כלמוביל תשווק את מותג אורה בישראל

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 04 דצמבר 2022
  • 0 תגובות

לאחר מספר פרסומים לא רשמיים מודיעה יבואנית הרכב כלמוביל באופן רשמי על קבלת זיכיון יבוא מותג הרכב החשמלי הסיני אורה (Ora) לישראל. כיום מייבאת כלמוביל את מותגי ג'נסיס, יונדאי, מיצובישי ומרצדס לישראל כך שאורה יהיה המותג הסיני הראשון של כלמוביל. פעילות המותג בישראל צפויה להחל במהלך הרבעון הראשון של שנת 2023.

אורה פאנקי קאט

אורה הוא מותג של קונצרן הרכב הסיני גרייט וול שבאופן מעניין מפצל את מותגיו בקרב מספר יבואניות רכב בישראל, כך למשל מותג Wey מאותו קונצרן אשר בשלב זה מציע רכבי פנאי עם יחידות הנעה היברידיות נטענות, ישווק בישראל על ידי היבואנית סמלת וגם הוא צפוי להחל לפעול בישראל בתחילת השנה הבאה. בסין משווקים חלק מדגמי Wey גם תחת מותג הרכב אורה ובהמשך נגלה אם מדובר בסוגיה שתתגלגל גם אל פתחן של היבואניות הישראליות.

אורה פאנקי קאט

אורה הוא מותג רכב צעיר שנוסד בשנת 2018 ומציע רכבים עם יחידות הנעה חשמליות או היברידיות. הדגם הבולט ביותר של היצרנית אשר יהיה גם זה שיושק בשלב ראשון בישראל הינו אורה פאנקי קאט אשר בחלק מהשווקים זוכה גם לשם אורה גוד קאט. מימדיו של הדגם ממצבים אותו כמשפחתית קטנה אך תא מטען מצומצם בנפח 228 ליטרים בלבד פוגע בשימושיות.

אורה פאנקי קאט

עיצובו של הרכב מקורי בניחוח רטרו עם חזית מחייכת, פנסי חזית עגלגלים ושלל קימורים מעוגלים. הדופן החביבה מאופיינת אף היא באותם קווים רכים עם צביעה דו-גונית המוצעת כאופציה ומחזקת את המראה החביב. עיצוב הזנב ייחודי עם דלת תא מטען רחבה ופנסים אחוריים המסווים כרצועת לד בבסיס השמשה האחורית. גרסת GT מציגה עיצוב ספורטיבי עם חצאיות בגימור סיבי פחמן, עיטורים חיצוניים וקליפרים בצבע אדום, וספוילר אחורי עם כיתוב GT.

אורה פאנקי קאט GT

בניגוד לעיצוב החיצוני תא הנוסעים מודרני ומוצע בשלל שילובי גוונים ייחודיים. במרכז תשומת הלב צמד מסכים בגודל 10.25 אינץ' המשמשים את מערכת המולטימדיה ולוח המחוונים הדיגיטלי ושוכנים על אותו משטח במראה שזלג מיצרניות הפרימיום והפך לצו האופנה הנוכחי בעולם הרכב. עוד באותה גזרה נמצא בורר הילוכים אלקטרוני המאפיין רכבים חשמליים רבים.

אורה פאנקי קאט מצוידת במנוע חשמלי בודד עם הספק מרבי של 169 כ"ס, מומנט מרבי של 25.5 קג"מ, ומערכת הנעה קדמית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 8.2 או 8.3 שניות בהתאם לגרסה הנבחרת.

אורה פאנקי קאט GT

היצרנית מציעה את הדגם עם שני סוגי סוללות. לגרסאות הכניסה סוללת ליתיום-יון-פוספט בקיבולת 47.8 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 310 ק"מ על פי תקן WLTP ותמיכה בטעינה מהירה DC בהספק צנוע של 64 קילוואט. טעינה מ- 20% ל- 80% מקיבולת הסוללה תמשך קצת יותר מ- 38 דקות.

לגרסאות הטווח הארוך סוללת ליתיום-ניקל-קובלט-מנגן בקיבולת 63.1 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 400-420 ק"מ על פי תקן WLTP. גרסה זו תומכת בטעינה מהירה DC בהספק של 67 קילוואט כך שטעינה מ- 20% ל- 80% מקיבולת הסוללה תמשך כ- 46 דקות.

אורה פאנקי קאט

אורה פאנקי קאט תגיע לישראל לאחר שכבר עברה את מבחני הריסוק של Euro NCAP בהם זכתה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה מרשימים בסעיפי הגנה על נוסעים בוגרים ועל תפקוד מערכות הבטיחות. אבזור הבטיחות כולל מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, חיישני חניה היקפיים, וכאופציה גם מערכת מצלמות היקפיות.

אורה פאנקי קאט

אבזור הנוחות צפוי לכלול תמיכה בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, שליטה קולית במערכת המולטימדיה, טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, מפתח חכם, ותאורת לד היקפית עם שליטה אוטומטית בעוצמת האורות הגבוהים.

בשלב זה מופיעות מספר גרסאות לדגמי אורה פאנקי קאט ברישומי משרד התחבורה עם תג מחיר הנע בין 135,000 ₪ ל- 163,000 ₪, אולם ניסיון העבר מלמד כי לא מדובר במחירים סופיים ויש לקחת בחשבון כי עליית מס הרכישה על כלי רכב חשמליים המתוכננת להיכנס לתוקף בתחילת השנה הבאה עשויה להשפיע אף היא על המחיר.