סיאט מודיעה כי תייצר רכב פנאי שטח שיתחרה בניסאן קשקאי בשנת 2016
בשנת 2007 סיאט ניסתה את מזלה בייצור רכב פנאי שטח והחלה בשיווק האלתאה פריטראק (FreeTrack) שהייתה גרסה מוגבהת וכפולת הנעה של האלתאה XL. הפריטראק מעולם לא הצליחה להימכר בכמויות נאות ולמרות ששיווקה ממשיך עד היום היא איננה מופיעה כלל באתרי סיאט באירופה.
כעת חושף מגזין Autoexpress כי קיבל הצצה בלעדית למחלקת המחקר והפיתוח של סיאט שם נמצא דגם טרום ייצור שצפוי לקבל אור ירוק כבר בימים הקרובים. הרכב, ששמו לא ידוע עדיין, מתבסס על פלטפורמת MQB של קונצרן פולקסווגן ואורכו עומד על 4,350 מ"מ, דבר המציב אותו ישירות מול רכבי פנאי שטח בינוניים דוגמת ניסאן קשקאי וקיה ספורטאז'.
סיאט IBX. האם כך יראה רכב הפנאי העתידי?
עיצובו של רכב הקונספט האחרון ממשיך את שפת העיצוב של היצרנית ומציג מראה דומה לזה של הלאון אך כמובן שרירי וקשוח יותר. נקודות עניין מרכזיות הן יחידות התאורה הקדמית המבוססות תאורת LED, חיפויי פלסטיק שחור מסביב למרכב, בתי גלגלים תפוחים ומסילות גג כסופות.
אנשי המגזין זכו לראות גם את תא הנוסעים של הרכב ודיווחו כי תנוחת הישיבה בו היא גבוהה כמקובל אך המושב ממוקם נמוך יחסית בתוך הרכב ומאפשר לנהג להיטמע ברכב. עיצוב תא הנוסעים, כך על פי הדיווח, דומה לזה שבסיאט לאון עם קונסולה מרכזית הנוטה לכיוון הנהג. כמו כן, צוין כי ברכב מותקנת מערכת הנעה המגיבה לקרקע עליה נוסע הרכב ומתאימה את חלוקת הכח לפי הצורך.
סיאט IBX. האם כך יראה רכב הפנאי העתידי?
מטיאס ראב (Matthias Rabe), סגן נשיא מחלקת המחקר והפיתוח של סיאט, מסר כי הוא מאמין שרכב פנאי מתאים בצורה מושלמת לרוח החברה וכי היא שוקלת ייצור ליין רחב של רכבי פנאי שיתחרו בפלח השוק שזוכה להצלחה אדירה בשנים האחרונות. ראב מסר גם כי בשלב הראשון הרכב יוצע רק עם חמישה מושבים אך החברה לא פוסלת אפשרות של דגם בעל שבעה מושבים בהמשך הדרך. ארץ הייצור של רכב הפנאי עדיין לא הוחלטה וכרגע עומד על הפרק ייצור משותף במפעלי סקודה שיגרור דגם מקביל תחת המותג הצ'כי. כמו כן, נחשף כי במהלך השנה הבאה תיחשף גם גרסה מוגבהת עם הנעה כפולה לסיאט לאון ST שתהווה חלופה זולה יותר לאאודי אולרוד.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.