רכב הפנאי העירוני, פורד אקוספורט, מגיע לאירופה שנה לאחר שהוצג בדרום אמריקה ואסיה, ומבטיח להלהיט את הקטגוריה עם מנוע טורבו חסכוני במיוחד ונתוני שטח מעניינים
פורד אקוספורט הוא אחד מרכבי הפנאי שטח המצליחים ביותר שמעולם לא שמעתם עליהם. הוא הושק לראשונה בברזיל בשנת 2003, ועד שנת 2011 נמכרו מעל ל- 700 אלף יחידות, נתון שהביא את פורד אקוספורט לראש רשימת המכירות של פורד בדרום אמריקה והיה אחד הרכבים הנמכרים ביותר ביבשת במשך כמעט עשור.
פורד אקוספורט
לפני שנה, החליטה פורד לחדש את הדגם ולהשיק את הדור השני של פורד אקוספורט על מנת להתחרות במגוון רכבי הפנאי העירוניים שזוכים להצלחה בשנים האחרונות. פורד אקוספורט החדש מבוסס כמו קודמו על הפלטפורמה של פורד פיאסטה ומלבד מרווח גחון מרשים של 180 מ"מ, מציג ממדים דומים למכונית הסופר מיני.
פורד אקוספורט
לצד מרווח הגחון הגבוה, מציג פורד אקוספורט נתוני שטח מעניינים שמזכירים יותר את נתוניו של לנד רובר ריינג' רובר - זווית גישה של 22.1 מעלות (26 מעלות בריינג' רובר), זווית נטישה של 35 מעלות (24.6 מעלות בריינג' רובר) ועומק צליחת מים של 55 ס"מ (90 ס"מ בריינג' רובר). למרות המידות המעניינות, פורד אינה מציעה את הרכב עם מערכת הנעה כפולה בשלב זה, כך שזוויות המרכב המרשימות ינוצלו רק לטובת טיפוס על מדרכות.
פורד אקוספורט
בדומה לשאר רכבי הפנאי העירוניים, מציע פורד אקוספורט שימושיות מוגברת ביחס לפיאסטה עליה הוא מבוסס. פורד מתגאה בלא פחות מ- 20 תאי אחסון המפוזרים ברחבי תא הנוסעים ונפח מטען של 375 ליטר כאשר המושבים האחוריים בשימוש. על מנת להמחיש את השימושיות הגבוהה, מתהדרת פורד בתא אחסון נשלף מתחת למושב הנוסע ותא כפפות מקורר המסוגל להכיל 6 פחיות שתיה.
פורד אקוספורט. תא הנוסעים
היצע המנועים של פורד אקוספורט כולל שלושה מנועים שונים. הראשון מסוג בנזין בנפח 1.5 ליטר בהספק של 110 כ"ס המשודך לתיבות הילוכים ידנית או אוטומטית ומציג צריכת דלק משולבת של 15.8 ק"מ לליטר. המנוע השני מסוג טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר בהספק של 89 כ"ס ומציג צריכת דלק העומדת על 21.7 ק"מ לליטר.
המנוע השלישי, המבוקש והפופולארי ביותר צפוי להיות המנוע שזכה בתואר "מנוע השנה" כבר שלוש שנים ברצף. מדובר על מנוע 1.0 ליטר טורבו בנזין מסדרת אקובוסט המפיק 125 כ"ס ומומנט מרבי של 20.3 קג"מ. צריכת הדלק של המנוע עומדת על 18.9 ק"מ לליטר.
סרטון רשמי פורד אקוספורט

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.