ארה האיטלקית חושפת תא נוסעים מסקרן

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 22 דצמבר 2022
  • 0 תגובות

חשבתם שהעתיד החשמלי של עולם הרכב הולך להיות משעמם? האמת שגם אנחנו, אבל מדי פעם מצליחים להפתיע אותנו ולגרום לנו לחשוב שהשד לא כל כך נורא. הכירו את ארה (Aehra), יצרנית רכב איטלקית חדשה שחושפת את חזונה לרכב פנאי חשמלי יוקרתי עם מפרט שופע אלמנטים טכנולוגיים מתקדמים והבטחות למשקל נמוך וטווח נסיעה של עד 800 ק"מ.

ארה EV SUV

לרכב הפנאי החשמלי של ארה עדיין אין שם אבל לפחות על העיצוב החיצוני יכולים אנשי המותג לסמן וי גדול בזכות מראה מושך ועתידני. החזית הקצרצרה מצליחה שלא להסגיר את מוצאה החשמלי בזכות שפע כונסי אוויר וגריל קדמי צר הנמתח אל עבר פנסי החזית. על מכסה המנוע פתחי אוורור שהם בעיקר פריט עיצובי שכן הם אינם נדרשים ברכב חשמלי. גג הזכוכית הכהה נמתח לאחור אל עבר זנב בעיצוב קופה. הדופן מציגה קו מותניים תפוח שיוצר כתפיים שריריות מעל בתי הגלגלים. החישוקים הקלים משלבים גווני שחור וברונזה התואם לגוון העיטורים החיצוניים. הדלתות האחוריות נפתחות כלפי מעלה (כנפי שחף), בדומה לטסלה מודל X, אך ארה מוסיפה גם דלתות מספריים קדמיות שבהחלט יוסיפו לאפקט ההגעה של הרכב. מאחור נפגוש יחידות תאורה מפוצלות הממוקמות על דלת תא המטען ובפגוש האחורי.

ארה EV SUV

מידותיו החיצוניות של הרכב גדולות מאלה של טסלה מודל X וב.מ.וו iX. מהתרשמות מהתמונות בלבד ניתן להבחין בכך שהעיצוב מצליח להסתיר את מימדי הענק, ככל הנראה תוצאה של סרחי עודף קצרים במיוחד ופרופורציות מוצלחות. אורכו של הרכב עומד על 5,100 מ"מ, רוחבו 2,000 מ"מ, גובהו 1,640 מ"מ ואורך בסיס הגלגלים עומד על 3,000 מ"מ. היצרנית מצהירה כי נקטה ביצירת גוף אחוד "מונו-גוף" - תצורה השמורה בעיקר למכוניות על, וכי הרכב תוכנן תוך הקפדה רדיקלית על יעילות אווירודינמית שבאה לידי ביטוי בגוף החלק עם ידיות הפתיחה המוסתרות, מצלמות המחליפות את מראות הצד, ותריסים חשמליים המאפשרים קירור על פי דרישה תוך הפחתת ההתנגדות לאוויר. ראוי לציין גם כי משקלו של הרכב צפוי לעמוד על פחות מ- 2 טון, נתון נמוך בכמה מאות ק"ג ביחס למתחרים חשמליים במידות דומות.

ארה EV SUV

המימדים הנדיבים לא נוצלו על מנת למקם 7 מושבים בדומה לטסלה מודל X כך שהדגם יוצע בתצורת 4 או 5 מושבים בלבד. העיצוב מגיע מעולמות הקונספט עם מסכים המשתרעים לכל רוחב הדשבורד כשבפינות מותקנים מסכים המציגים את תמונות המצלמות המחליפות את מראות הצד. בזמן חניה המסך הרחב מתעורר לחיים, מטפס כלפי מעלה והופך את הרכב לחדר קולנוע או חדר ישיבות. כך או כך כנראה שהנהג לא יתקשה למצוא תעסוקה בזמן שהוא ממתין בעמדת טעינה. במקום קונסולה מרכזית מסורתית נמצא מסך נוסף עבור שליטה בפונקציות מרכזיות שמפנה מקום רב לרגליהם של הנוסעים מלפנים. גלגל ההגה המלבני משלב בחלקו העליון מסך זעיר עבור נתונים חיוניים. מבנה המושבים משלב אלומיניום יחד עם סיבי פחמן וריפוד עור שנפגוש גם על הדשבורד ודיפוני הדלתות.

היצרנית תכננה לחשוף מכונית נוספת במרכב סדאן בחודש פברואר 2023 אך במסגרת חשיפת תא הנוסעים של רכב הפנאי הודיעה כי החשיפה תידחה בחודשיים ותתקיים בחודש אפריל 2023. אספקה ראשונה של רכבים ללקוחות צפויה להתקיים בסוף שנת 2025.

ארה EV SUV