נחשף פורד אקספלורר החשמלי החדש

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 22 מרץ 2023
  • 0 תגובות

פורד חושפת רכב פנאי חשמלי ראשון עבור השוק האירופאי, הכירו את פורד אקספלורר EV. על אף השם המוכר מרכב הפנאי הגדול והוותיק של פורד, אין כל קשר בינו לבין פורד אקספלורר EV החדש, ולא מדובר במחליף לרכב הפנאי הגדול המוצע עם 7 מושבים, מנועי בעירה פנימית ויחידת הנעה היברידית. כבסיס לפורד אקספלורר EV החדש משמשת שלדת MEB מבית פולקסווגן הייעודית לכלי רכב חשמליים ולמעשה מדובר במעין מקביל לפולקסווגן iD.4 וסקודה אניאק. פורד תעשה בהמשך שימוש בשלדות ומכלולים נוספים מבית פולקסווגן עבור כלי הרכב החשמליים שלה לשוק האירופאי כחלק משיתוף פעולה בין שתי היצרניות.

פורד אקספלורר EV

פורד אקספלורר EV מאמץ מראה מודרני. יחידות התאורה הקדמיות מחוברות באמצעות משטח מושחר עליו כיתוב שם הדגם. את הגריל הקדמי מחליף משטח אטום בולט עם סמל המותג והפגוש מציג מראה נאי ואלגנטי. הדופן מאופיינת בקו מותניים מעודן ובתי גלגלים בולטים. מראה של גג צף מתקבל בזכות קורות מושחרות בין השמשות. על חלון הצד השלישי בין הדלת האחורית לשמשה האחורית עיטור מקורי. הזנב מציג פנסים במבנה דומה לאלה של הקדמיים, גם כאן עם משטח מושחר הנושא את כיתוב של הדגם.

פורד אקספלורר EV

תא הנוסעים מציג מראה חדש עבור פורד אך שומר על תצורת המסך המרכזי הגדול והאנכי אותו אימצה היצרנית, במקרה של פורד אקספלורר EV מדובר במסך בגודל 14.6 אינץ' שבחלקו התחתון פקדי שליטה קבועים בבקרת האקלים. המסך מתכוונן מעלה-מטה על מנת לאפשר ראות טובה לנהגים במידות שונות ומאחוריו תא אחסון נסתר עבור חפצים יקרי ערך. לרוחב תא הנוסעים שבכת פתחי המיזוג המייצרת מראה רחב, ומעל לוח המחוונים והמסך המרכזי משטח צף מעוצב בתוכו מוטמע פס תאורת אווירה. היעדר כמעט מוחלט של פקדים פיזיים מאפשר לפנות חלל גדול במיוחד בין המושבים הקדמיים שהוקדש לפתרונות אחסון שימושיים. מתחת לקונסולה שבין המושבים הקדמיים תא אחסון פתוח גדול שיכול על פי אנשי פורד להכיל מחשב נייד בגודל 15 אינץ'.

פורד אקספלורר EV

בשלב זה פורד טרם פרסמה אילו יחידות הנעה יוצעו עם פורד אקספלורר EV החדש אך ניתן להעריך כי הן יהיו זהות לאלה של פולקסווגן iD.4. גרסת הכניסה צפויה לעשות שימוש במנוע חשמלי אחורי בודד עם הספק מרבי של 174 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ. סוללה בקיבולת 52.0 קוט"ש מספקת טווח נסיעה של כ- 350 ק"מ.

גרסת הטווח הארוך צפויה אף היא לעשות שימוש במנוע חשמלי אחורי בודד אך עם הספק מרבי מחוזק של 204 כ"ס ומומנט של זהה של 31.6 קג"מ. גרסה זו צפויה להצטייד בסוללה גדולה יותר בקיבולת 82.0 קוט"ש שתאפשר טווח נסעה של למעלה מ- 500 ק"מ.

פורד אקספלורר EV

בראש ההיצע צפויה לעמוד גרסה כפולת מנועים המקבילה לגרסאות ה- GTX של פולקסווגן והיא תעשה שימוש בתצורת הנעה כפולה בזכות שני מנועים חשמליים עם הספק מרבי משולב של 300 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 46.9 קג"מ. טווח הנסיעה צפוי לעמוד על כ- 490 ק"מ.

גרסת הכניסה צפויה לתמוך בטעינה מהירה בהספק של עד 130 קילוואט, הגרסאות החזקות צפויות לתמוך בטעינה מהירה יותר בהספק של עד 170 קילוואט שתאפשר להטעין את הסוללה מ- 20% ל- 80% מהקיבולת בתוך כחצי שעה.

פורד אקספלורר EV

מפרט האבזור צפוי להציע תמיכה אלחוטית בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, מטעו אלחוטי לשני טלפונים חכמים בין המושבים הקדמיים, בקרת אקלים רב אזורית מפוצלת, חימום למושבים הקדמיים ולגלגל ההגה, עיסוי למושב הנהג, ופתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען ללא מגע יד. אבזור הבטיחות צפוי לכלול מעבר למקובל גם סיוע אוטונומי במעבר נתיב, והתרעה מפני כלי רכב ורוכבי אופניים החולפים בנתיב המקביל בעת פתיחת הדלתות.

פורד אקספלורר EV

פורד אקספלורר EV הוא סנונית ראשונה בתהליך החשמול של פורד באירופה, הוא יוצע למכירה לקראת סוף השנה, תג המחיר צפוי להיות נמוך מ- 45,000 אירו. בהמשך צפוי להגיע רכב פנאי שטוח ספורטיבי, אף הוא על בסיס פלטפורמת MEB וההערכות הן כי מדובר במקביל לדגמי פולקסווגן iD.5 וסקודה אניאק קופה. בעתיד הרחוק יותר צפוי להצטרף להיצע גם פורד פומה EV שיתבסס על פלטפורמה ייעודית לכלי רכב חשמליים מבית פורד.