סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
דוח המסירות השנתי של איגוד יבואני הרכב מסכם את שנת 2022 במהלכה עלו על כבישי ישראל 268,145 מכוניות חדשות, ירידה של 7.8% ביחס לשנת 2021. 34% מהרכבים שנמכרו בישראל בשנת 2022 צוידו ביחידות הנעה מחושמלות. כמעט 50,000 רכבים היברידיים נמסרו בשנת 2022 ומהווים 18.6% מכמות המסירות הכללית, 13,390 רכבי פלאג אין הייבריד נמסרו ומהווים 5.0% מכמות המסירות, ו- 27,671 רכבים חשמליים נמסרו ומייצגים נתח של 10.3% מכמות המסירות הכללית.
משבר הייצור והאספקה בענף הרכב שהחל בשנת 2021 נמשך גם בשנת 2022 וצפוי ללוות אותנו גם בשנת 2023. יצרניות רבות מצמצמות את היקפי הייצור בשל מחסור ברכיבים ובחומרי גלם, מה שמשפיע על הקצאות היבוא לישראל ויוצר עיכובים באספקת רכבים חדשים. חלק מהיבואנים נאלצו לעצור שיווק של דגמים מסוימים בשל אי וודאות בנוגע למועד האספקה, ואחרים העדיפו לנצל את ההקצאות עבור דגמים יקרים יותר המניבים רווחיות עדיפה. מגמת החשמול מתחזקת עם כניסה ראשונה של שני מותגי רכב חשמלי אל רשימת עשרת המותגים הנמכרים ביותר. אחד מהם הוא גם מותג הרכב הסיני הראשון שמצליח להיכנס לרשימת עשרת הגדולים. מעבר לכך נרשמו שינויים רבים במיקומי היצרניות. רובן סבלו מירידה בכמות המסירות אך אחרות נהנו מנסיקה משמעותית, בעיקר אלה המציעות דגמים מחושמלים עם יחידות הנעה היברידיות, היברידיות נטענות, או הנעה חשמלית מלאה.
יונדאי שומרת על מקומה בפסגה כמותג הרכב הנמכר ביותר בישראל עם 42,540 מסירות וירידה קלה של 1.4% ביחס לשנת 2021. יונדאי מסרה 13,617 מכוניות היברידיות ו- 2,642 מכוניות חשמליות, והיתר מכוניות עם מנועי בעירה פנימית. קיה מחזקת את אחיזתו של קונצרן יונדאי-קיה בשוק הרכב הישראלי ומטפסת למקום השני עם 38,224 מסירות וירידה של 4.5% ביחס לשנת 2021. קיה מסרה 962 מכוניות היברידיות, 4,501 רכבי פלאג אין הייבריד ו- 405 מכוניות חשמליות. טויוטה יורדת למקום השלישי עם 36,881 מסירות וירידה של 11.3% ביחס לשנת 2021. טויוטה היא שיאנית החשמול עם 26,130 מכוניות היברידיות, 379 רכבי פלאג אין הייבריד, ו- 85 מכוניות חשמליות. מאזדה מצליחה לטפס השנה את המקום הרביעי עם 18,770 מסירות של רכבים עם מנועי בנזין בלבד, עליה נאה של 24.2% ביחס לשנת 2021. סקודה יורדת למקום החמישי עם 13,559 מסירות מתוכן 1,262 מכוניות חשמליות, ירידה של 30.3% ביחס לשנת 2021.
מיצובישי שומרת על המקום השישי עם 11,689 מסירות וירידה של 8.9% ביחס לשנת 2021, ללא מכוניות חשמליות או היברידיות. סוזוקי מטפסת אל המקום השביעי עם 8,683 מסירות וירידה של 17.8% ביחס לשנת 2021. 7,703 מכוניות מדגמי סוזוקי צוידו ביחידת הנעה עם סיוע היברידי קל. סיטרואן רושמת כניסה אל רשימת עשרת מותגי הרכב הנמכרים ביותר בישראל עם 8,246 מסירות ועליה של 10.7% ביחס לשנת 2021. סיטרואן מסרה 230 מכוניות חשמליות ו- 15 רכבי פלאג אין הייבריד. ג'ילי היא מותג הרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל בשנת 2022 וגם המותג הסיני הנמכר ביותר בישראל עם 6,816 מסירות, וזאת בשנת הפעילות הראשונה של המותג שהושק בישראל בשלהי השנה שעברה. את העשירייה הראשונה סוגרת טסלה עם 6,047 מסירות וירידה של 4.0% ביחס לשנת 2021.
MG נהנתה משנה מוצלחת מאוד עם 5,081 מסירות, כמעט כולן של MG EHS PHEV שהביא לעליה של 71.9% ביחס לשנת 2021. MG מסרה במהלך השנה רק 34 מכוניות חשמליות. BYD רושמת כניסה מרשימה מאוד אל שוק הרכב הישראלי ובתוך 3 חודשי פעילות הצליחה למסור 3,710 מכוניות חשמליות. קופרה מחפה באופן מסוים על הירידה המשמעותית במסירות מותג האם סיאט וסוגרת את השנה עם 2,731 מסירות, עליה של 139.5% ביחס לשנת 2021 וללא רכבים מחושמלים. אופל הצליחה להגדיל השנה את כוחה עם 2,296 מסירות ועליה של 34.6% ביחס לשנת 2021. אופל מסרה 125 מכוניות חשמליות ושני רכבי פלאג אין הייבריד. אייווייס מסרה השנה 1,312 מכוניות חשמליות מדגם U5, עליה של 204.4% ביחס לשנת 2021. סרס הצליחה למסור השנה 738 רכבים חשמליים מדגם 3 EV, עליה של 416% ביחס לשנת 2021.
כאמור מרבית המותגים סבלו מירידה בכמות המסירות, אבל היו כאלה שנחתכו באופן משמעותי. סיאט יצאה מהעשירייה הראשונה אל המקום ה- 12 עם 5,555 מסירות וירידה של 51.5% ביחס לשנת 2021. בהיצע דגמי המותג אין רכבים מחושמלים. שברולט ירדה מהמקום העשירי אל המקום ה- 15 עם 4,721 מסירות וירידה של 42.8% ביחס לשנת 2021, גם היא ללא רכבים חשמליים. רנו עם 3,758 מסירות רושמת ירידה של 51.0% בהיקף המסירות ביחס לשנת 2021, גם במקרה זה ללא רכבים חשמליים. אצל היצרנית האחות ניסאן המצב חמור עוד יותר עם 3,554 מסירות וירידה של 68.6% ביחס לשנת 2021. ניסאן מסרה רק 42 רכבים היברידיים. את הרשימה העגומה הזאת אי אפשר לסיים בלי הונדה במקום ה- 42 עם 407 מסירות בלבד וירידה של 86.7% ביחס לשנת 2021. הונדה מסרה 272 רכבים היברידיים. בהתחשב במחירה של הונדה סיוויק החדשה אנחנו מתקשים לראות את הונדה חוזרת אל נתוני המסירות שאפיינו אותה בעשור הקודם.
מותגי הפרימיום פחות נפגעו מהמשבר בשוק הרכב. חלקם מציגים עליה בכמות המסירות ואלה שירדו עשו זאת באופן מתון יותר מהירידה הכללית בכמות המסירות בשוק. מרצדס מובילה את שוק רכבי הפרימיום בישראל עם 4,743 מסירות ועליה של 14.85 ביחס לשנת 2021. למרצדס ליין מכוניות מחושמלות עשיר והיא מסרה 713 רכבים היברידיים נטענים ו- 712 מכוניות חשמליות. מרצדס היא המותג היחיד בישראל המשווק רכבי פלאג אין הייבריד עם מנוע טורבו דיזל ובשנת 2022 נמכרו 105 רכבים כאלה. ב.מ.וו במקום השני עם 3,404 מסירות וירידה של 2.7% ביחס לשנת 2021. ב.מ.וו מסרה 1,054 רכבי פלאג אין הייבריד ו- 212 רכבים חשמליים. אאודי צונחת מהמקום הראשון למקום השלישי עם 2,809 מסירות וירידה של 25.3% ביחס לשנת 2021. לאאודי פחות דגמים מחושמלים לעומת מרצדס וב.מ.וו, ואלה הקיימים סבלו מעיכובי אספקה משמעותיים. אאודי מסרה 208 רכבים עם הנעת פלאג אין הייבריד ו- 212 רכבים חשמליים. לקסוס מטפסת אל המקום הרביעי עם 1,845 מסירות וירידה זניחה של 0.55% ביחס לשנת 2021. לקסוס מסרה 1,065 רכבים היברידיים, 377 רכבי פלאג אין הייבריד, ו- 83 רכבים חשמליים. וולוו חמישית עם 1,678 מסירות וירידה של 26.0% ביחס לשנת 2021. וולוו מסרה 519 רכבי פלאג אין הייבריד ו- 241 רכבים חשמליים.
קאדילק הצליחה להגדיל את כוחה עם 736 מסירות ועליה של 11.8% ביחס לשנת 2021 וזאת ללא דגמים מחושמלים בהיצע הדגמים. ג'נסיס סוגרת שנת פעילות מלאה ראשונה עבור המותג בישראל עם 661 מסירות ועליה של 98.5% ביחס לשנת 2021. ג'נסיס מסרה 167 רכבים חשמליים. לנד רובר מסרה 575 רכבי פנאי שטח חדשים ומציגה ירידה של 18.2% ביחס לשנת 2021. לנד רובר מסרה 63 רכבי פלאג אין הייבריד. עבור אלפא רומיאו 2022 הייתה שנה קשה יותר עם 294 מסירות וירידה של 47.0% ביחס לשנת 2021, ללא רכבים מחושמלים כלל.
אינפיניטי עלתה מן האוב השנה עם חידוש של כל מבחר הדגמים בשוק המקומי ומסירה של 135 מכוניות המהווה עליה של 60.7% ביחס לשנת 2021, וזאת עם היצע דגמים נטול יחידות הנעה מחושמלות. אחת מההפתעות הגדולות ביותר של השנה היא השקת מותג הרכב הסיני הונגצ'י בישראל שהצליח להעלות על הכביש 92 יחידות של רכב הפנאי שטח החשמלי E-HS9.
עבור המותגים האקזוטיים 2022 הייתה שנה מצוינת. פורשה מסרה 251 מכוניות, עליה של 25.5% ביחס לשנת 2021. פורשה מסרה 15 רכבי פלאג אין הייבריד ו- 51 רכבים חשמליים. מזראטי מסרה 54 רכבים, נתון זהה לשנה שעברה. בנטלי מסרה 26 רכבים חדשים, עליה של 23.8% ביחס לשנת 2021 אולם דגמי הפלאג אין הייבריד של המותג עדיין לא מוצעים בישראל. פרארי מסרה 19 מכוניות, עליה של 18.8% ביחס לשנת 2021. נהג אחד מאושר רכש השנה מכונית מדגם פרארי 296 GTB עם יחידת הנעה היברידית נטענת. אסטון מרטין נהנתה מחיזוק מקומי עם השקת רכב הפנאי שטח DBX ומסרה 12 מכוניות, עליה של 200.0% ביחס לשנת 2021, ללא דגמים מחושמלים.
| מקום | יצרן | רכב פרטי | רכב מסחרי קל | מוניות | סך המסירות מתחילת השנה | שינוי לעומת אשתקד |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | יונדאי | 42,285 | 70 | 185 | 42,540 | 1.4%- |
| 2 | קיה | 37,634 | 198 | 392 | 38,224 | 4.5%- |
| 3 | טויוטה | 32,932 | 2,930 | 1,019 | 36,881 | 11.3%- |
| 4 | מאזדה | 18,761 | 0 | 9 | 18,770 | 24.2% |
| 5 | סקודה | 12,783 | 0 | 776 | 13,559 | 30.3%- |
| 6 | מיצובישי | 10,585 | 1,104 | 0 | 11,689 | 8.9%- |
| 7 | סוזוקי | 8,683 | 0 | 0 | 8,683 | 17.8%- |
| 8 | סיטרואן | 4,499 | 3,496 | 251 | 8,246 | 10.7% |
| 9 | ג'ילי | 6,816 | 0 | 0 | 6,816 | |
| 10 | טסלה | 6,047 | 0 | 0 | 6,047 | 4.0%- |
| 11 | פיג'ו | 5,510 | 132 | 0 | 5,642 | 25.5%- |
| 12 | סיאט | 5,555 | 0 | 0 | 5,555 | 51.5%- |
| 13 | MG | 5,081 | 0 | 0 | 5,081 | 71.9% |
| 14 | מרצדס | 4,016 | 57 | 670 | 4,743 | 14.8% |
| 15 | שברולט | 4,693 | 28 | 0 | 4,721 | 42.8%- |
| 16 | סובארו | 4,363 | 0 | 4 | 4,367 | 20.6%- |
| 17 | רנו | 3,467 | 109 | 182 | 3,758 | 51.0%- |
| 18 | BYD | 3,710 | 0 | 0 | 3,710 | |
| 19 | פולקסווגן | 3,115 | 492 | 43 | 3,650 | 13.6%- |
| 20 | ניסאן | 3,554 | 0 | 0 | 3,554 | 68.6%- |
| 21 | ב.מ.וו | 3,404 | 0 | 0 | 3,404 | 2.7%- |
| 22 | אאודי | 2,809 | 0 | 0 | 2,809 | 25.3%- |
| 23 | קופרה | 2,731 | 0 | 0 | 2,731 | 139.5% |
| 24 | ג'יפ | 2,279 | 60 | 0 | 2,339 | 7.1%- |
| 25 | אופל | 2,296 | 0 | 0 | 2,296 | 34.6% |
| 26 | דאצ'יה | 1,980 | 0 | 8 | 1,988 | 12.3%- |
| 27 | לקסוס | 1,845 | 0 | 0 | 1,845 | 0.5%- |
| 28 | וולוו | 1,678 | 0 | 0 | 1,678 | 26.0%- |
| 29 | איסוזו | 0 | 1,612 | 0 | 1,612 | 3.5%- |
| 30 | פורד | 1,340 | 44 | 0 | 1,384 | 35.1%- |
| 31 | אייווייס | 1,312 | 0 | 0 | 1,312 | 204.4% |
| 32 | צ'רי | 906 | 0 | 0 | 906 | |
| 33 | סקייוול | 745 | 0 | 0 | 745 | |
| 34 | סרס | 738 | 0 | 0 | 738 | 416.0%- |
| 35 | קאדילק | 736 | 0 | 0 | 736 | 11.8% |
| 36 | ג'נסיס | 661 | 0 | 0 | 661 | 98.5% |
| 37 | סאנגיונג | 561 | 0 | 42 | 603 | 81.6% |
| 38 | לנד רובר | 575 | 0 | 0 | 575 | -18.2% |
| 39 | מקסוס | 484 | 45 | 0 | 529 | 243.5% |
| 40 | פיאט | 485 | 0 | 0 | 485 | 13.7%- |
| 41 | מיני | 477 | 0 | 0 | 477 | 5.1%- |
| 42 | הונדה | 407 | 0 | 0 | 407 | 86.7%- |
| 43 | אלפא רומיאו | 294 | 0 | 0 | 294 | 47.0%- |
| 44 | פורשה | 251 | 0 | 0 | 251 | 25.5% |
| 45 | DS | 192 | 0 | 0 | 192 | 9.8%- |
| 46 | JAC | 172 | 0 | 19 | 191 | 1173.3% |
| 47 | אינפיניטי | 135 | 0 | 0 | 135 | 60.7% |
| 48 | פולסטאר | 119 | 0 | 0 | 119 | |
| 49 | אבארט | 96 | 0 | 0 | 96 | 134.1% |
| 50 | הונגצ'י | 92 | 0 | 0 | 92 | |
| 51 | ליפמוטור | 57 | 0 | 0 | 57 | |
| 52 | מזראטי | 54 | 0 | 0 | 54 | 0.0% |
| 53 | יגואר | 48 | 0 | 0 | 48 | 32.4%- |
| 54 | LEVC | 0 | 16 | 13 | 29 | 625.0% |
| 55 | בנטלי | 26 | 0 | 0 | 26 | 23.8% |
| 56 | פרארי | 19 | 0 | 0 | 19 | 18.8% |
| 57 | לינק&קו | 12 | 0 | 0 | 12 | |
| 58 | אסטון מרטין | 12 | 0 | 0 | 12 | 200.0% |
| 59 | מאן | 0 | 9 | 0 | 9 | 25.0%- |
| 60 | קרייזלר | 7 | 0 | 0 | 7 | 92.8%- |
| 61 | וויה | 2 | 0 | 0 | 2 | |
| 62 | קארמה | 2 | 0 | 0 | 2 | |
| 63 | EV Easy | 2 | 0 | 0 | 2 | |
| סך הכל | 254,130 | 10,402 | 3,613 | 268,145 | 7.8%- |
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025