"תהיה חכם - לא צודק", זו לא סתם קלישאה. בכביש, יותר מבכל סיטואציה אחרת, חייבים לשמור על איפוק וקור רוח
התרחיש הבא קרה לרובינו. תוך כדי נסיעה שקטה ורגועה- רכב אחר נכנס בנו מאחור. קצת פאניקה ועצבים מלווים בתחושה של הקלה כאשר מגלים שכולם בסדר וללא פגיעות בגוף. אך הרכב? נפגע קשות. בשלב זה רובינו משוכנעים באשמתו הברורה של הרכב הפוגע, ולכן,למרבית הפלא- נוהגים "לחפף" בשלב הבא. אמנם אתם בטוחים כי הרכב הפוגע בכם מאחור הוא האשם הוודאי, אך בכל הנוגע לביטוח- חשוב תמיד להיות חכם- ולא צודק.
ביטוח רכב
אסור לזלזל
מרבית תאונות הדרכים מצריכות התערבות של חברות הביטוח. בין אם מדובר בביטוח חובה, מקיף או צד ג', חברות הביטוח יבקשו לחקור את התאונה ולקבל את כל הפרטים הדרושים. מטרתה של הבדיקה מצד חברת הביטוח היא לוודא אם אכן נסיבות האירוע תואמות את הפוליסה, משמע- האם הכיסוי הביטוחי אכן יוענק בסופו של דבר למבוטח. נהגים רבים בטוחים כי בסוף החקירה של חברת הביטוח את המקרה, הצדק יאיר להם פנים. אך בפועל, חשיבה זו היא מוטעית, כיוון שככל שעוברים הימים, הרבה יותר קשה יהיה להוכיח את אשר התרחש באותו הרגע. וכיוון שחובת ההוכחה היא על המבוטח, ולא על חברת הביטוח, הרי שעליו להציג ראיות ממשיות, ולהעבירן לחברת הביטוח יחד עם פרטי הנהג הנוסף.
החלפת פרטים
החלפת פרטים בין הנהגים המעורבים בתאונה הכרחית וחשובה מאד, שכן, במקרים בהם התאונה נעשית באשמתו של נהג אחר, ביטוח צד ג', במידה וקיים, מכסה את כספי הפיצויים מחברת הביטוח. לכן חשוב תמיד לזכור להחליף פרטים כמה שיותר מהר- יש לקחת את שמו המלא של הנהג הפוגע, מס תעודת זהות, מס הרכב ומספר הפוליסה שלו. את כל הפרטים הללו מעבירים לחברת הביטוח, והטיפול משם עובר לידיים שלה.
תיעוד
תיעוד מקום האירוע מיד לאחר החלפת הפרטים הוא הכרחי וחשוב מאד. חשוב להראות באופן ברור ומדוייק את איזור התאונה, את כלי הרכב המעורבים, את הנזק שנגרם להם, וכך יהיה ניתן אולי להוכיח מי אשם בתאונה ביתר קלות. כמו כן, לחברת הביטוח יהיה קל הרבה יותר להמשיך ולטפל בתיק כאשר יהיו לה הוכחות מוצגות כבר בשלב ההתחלתי של התביעה. בנוסף, כאשר הרכב מצולם מיד לאחר התאונה, לא ניתן יהיה לקבוע לאחר מכן כי הנזק שנגרם הוא לא מהתאונה.
בירוקרטיה של טפסים
לאחר תאונה, יחד עם התיעוד או לקיחת הפרטים, נדרשת פעולה מהירה מצידו של המבוטח. עליו להודיע מהר ככל האפשר על דבר התאונה לסוכן או לחברת הביטוח שלו. לאחר מכן, סביר מאד שאלה ידרשו ממנו לשלוח את מסמכי התביעה, יחד עם כל ראייה שיכולה לסייע לפעול במקרה. אין לזלזל בחשיבותם של הטפסים, ורצוי למלא אותם בדיוק המקסימלי. יש להבין כי תביעות ביטוח רכב אינן נפתרות במקרים רבים תוך פרק זמן קצר, וכי ההתנהלות עלולה לקחת קצת זמן. הרצון הברור של כל נהג הוא לחזור לשגרה כמה שיותר מהר, ואף רצוי עם כספי הפיצויים מחברת הביטוח. כאשר הצדק אכן עימו, סביר להניח שהוא אכן יזכה, בסופו של דבר, במה שמגיע לו. אבל התמונה נעשית פשוטה הרבה יותר כאשר מתנהלים נכון- הן מיד לאחר התאונה, והן אל מול הגורם המבטח.
לסיכום- חשוב להיות יעילים ועיקביים, ולא להחסיר אף פרט בכל הנוגע לתיעוד ומילוי פרטים. אמנם התהליך קצת מסורבל לעיתים, אבל בסופו של דבר- מדובר בכסף רב שמגיע לכם. חברות ביטוח רבות מספקות כיסויים רחבים ככל הניתן על מנת להגן ככל הניתן על הוצאות עתידיות במקרים של תאונה, ולכן נדרש מהמבוטחים להיות קפדניים בכל הנוגע למסירת המידע הנחוץ למימוש התביעות.
כתבה זו באדיבות ביטוח ישיר

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.