובהתאמה אישית לטעמו של הלקוח, מושבים מחוממים ומאווררים, משענות יד מחוממות, מערכת חימום לצוואר, מערכת שמע מבית AKG עם לא פחות מ- 38 רמקולים וביטול רעשים אקטיבי. אבזור הבטיחות כולל כמובן את מערכת האולטרה קרוז של קאדילק המאפשרת נהיגה אוטונומית בכבישים בין עירוניים בארה"ב ובקנדה, ושלל מערכות מתקדמות כמו בשאר דגמי המותג.