יונדאי מציגה בתערוכת הרכב בפריז מנועי טורבו קטני נפח ותיבת הילוכים רובוטית דו מצמדית חדשה
יונדאי מציגה בתערוכת הרכב בפריז את מנועי ההזרקה הישירה החדשים שלה. מדובר בשני מנועים חדשים מסדרת Kappa העונים לדרישות העולם בהפחתת זיהום האוויר, יעילות תצרוכת הדלק ומיקסום הפוטנציאל האנרגטי הגלום במנוע בעירה פנימית תוך שמירה על חווית הנהיגה. בנוסף, מציגה יונדאי לראשונה תיבת הילוכים רובוטית דו מצמדית בת 7 הילוכים.
מנועי יונדאי החדשים
המנוע הראשון שמציגה יונדאי הינו מסוג טורבו בנזין הזרקה ישירה (T-GDI) בנפח 1.0 ליטר המבוסס על מנוע ה- MPI המשמש את יונדאי i10. בעזרת טכנולוגיית הזרקה ישירה והוספת מגדש טורבו, מנוע הבנזין הקטנטן בעל שלושת הצילינדרים מפיק כעת לא פחות מ- 120 כ"ס ומומנט של 17.2 קג"מ. המנוע החדש ישמש ככל הנראה את יונדאי i20 החדשה בשנת 2015 .
מנוע ה- T-GDI השני אותו מציגה יונדאי הוא טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר. מנוע זה מבוסס על מנוע ה- 1.4 ליטר האטמוספרי של היצרן אך קל ממנו ב- 14 ק"ג. לעת עתה חשפה יונדאי את המנוע כשהוא מותקן ביונדאי i30 מונעת בגז (CNG), בגרסה זו מפיק המנוע החדש 117 כ"ס ומומנט מירבי של 20.6 קג"מ. בגרסת הבנזין ההספק צפוי לעלות.
יונדאי מציגה שיפורים טכנולוגיים בהם מגדש טורבו בעל ספיקה משתנה המעניק למנוע כח גם בסל"ד נמוך, חיבור סעפת הפליטה לראש המנוע לקירור אפקטיבי יותר, ומזרקים עוצמתיים בעלי 6 פתחים להזרקה ישירה בלחץ גבוה של 200 באר, המבטיחים עוצמת בעירה אופטימלית תוך חיסכון בדלק והפחתת זיהום האוויר. המנועים החדשים מבית יונדאי עומדים בדרישות זיהום האוויר המחמירות בתקן יורו 6.
תיבת ההילוכים הרובוטית הדו מצמדית בת 7 ההילוכים הראשונה מבית יונדאי הוצגה אף היא בשבוע האחרון בדגם הקונספט יונדאי i30 CNG. תיבה זו משפרת את צריכת הדלק, מפחיתה את זיהום האוויר ומשפרת את ביצועי הרכב. תיבת הילוכים רובוטית מאפשרת תפעול נוח כמו בתיבה אוטומטית אך עם צריכת דלק משופרת כמו בתיבת הילוכים ידנית.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.