סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
מאזדה MX-30 מקבל גרסת הנעה חדשה שהינה מעין גרסה היברידית נטענת עם מנוע חשמלי ומאריך טווח נסיעה בדמות מנוע בנזין רוטורי (וואנקל) המטעין את הסוללה. הגרסה החדשה שנחשפה בתערוכת הרכב בבריסל מצטרפת אל מאזדה MX-30 החשמלי שגם נמכר בישראל ביבוא מקביל. ביפן משווק מאזדה MX-30 גם עם יחידת הנעה היברידית קונבנציונלית. עיצובו של מאזדה MX-30 R-EV זהה לגרסה החשמלית המוכרת למעט תג בצורות רוטור על הכנפיים הקדמיות וחישוקי גלגלים בצביעה דו-גונית.
מאזדה נותרה היצרנית האחרונה שעדיין מאמינה במנוע הרוטורי, אולם המכונית הסדרתית האחרונה שצוידה בו היא מאזדה RX-8 שירדה מפס הייצור בשנת 2012. כעת, יותר מעשור לאחר מכן, חוזרת מאזדה להשתמש במנוע הקומפקטי ומשלבת אותו במאזדה MX-30 כמאריך טווח עבור טעינת הסוללה, תצורה שאינה נפוצה במיוחד באופן כללי ובוודאי שלא עם מנוע רוטורי. למנוע הוואנקל המותקן במאזדה MX-30 R-EV הספק מרבי של 73 כ"ס מנפח של 803 סמ"ק. מדובר במנוע קטן במיוחד במשקל 15 ק"ג בזכות שימוש נרחב באלומיניום והינו מותקן מלפנים לצד המנוע החשמלי.
כאמור המנוע הרוטורי משמש כמאריך טווח עבור טעינת הסוללה ואינו מניע את הגלגלים. למנוע החשמלי הספק מרבי של 164 כ"ס ומומנט מרבי של 26.5 קג"מ. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 9.1 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל- 140 קמ"ש. המערכת לבחירת מצבי נהיגה כוללת מצב EV בו המנוע הרוטורי כבוי והנסיעה מתבצעת על טהרת החשמל למעט במצבי עומס מלא, מצב נורמל בו המנוע הרוטורי יפעל באופן אוטומטי על פי צרכי הטעינה של הסוללה, ומצב צ'ארג' המאפשר לנהג להגדיר את קיבולת הסוללה אותה הוא מעוניין לשמור, לדוגמה עבור שימוש באזורים בהם אסורה פליטת מזהמים.
מאזדה MX-30 R-EV מצויד בסוללה בקיבולת 17.8 קוט"ש, קטנה בחצי מהסוללה של הגרסה החשמלית ובקיבולת המקובלת בכלי רכב היברידיים נטענים. טווח הנסיעה החשמלי על הסוללה בלבד עומד על 85 ק"מ ותואם לסטנדרט ברכבי PHEV מהדור הנוכחי. מיכל דלק בנפח 50 ליטרים מאפשר טווח נסיעה משולב של 600 קילומטרים. עם זאת חשוב לזכור כי ברכבים היברידיים נטענים התאמה של טווח הנסיעה החשמלי לנסועה היומיומית וטעינה מדי יום מאפשרים כיסוי של קילומטרים רבים על חשמל בלבד, מבלי להיכנס לתחנת דלק.
עמדת טעינה ביתית בהספק 11 קילוואט מאפשרת טעינה מ- 20% ל- 80% מקיבולת הסוללה תוך 50 דקות בלבד. הסוללה תומכת בטעינה מהירה DC אך בהספק נמוך של 36 קילוואט המאפשר טעינה מ- 20% ל- 80% מקיבולת הסוללה תוך 25 דקות. מערכת ניהול הטעינה תומכת בחיבור מתאם V2L לשקע הטעינה המאפשר הפעלת מוצרי חשמל ביתיים.
מאזדה MX-30 R-EV יוצע למכירה באירופה החל מהאביב הקרוב וההערכות הן כי הוא ישווק גם בארצות הברית במהלך השנה. באנגליה צפויה גרסת R-EV לשאת תג מחיר כמעט זהה לגרסה החשמלית. בישראל כאמור משווק מאזדה MX-30 בגרסה החשמלית בערוצי היבוא המקביל ומחירו הרשמי גבוה ונושק ל- 200,000 ₪. היבואנית הרשמית דלק מוטורס נמנעה מלשווק אותו בישראל עד כה, ככל הנראה בשל טווח הנסיעה הצנוע ביחס למחיר הגבוה. לגרסת ה- R-EV טווח נסיעה גדול יותר המשפר את השימושיות באופן משמעותי והיא עשויה להיות תוספת מעניינת למבחר הדגמים של מאזדה בישראל אשר בשלב זה מגיעים עם מנוע בנזין בלבד.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025