פולקסווגן iD.7 נחשפת

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 17 אפריל 2023
  • 0 תגובות

תערוכת הרכב של שנגחאי פותחת היום את שעריה וצפויה לספק לנו מגוון חשיפות מעניינות, הן של יצרנים סיניים והן של יצרנים מערביים הפועלים בסין. פולקסווגן בחרה בתערוכת שנגחאי עבור החשיפה המלאה הראשונה של פולקסווגן iD.7 החשמלית אשר מצטרפת לסגמנט המנהלים בו טסלה מודל 3 נהנתה שנים ארוכות מהיעדר תחרות אבל בתקופה האחרונה הצטרפו גם יונדאי איוניק 6 שתושק בחודש הבא בישראל, BYD סיל שעושה את צעדיה הראשונים באירופה בימים אלה ומכוניות סיניות אחרות.

פולקסווגן iD.7

עבור פולקסווגן, חשמול סגמנט המשפחתיות הגדולות מגיע בדיוק בזמן. היצרנית זיהתה בשנים האחרונות ירידה בביקוש לפולקסווגן פאסאט הוותיקה והגיעו להחלטה שהדור הבא ישווק בתצורת סטיישן בלבד, כך שהיא מפנה את הבמה לפולקסווגן iD.7 המבוססת על פלטפורמת MEB הייעודית לכלי רכב חשמליים ומוצעת בתצורת פאסטבק עם דלת תא מטען הנפתחת יחד עם השמשה האחורית ומאפשרת גישה נוחה אל תא המטען. המידות החיצוניות של פולקסווגן iD.7 נדיבות מאלה של המתחרות. אורכה 4,961 מ"מ, רוחבה 1,862 מ"מ, גובהה 1,538 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,966 מ"מ.

פולקסווגן iD.7

העיצוב החיצוני של המכונית אלגנטי ונאה המצליח לשמר את הערכים המזוהים עם פולקסווגן גם במעבר להנעה חשמלית. מלפנים פס תאורה הנמתח לרוחב החזית מהפנסים הקדמיים ועד לצידי הסמל הקדמי. הדופן מציגה קו מותניים ייחודי וגג בצביעה דו-גונית עם עיטור סביב חלונות הצד. מאחור משטח מלבני מושחר המאכלס את יחידות התאורה הנאות ואת סמל המותג.

פולקסווגן iD.7

תא הנוסעים שואב השראה מיתר דגמי סדרת iD החשמליים של פולקסווגן ומאופיין במראה תכליתי כמעט נטול פקדים פיזיים כשממשק השליטה מבוסס ברובו על מסך מגע בגודל 15 אינץ'. חדי העין יבחינו בלוח מחוונים דיגיטלי קטנטן המשולב בשבכת פתחי המיזוג הנמתחת לרוחב תא הנוסעים. שילוב הגוונים מקורי עם אפשרות לריפודים בהירים וגלגל הגה לבן. בתמונות שבגלריה המצורפת ניתן לראות את מערכת התצוגה העלית החדשה עם תצוגת מציאות רבודה. בפולקסווגן מציינים כי לקחו לתשומת ליבם הערות מצד המשתמשים בממשק השליטה בדגמים החשמליים הקיימים וכעת זמינה אפשרות לתכנות פקדים עבור פונקציות מועדפות במסך הבית, וכן תצוגה קבועה של פקדי בקרת האקלים בחלקו התחתון של המסך.

פולקסווגן iD.7

פולקסווגן iD.7 היא המכונית החשמלית הראשונה של קונצרן פולקסווגן העושה שימוש במנוע החשמלי החדש של הקבוצה עם הספק מרבי של 286 כ"ס ומומנט של 56 קג"מ. בשלב זה מדובר במנוע היחיד שמציעה פולקסווגן iD.7 והוא ממוקם מאחור ומחובר אל מערכת הנעה אחורית. פולקסווגן טרם פירסמה את נתוני הביצועים.

פולקסווגן iD.7

פולקסווגן iD.7 פרו מצוידת בסוללה בקיבולת 82 קוט"ש (77 קוט"ש נטו) המאפשרת טווח נסיעה מרבי של 615 ק"מ על פי תקן WLTP ותומכת בטעינה מהירה בהספק 170 קילוואט DC. פולקסווגן iD.7 פרו S מצוידת בסוללה בקיבולת 91 קילוואט (86 קוט"ש נטו) המאפשרת טווח נסיעה מרבי של 700 ק"מ על פי תקן WLTP ותומכת בטעינה מהירה בהספק 200 קילוואט DC.

טווח הנסיעה נדיב ביחס לרכבי פנאי בשל המבנה האווירודינמי העדיף של מכונית סדאן, במקרה של פולקסווגן ID.7 מקדם גרר של 0.23cd. ייתכן כי טווח הנסיעה העדיף יהיה מה שיחזיר את הלקוחות שנהרו בשנים האחרונות אל רכבי פנאי.

פולקסווגן iD.7

בנוסף לאבזור המקובל כולל מפרט האבזור האופציונלי בין היתר עיסוי למושבים הקדמיים במסעד הגב וגם במסעד הירכיים, בקרת אקלים אוטומטית למושבים הקדמיים עם חימום ואוורור בהתאם לצורך כולל פונקציית ייבוש לאחר אימון למשל או ריצה בגשם אל עמדת הטעינה. פתחי המיזוג אינם מתכווננים פיזית אלא באמצעות מסך המגע או פקודות קוליות. עבור חובבי המוזיקה מוצעת מערכת שמע מבית Harman Kardon עם 14 רמקולים וסאבוופר בתא המטען. גג הזכוכית הפנורמי מצויד במערכת עמעום חכמה ההופכת אותו משקוף לאטום בלחיצת כפתור. את הפונקציות השונות בתא הנוסעים ניתן להפעיל קולית בשפה חופשית בזכות עוזרת קולית חדשה.

פולקסווגן iD.7

במפרט אבזור הבטיחות מערכת Travel Assist המשלבת בין בקרת השיוט האדפטיבית ליתר מערכות הבטיחות וכוללת פונקציית שמירה על מרכז הנתיב וכן סיוע אקטיבי בהחלפת נתיב. מערכת החניה האוטומטית כוללת פונקציית זכרון ל- 50 המטרים האחרונים של הנסיעה ויכולה להוציא את הרכב בעצמה מהחניה בלחיצת כפתור כשהנהג נוכח ברכב או מפעיל את התהליך מבחוץ באמצעות אפליקציית השליטה ברכב.

פולקסווגן iD.7 החדשה היא מכונית גלובלית ותיוצר בגרמניה ובסין. שייוקה בסין ובאירופה יחל עוד השנה, לקראת הסתיו, עם מחיר יעד לדגם הכניסה הנמוך מ- 25,000 יורו. לצפון אמריקה היא צפויה להגיע במהלך השנה הבאה.

פולקסווגן iD.7 2023