פולקסווגן iD.4 במבחן דרכים

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: חזי גורן
  • 03 ינואר 2023
  • 0 תגובות

פולקסווגן לקחה ברצינות את ההשקעות במעבר להנעה חשמלית. הקונצרן הגרמני החליט שלא להשקיע בהסבת פלטפורמות קיימות לחשמל ועמל על פיתוח פלטפורמה ייעודית אשר כבר משמשת שלל דגמים תחת מותג פולקסווגן ותחת מותגי הקונצרן השונים, כולל דגמים ייעודיים עבור השוק הסיני.

פולקסווגן iD.4
יתרונות מרווח, שימושיות, טווח נסיעה ויעילות אנרגטית
חסרונות הנדסת אנוש, תמורה למחיר ברמות האבזור הגבוהות

פולקסווגן iD.4

פולקסווגן כבר עובדת על פלטפורמה חשמלית מעודכנת שתאפשר טווח נסיעה גדול יותר וקיצור זמני הטעינה, אבל השוק הישראלי זוכה רק כעת להקצאה ראשונה של מכוניות פולקסווגן חשמליות, למעלה משנתיים אחרי שהושק פולקסווגן iD.4, ויותר מ- 3 שנים לאחר שנחשפה פולקסווגן iD.3 שהייתה המכונית החשמלית הראשונה של המותג. תהינו האם הערכים המוכרים של פולקסווגן הועתקו בהצלחה גם אל העידן החשמלי? בכדי לבדוק זאת יצאנו למבחן דרכים עם פולקסווגן iD.4 ברמת אבזור פרו פרימיום המוצע תמורת 292,900 ₪.

עיצוב ונוחות פולקסווגן iD.4

פולקסווגן העניקה לליין הדגמים החשמליים עיצוב מובחן ביחס לדגמי הבעירה הפנימית המוכרים. בין הפנסים הקדמיים משטח מושחר עם פס תאורה המצליח לטשטש במעט את החזית החשמלית והאטומה. בחלקו התחתון של הפגוש שבכת רשת רחבה ואטומה ברובה, ובפינות הפגוש כונסי אוויר מדומים. הדופן מציגה שלל אלמנטים עיצוביים שנועדו להקל במעט על המראה הכבד שנוצר בשל מרווח הגחון הנמוך ושטח הפח הגדול. ספי הדלתות מושחרים וגולשים אל עבר משטח שקוע בתחתית הדלתות, וקו המותניים נמתח מהעיטור בכנף הקדמית, מתעקל כלפי מעלה והופך לכתף מודגשת מעל הגלגל האחורי. החישוקים הקלים הגדולים בעיצוב ספורטיבי ומעוטרים בצביעה דו-גונית. גם המרכב בצביעה דו-גונית, ומעל חלונות הצד עיטור כסוף עבה. הזנב מתהדר בשמשה קטנה עם ספוילר מודגש מעליה. הפנסים האחוריים מציגים חותמת תאורה המורכבת מנורות לד מלבניות המציגות מחוות תאורה בעת פתיחת ונעילת הרכב. הפגוש משלב משטח פלסטיק מושחר גדול ועיטור כסוף המסייע אף הוא להקל במעט על המראה הכבד.

פולקסווגן iD.4

הקווים העגלגלים והגימורים הכסופים והמבריקים משווים לפולקסווגן iD.4 מראה קליל יותר מהמקובל בפולקסווגן. פולקסווגן iD.4 קטן במעט מהמתחרים כגון יונדאי איוניק 5 וטויוטה bZ4x, וגם מאחיו לפלטפורמה סקודה אניאק. אורכו 4,584 מ"מ, רוחבו 1,852 מ"מ, גובהו 1,622 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים 2,771 מ"מ.

גם תא הנוסעים הוא לא פולקסווגני קלאסי, ומציג מיעוט פקדים פיזיים כמו מרבית הדגמים החשמליים המודרניים. רכב ההדגמה הגיע עם תא נוסעים בגימור דו-גוני מקורי בצבעי שחור בשילוב עור בצבע חום קאמל. המסך המרכזי בגודל 12.8 אינץ' בולט מהדשבורד, ומגוון התפריטים בו מותאם לגוון אותו תבחרו עבור תאורת האווירה. מתחת למסך שורת פקדי מגע עבור קיצורי הדרך, וקומה אחת למטה נמצאים פתחי המיזוג. הקונסולה הנמוכה בין המושבים הקדמיים פנויה לחלוטין מפקדים והיא מוקדשת לאחסון. עיצוב גלגל ההגה מוכר ממפגשים קודמים עם דגמי פולקסווגן, ומשלב פקדי מגע בגימור שחור מבריק. מאחוריו לוח מחוונים דיגיטלי צנוע בגודל 5.0 אינץ' אשר בחלקו הימני משולב בורר הילוכים אלקטרוני בעיצוב מקורי. פולקסווגן שילבה אלמנטים חביבים שנועדו להקליל במעט את האווירה, כגון דוושות תאוצה ובלם המסומנות בפליי ופאוז, תגי iD על המושבים הקדמיים, והרבה פלסטיק שחור מבריק.

פולקסווגן iD.4

איכות החומרים מעורבת וטובה ברובה, בעיקר במקומות אותן יפגשו הידיים, כגון גלגל ההגה, משענות היד, ודיפוני הדלתות. ריפודי המושבים נאים עם שילוב של עור ואלקנטרה. מקו פתחי המיזוג ומטה הפלסטיקה פשוטה ופחות מרשימה, אך ברמה המקובלת בקרב המתחרים. הפלסטיק השחור המבריק המופיע בשפע בתא הנוסעים מתלכלך במהירות באבק ובטביעות אצבעות. מפולקסווגן הידועה בתאי נוסעים איכותיים ציפיתי למעט יותר בתחום הדיפון, אך לפחות בתחום איכות ההרכבה מצדיק פולקסווגן iD.4 את המוניטין, עם דיפונים המעוגנים היטב למקומם, שלא השמיעו רשרושי פלסטיקה במהלך ימי המבחן.

פולקסווגן iD.4

פינוי המרחב שבין המושבים הקדמיים אפשר למהנדסים ליצור שפע של פתרונות אחסון שימושיים. חלקה הקדמי של הקונסולה מוקדש לתא אחסון פתוח המאפשר חלוקה פנימית באמצעות מחיצות פלסטיק נשלפות. אם אתם מעדיפים את מתקני הכוסות שלכם קרובים תוכלו למקם שם את מתקן הכוסות המודולרי. הכיסוי הנגלל בחלקה האחורי של הקונסולה חושף תא אחסון עמוק עם חיבורי מדיה. חלקו הקדמי משמש מטען אלחוטי, ובחלקו האחורי תא פתוח המאפשר עיגון מתקני כוסות או מחיצות נשלפות. תא הכפפות מרווח אך מגומר באופן פשוט. התאים בדלתות הקדמיות גדולים וכוללים דיפון וחלוקה פנימית המאפשרת אחסון בקבוקי שתיה. גם התאים בדלתות האחוריות גדולים ומאפשרים אחסון של בקבוק שתיה. בגב המושבים הקדמיים מותקנים כיסי אחסון גדולים, ובסמוך למשענות הראש גם כיסי אחסון קטנים עבור טלפונים סלולריים.

פולקסווגן iD.4

התכנון המקורי של תא הנוסעים הביא עמו גם חריגה מהכללים המנחים את הנדסת האנוש של פולקסווגן. את הרכב אין צורך להניע והוא מוכן לנסיעה בלחיצה על דוושת הבלם. הוא גם מתכבה בעצמו ברגע שפותחים את דלת הנהג וקמים מהכסא, אבל כשרוצים להשאיר את המיזוג עובד עבור הנוסעים שנשארים ברכב זה קצת מעיק. על תפעול הפונקציות השונות אחראי מסך המגע המרכזי המופעל בסגנון טלפון חכם אך עושה זאת באיטיות. מסך הבית מציג ווידג'טים לתפעול מהיר של פונקציות מרכזיות, אך הם פרוסים על 3 מסכים ומצריכים יותר מדי לחיצות והחלקות על מנת להשיג את הפונקציה המבוקשת. נתקלתי גם בקשיים להציג את ממשק אפל קאר פליי, וניתוקים בחיבור, על אף שימוש בכבל איכותי. לזכות המסך פקדי קיצור דרך למזגן ולתפריט הראשי המופיעים באופן קבוע בחלקו השמאלי.

פולקסווגן iD.4

על גבי גלגל ההגה פקדי מגע שלעיתים נלחצים בזמן הפניית הגה ומבצעים פעולות לא רצויות. פקדי חלונות הצד בדלת הנהג מציגים סיבוך מיותר, ובמקום 4 כפתורים תמצאו 2 כפתורים בלבד עם כפתור מגע שמחליף בין החלונות הקדמיים לאחוריים. בתפעול עיוור לפעמים נוגעים בכפתור ההחלפה ובמקום לפתוח את החלונות הקדמיים נפתחים האחוריים. חוגת תפעול התאורה המוכרת של פולקסווגן הוחלפה בכפתורי מגע משמאל להגה, שם תפגשו גם פקדי קיצור דרך להפעלת מפשיר האדים, אך בזמן אמת הופעלה דווקא הפונקציה הלא נכונה.

פולקסווגן iD.4

לוח המחוונים הדיגיטלי עושה שימוש במסך קטן במיוחד המציג את המידע בפונטים קטנים, וחלקו השמאלי תפוס באופן קבוע בחיווי בקרת השיוט האדפטיבית גם כשהיא לא בשימוש. תלונה אחרונה לבורר ההילוכים האלקטרוני המסודר באופן הפוך מהמקובל, כאשר D למעלה ו- R למטה. מומלץ לבדוק בלוח המחוונים איזה הילוך משולב לפני התחלת נסיעה. תגבור הבלימה הרגנרטיבית מופעל באמצעות בורר ההילוכים ומצריך שליחת יד לא נוחה הרחק לפנים בזמן נהיגה.

פולקסווגן iD.4

הכניסה אל המושבים הקדמיים נוחה מאוד בזכות מפתח רחב ומיקום מוצלח של המושב שמאפשר ישיבה מבלי לטפס או ליפול פנימה. תנוחת הישיבה גבוהה והמרווח מלפנים נדיב מאוד. המושב נוח מאוד וכולל אפשרות להארכת בסיס המושב עבור תמיכה בברכיים. טווח הכוונון רחב ולוח המחוונים זז יחד עם ההגה כך שאינו מוסתר באף מצב. על אף הזיכרונות, עם התנעת הרכב המושב לא זז לאף אחד מהמיקומים שנקבעו ומצריך כוונון נוסף בתחילת הנסיעה. העיסוי הוא גימיק חביב אבל נתקלנו במערכות מרשימות יותר גם בכלי רכב עממיים. הראות החוצה מצוינת לכל הכיוונים בזכות השמשות הגדולות. מראות הצד הגדולות מספקות אף הן שדה ראייה מעולה. מערך המצלמות ההיקפיות איכותי ושימושי, אולם המצלמה האחורית מסתובבת קלות עם סיבוב ההגה באופן המעוות את התמונה.

פולקסווגן iD.4

גם הכניסה למושב האחורי נוחה מאוד. הדלת הגדולה והמפתח הרחב מאפשרים להכניס את הרגליים פנימה בקלות. המושב המוגבה מעניק תמיכה מעולה לירכיים ומאפשר לשבת עם ברכיים בזווית ישרה. הספסל האחורי מרווח ויאפשר גם לשלושה נוסעים בוגרים להתיישב בו בזכות המסעד השטוח. הנוסע במרכז יתקל במשענת גב מעט בולטת ונוקשה. מרווח הרגליים מצוין בזכות רצפה שטוחה וקונסולה נמוכה ומינימליסטית בין המושבים הקדמיים. מבנה המושב יאפשר גם למקם בצורה טובה שלושה מושבי בטיחות עבור פעוטות. בהקשר זה אציין כי עיגוני האיזופיקס ממוקמים מאחורי חיפוי פלסטיק בולטים ואין צורך לנבור בין כריות המושב בכדי לאתר אותם. הנוסעים מאחור ייהנו מתאורת קריאה אישית, פתחי מיזוג אוויר עם שליטה נפרדת בטמפרטורה, שני שקעי טעינה, שמשות אחוריות כהות, ונוף לשמיים מגג הזכוכית הפנורמי הענק.

פולקסווגן iD.4

דלת תא המטען החשמלית בגרסה הנבחנת חושפת תא מטען בנפח 543 ליטרים. המפתח רחב, סף ההטענה נמוך, ומבנה תא המטען רבוע ושימושי עם מימד גובה מוצלח. התאורה עשירה, ובדופן השמאלית שקע חשמל במתח 12V. המושב האחורי מתקפל באמצעות מנופים בסמוך למשענות הראש ויוצר רצפה שטוחה וחלל הטענה גדול. בתא המטען שלל ווי עיגון, וגם בבסיס קורה B ווים שיאפשרו עיגון מטען גדול כשהמושב האחורי מקופל. מאחורי משענת היד במושב האחורי ישנו אשנב המאפשר בפתיחתו הובלת חפצים ארוכים כגון מגלשי סקי או שטיח, יחד עם הובלת נוסעים. מתחת לרצפת תא המטען תא רדוד המאפשר אחסון של כבל הטעינה, ערכה לתיקון תקרים, וחפצים נוספים. מתחת לרצפת תא המטען ממוקמים המצבר ותא קטן נוסף. על אף העובדה שהמנוע החשמלי ממוקם מאחור, לא תמצאו תא מטען נוסף מלפנים.

פולקסווגן iD.4

פולקסווגן iD.4 שוקל קצת יותר מ- 2,200 ק"ג ועל כן מצויד במתלים נוקשים שיוכלו לתמוך במשקלו הכבד. השילוב עם חישוקים קלים בקוטר 20 אינץ' וצמיגים נמוכי חתך עורר חששות בנוגע לנוחות הנסיעה, אך בפועל ההתמודדות עם מרבית השיבושים מוצלחת. שיבושים קטנים מורגשים אך לא יגרמו לתגובות קופצניות. בורות גדולים יביאו לתנודות מרכב קלות, אך הריסון מוצלח והן נעלמות במהרה. בורות עם שפה חדה עשויים לגרום לחבטה וכך גם פסי האטה מסיביים. הגלגלים הקדמיים מסוגלים לפנות בזווית חדה במיוחד המאפשרת השלמת תמרונים עירוניים כמעט ללא מאמץ, ועל כך יעיד רדיוס סיבוב של 5,950 מ"מ בלבד. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה, וההתמודדות עם שיבושים מוצלחת. שינויים תכופים בגובה הכביש יוצרים תנודות אנכיות רצופות שהופכות למטרד בולט יותר ככל שהמהירות עולה, הנובע ממהלך מתלה קצר. בידוד הרעשים מרשים מאוד על רקע השקט מיחידת ההנעה, ומרבית הזמן שוררת דממה בתא הנוסעים. בכבישים משובשים ניתן להבחין ברעש צמיגים קל שאינו מטריד.

ביצועים פולקסווגן iD.4

פולקסווגן iD.4 מצויד במנוע חשמלי אחורי עם הספק מרבי של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 31.6 קג"מ, ומערכת הנעה אחורית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 8.5 שניות, והמהירות המרבית מוגבלת ל- 160 קמ"ש. מנתוני הביצועים ניכר כי יחידת ההנעה החשמלית של פולקסווגן iD.4 מכוונת ליעילות ופחות לביצועים. בתנועה עירונית מאפשר המנוע לייצר תאוצה לינארית בהתאם לתנאי הדרך וכמובן שלא תתקלו בבעיות ביצועים. מערכת הבלימה הרגנרטיבית מציעה עוצמה אחת גבוהה יחסית, ובשל כך אינה מאפשרת נהיגה באמצעות דוושה אחת. אם תבחרו בשיוט עירוני רגוע ואיטי תוכלו להיעזר בה ולאחזר אנרגיה עבור הגדלת טווח הנסיעה, אולם חלק מהמתחרות מציגות מערכות מרשימות יותר עם מספר דרגות עוצמה וגם יכולת אדפטיבית להתאים את עוצמת הבלימה אל מהירות הרכב המוביל מלפנים.

פולקסווגן iD.4

גם מחוץ לעיר הביצועים טובים מאוד. לא מדובר במכונית חשמלית המספקת תאוצות עוקרות אישונים, וגם לא כאלה שידביקו את הגב אל הכסא, אך רמיסה של דוושת התאוצה בהחלט תספק תנופה חזקה ומורגשת, ובעיני זה מרגיש הרבה יותר הגיוני ותואם לאופיו של הרכב לעומת רכבי פנאי כבדים המאיצים בקצב של מכונית על. במהירויות גבוהות עוצמתה של מערכת הבלימה הרגנרטיבית מעומעמת, אך בשילוב בלימה קלה היא מאפשרת לנצל ירידות ארוכות לטובת השבת חשמל אל הסוללה. מצב אקו לא מסרס את היכולת באופן קיצוני ומאפשר שימוש יום יומי רגוע. מצב ספורט לא מספק שינוי מהותי בהתנהגות יחידת ההנעה, ומי שיחפש את חווית הביצועים המקובלת בכלי רכב חשמליים עשוי להתאכזב.

פולקסווגן iD.4

הביצועים הזריזים וההנעה האחורית עשויים לייצר ציפיות ליכולות דינמיות, אך פולקסווגן iD.4 מבהיר במהרה כי הוא לא השותף המתאים לכך. משקלו הכבד בולט מהרגע הראשון ומכלולי השלדה מתקשים להעלים אותו. אחיזת הכביש טובה וגם יכולת השמירה על קו הפניה, כל עוד לא תשליכו אותו אל תוך העיקול במהירות גבוהה מדי. ההגה בעל משקל קל אך מאפשר יכולת דיוק טובה, אך הוא מרגיש אנמי לחלוטין ואינו מספק היזון חוזר. הבלמים הציגו נשיכה ראשונית לא מספיק חזקה, ומעבר מורגש לשימוש בבלמים הקונבנציונליים לקראת עצירה מחייב את שינוי עוצמת הלחיצה על דוושת הבלמים.

טווח נסיעה פולקסווגן iD.4

פולקסווגן iD.4 מצויד בסוללה בקיבולת 82.0 קוט"ש (77 קוט"ש נטו) המאפשרת טווח נסיעה של 519 ק"מ. הרכב נמסר לידי עם סוללה טעונה ב- 100% אך על לוח המחוונים הופיע טווח נסיעה צפוי מאכזב שעמד על 409 ק"מ בלבד, והתחשב בצריכת אנרגיה ממוצעת קודמת של 5.3 ק"מ לקוט"ש. אל עמדת הטעינה המהירה הגענו לאחר 206 ק"מ עם רמת טעינה של 58% בסוללה וצריכת חשמל ממוצעת שעמדה על 6.3 ק"מ לקוט"ש (15.8 קוט"ש ל- 100 ק"מ), טובה מהנתון המוצהר על ידי היצרנית על פי תקן WLTP. טעינה מ- 58% ל- 80% ארכה 20 דקות. השלמת הטעינה מ- 80% ל- 100% ארכה כחצי שעה נוספת, ובסופה הצהיר מחשב הדרך על טווח נסיעה צפוי של 528 ק"מ. לאחר 165 קילומטרים נוספים שנצברו בנסיעה בין עירונית שכללה גם עליות הגענו בשנית אל עמדת הטעינה המהירה עם 69% טעינה בסוללה וצריכת חשמל ממוצעת של 6.0 ק"מ לקוט"ש (16.6 קוט"ש ל- 100 ק"מ) המעידה על טווח נסיעה צפוי של 462 ק"מ. טעינה מלאה ל- 100% הושלמה תוך 35 דקות ומחשב הדרך דיווח על טווח צפוי של 497 ק"מ. הנסיעה האחרונה התבצעה בדרכים בין עירוניות בתוואי הררי ולאורך 192 ק"מ הושגה צריכת חשמל של 5.9 ק"מ לקוט"ש המעידה על טווח נסיעה צפוי של 454 ק"מ.

פולקסווגן iD.4

במהלך מבחן הדרכים נמדדה צריכת חשמל ממוצעת של 6.0 ק"מ לקוט"ש שהם 16.3 קוט"ש ל- 100 ק"מ, נתונים המעידים על טווח נסיעה צפוי של 462 ק"מ לטעינה מלאה. גם אם ניקח בחשבון צריכת חשמל מעט גבוהה יותר בשל שימוש נרחב יותר במיזוג, עדיין מדובר ברכב עם טווח נסיעה נדיב, אשר במרחקים המקובלים בישראל מאפשר לחיות עמו ללא חרדת טווח. פולקסווגן iD.4 תומך בטעינה מהירה DC בהספק של עד 135 קילוואט, וטעינה מהירה מ- 20% ל- 80% מקיבולת הסוללה אורכת כ- 30 דקות. טעינה ביתית מ- 0% ל- 100% מקיבולת הסוללה בעמדה תלת פאזית בהספק 11 קילוואט אורכת כ- 7 וחצי שעות. היבואנית מציינת כי הרכבים שיסופקו ללקוחות יגיעו עם מערכת ניהול חשמל מעודכנת הצפויה להגדיל במעט את טווח הנסיעה. פולקסווגן iD.4 ניצב בקבוצת זיהום 1 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה פולקסווגן iD.4

מוניטין האמינות של פולקסווגן אינו מושלם אך בשנים האחרונות הוא השתפר מעט. בסקר שערך ארגון J.D Power בארצות הברית בשנת 2022 ומדד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיעה פולקסווגן למקום ה- 21 מתוך 32 יצרניות, עם עליה של 7 מקומות ביחס לסקר קודם, אך כמות התקלות שנמדדה הייתה גבוהה מהנתון הממוצע בסקר. בסקר דומה שערך הארגון בשנת 2019 בגרמניה זכתה פולקסווגן לציון מעודד יותר והגיעה למקום ה- 11 מתוך 22 יצרניות עם כמות תקלות נמוכה מהנתון הממוצע שנמדד בסקר. בסקר אמינות שערך בשנת 2021 ארגון Consumer Reports בארצות הברית הגיעה פולקסווגן למקום ה- 24 מתוך 28 יצרניות, עליה של מקום אחד ביחס לשנה קודמת. הסברה הרווחת היא שכלי רכב חשמליים צפויים להפגין רמת אמינות גבוהה יותר מכלי רכב עם מנועי בעירה פנימית בשל העובדה שהם מצוידים בפחות רכיבים מכניים.

פולקסווגן iD.4

דגמי פולקסווגן משווקים בישראל עם אחריות יצרן מלאה ל- 3 שנים ללא הגבלת ק"מ. לסוללה אחריות מורחבת ל- 8 שנים או עד 160,000 ק"מ. טיפול יש לבצע אחת לשנה. מחירי הטיפולים והחלפים לא נמסרו לנו מהיבואנית צ'מפיון מוטורס. יחידת ההנעה החשמלית מעניקה לפולקסווגן iD.4 הנחה באגרת הרישוי השנתית שעלותה 537 ₪ בלבד.

בטיחות פולקסווגן iD.4

ארגון הבטיחות Euro NCAP בחן את פולקסווגן iD.4 בשנת 2021 והעניק לו ציון מרבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 93% בהגנה על נוסעים בוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל, ו- 85% על תפקוד מערכות הבטיחות. פולקסווגן iD.4 זכה לציון לשבח מצד בוחני הארגון בשל העובדה שהוא מצויד בטכנולוגיה המאפשרת תקשורת בין כלי רכב החולקים מידע אודות סכנות בדרך, אשר לצערנו לא פועלת בישראל.

פולקסווגן iD.4

אבזור הבטיחות בכל רמות האבזור כולל בין היתר 7 כריות אוויר, ביניהן כרית אוויר מרכזית בין המושבים הקדמיים, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, ומערכת לניטור עירנות הנהג. רמת האבזור הבכירה פרו פרימיום כוללת בנוסף פנסי חזית לד מטריקס עם שליטה אוטומטית באורות הגבוהים ותאורה המסתגלת לתנאי הדרך. רמת האבזור הבטיחותי אחידה עבור כל רמות האבזור ונקבעה על 7 מתוך 8 על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי.

פולקסווגן iD.4

מערכות הבטיחות תפקדו היטב במהלך ימי המבחן למעט בקרת הסטייה מנתיב הנסיעה שהפגינה פעלתנות יתר, ולעיתים גם תיקונים מעט גסים. פנסי הלד מטריקס מרשימים מאוד ומספקים ראות מצוינת שהפחיתה את רמת העייפות בנסיעות בחשיכה.

תמורה למחיר פולקסווגן iD.4

פולקסווגן iD.4 משווק בישראל בשלוש רמות אבזור. גרסת הכניסה פרו מוצעת במחיר של 234,900 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 10.0 אינץ' ומערכת הפעלה בשפה העברית, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 5.0 אינץ', תמיכה בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, חיישני אור וגשם, תאורת אווירה צבעונית בתא הנוסעים, משטח טעינה אלחוטי, חימום למושבים הקדמיים, חיישני חניה היקפיים, תאורת לד היקפית, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'.

רמת האבזור פרו אדוונסד מוצעת במחיר של 276,900 ₪ וכוללת בנוסף כוונון חשמלי וזיכרונות למושבים הקדמיים, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 12.3 אינץ', בקרת אקלים רב אזורית מפוצלת, ומערכת שמע משודרגת.

רמת האבזור הבכירה פרו פרימיום מוצעת במחיר של 292,900 ₪ וכוללת בנוסף פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, פנסים קדמיים עם תאורת לד מטריקס, איתות דינמי בפנסים האחוריים, גג זכוכית פנורמי, שמשות אחוריות כהות, וחישוקים קלים בקוטר 20 אינץ'.

בנקודת הזמן הנוכחית בעולם הרכב כל יצרנית הייתה שמחה לרכב כמו פולקסווגן iD.4 בליין הדגמים שלה. מדובר ברכב פנאי חשמלי המנצל היטב את הבסיס הייעודי לטובת תא נוסעים שימושי ומרווח במיוחד. הוא מציע ביצועים טובים גם אם לא מסמרי שיער, תוך שמירה על יעילות אנרגטית וטווח נסיעה מכובד בחיי היום יום.

להפתעתנו פולקסווגן iD.4 נופל דווקא בתחומים המזוהים כנקודות החוזקה המסורתיות של פולקסווגן. הנדסת האנוש אינה ידידותית למשתמש, תפעול הפונקציות השונות לא נוח, והחיסכון מגיע במקומות תמוהים כגון המחסור בצמד מתגי חלונות נוספים בדלת הנהג. נוכל להרגיע אתכם מעט עם העובדה שמנכ"ל פולקסווגן הטרי התייחס לאחרונה לסוגיה והכריז כי הדגמים הבאים של החברה יהיו נוחים יותר לתפעול. פולקסווגן iD.4 אמנם נחת בישראל רק לאחרונה אך הוא נחשף כבר לפני יותר משנתיים ויעבור בקרוב מתיחת פנים הצפויה לשפר את הנדסת האנוש. אנחנו מעריכים כי קהל הלקוחות של המותג היה שמח לקבל בדיוק את מה שהוא מכיר, ולהחליף רק את יחידת ההנעה לאחת חשמלית.

הבדלי המפרט בין שלוש רמות האבזור לא מצדיקים את פערי המחיר המשמעותיים, וגרסת הבסיס מעניקה את התמורה הראויה ביותר. יש לזכור שגם בגרסה זו הוא עדיין יקר ב- 20,000 ₪ מאחיו הצ'כי סקודה אניאק. עם זאת, פולקסווגן iD.4 מוצע עתה באספקה מהירה שהינה קלף חזק ומשמעותי מאוד בעת הזאת.

פולקסווגן iD.4 פרו פרימיום אוטומט
מנוע חשמלי
הספק מרבי 204 כ"ס
מומנט מרבי 31.6 קג"מ
תיבת הילוכים הילוך יחיד
יחידת הנעה אחורית
אורך כללי 4,584 מ"מ
רוחב כללי 1,852 מ"מ
גובה כללי 1,622 מ"מ
בסיס גלגלים 2,771 מ"מ
נפח תא מטען 543 ליטרים
משקל עצמי 2,208 ק"ג
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.5 שניות
מהירות מרבית 160 קמ"ש
טווח נסיעה מרבי משולב (יצרן) 519 ק"מ
טווח נסיעה מרבי משולב (מבחן) 462 ק"מ
צריכת חשמל משולבת (יצרן) 15.8 קוט"ש ל- 100 ק"מ
צריכת חשמל משולבת (מבחן) 16.3 קוט"ש ל- 100 ק"מ
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים (2021)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 292,900 ₪

פולקסווגן iD4 2023