מנכ"ל הונדה העולמית מציג את תכניות החברה לעתיד. במקביל שוברת הונדה סיוויק טורר דיזל שיא גינס בצריכת דלק עם 35.46 ק"מ לליטר
הונדה רשמה לזכותה שיא גינס במסגרתו השיגה את תצרוכת הדלק היעילה ביותר שהוכחה בעולם עד כה: 2.82 ליטר למאה ק"מ או 35.46 ק"מ לליטר. ההישג נקבע עם הונדה סיוויק טורר המצויידת במנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר בה נהגו 2 מאנשי צוות המחקר והפיתוח האירופאי של הונדה שיצאו למסע של 13,498 ק"מ אשר נמשך 25 ימים ועבר בין 24 מדינות באירופה. האתגר שהציבו לעצמם היה להוכיח את צריכת הדלק היעילה והחסכונית של הונדה סיוויק טורר בתנאי דרך אמיתיים. במהלך המסע נרשמו רק 9 עצירות לצורך תדלוק עם ממוצע של 1,500 ק"מ לכל מיכל דלק. עלויות הדלק במסע כולו הסתכמו ב- 645 יורו בלבד.
בהתבסס על ההנחיות הקפדניות והמחמירות של גינס, שני הנהגים היו חייבים להיות יחד במכונית במשך כל הדרך. בנוסף נדרשו שני הנהגים להיכנס עם הרכב לכל אחת מ- 24 המדינות ולתעד יומן צריכת דלק / קילומטראז', קריאות GPS, סרטוני וידאו ותמונות. כדי להבטיח ניטור מדוייק של המסלול, זמן הנסיעה והמרחק שעברה, צויידה הסיוויק טורר במכשיר מעקב מיוחד.
על מנת לרשום את השיא על פי גינס, המכונית חייבת להיות ממודל ייצור סטנדרטי ללא כל שינויים שעלולים היו לייצר יתרון כלשהו. תנאים אלה אומתו על ידי עדים עצמאיים בתחילת ובסוף המסע. התדלוק בוצע בתחנות תדלוק רגילות עם חובה למלא את המיכל למקסימום בכל תחנה בכדי להבטיח שאין יתרון במשקל המכונית.
הונדה סיוויק טורר
צוות הנהגים היה להוט להראות שדרך אימוץ טכניקות נהיגה פשוטות אך יעילות מאוד ניתן להשיג תצרוכת דלק חסכונית. הם השתמשו בשיטות מאוד הגיוניות שכללו תכנון מסלול זהיר ונבון, נהיגה בצורה חלקה ועקבית, ללא האצות או בלימות חדות, למדו והתכוננו לתנאי הדרך קדימה ודאגו שהרכב לא יישא משקל מיותר. בנוסף דאגו לשמור על המהירות המותרת בחוק תוך התבוננות והתמזגות עם מצב התנועה.
בנוסף להישג המרשים, הציג מנכ"ל הונדה החדש טקאהירו אצ'יגו את תוכניות הונדה לעתיד המתמקדות בשני נושאים: המשך פיתוח שיתופי הפעולה העולמיים של הונדה ופיתוח מוצרים מאתגרים וייחודיים להונדה. מבנה הפעילות הבין-יבשתית של הונדה ימשיך להתפתח והחל מהסתיו הקרוב יגיעו כל רכבי הונדה סיוויק טייפ R ליפן מאירופה, ושאר דגמי הונדה סיוויק יופצו מאירופה לשאר השווקים. דוגמא נוספת היא הונדה CR-V שמיוצרת בקנדה ומיוצאת לאירופה. בנוסף הודיעה הונדה שתחל החודש את ייצורה של הונדה אקורד החדשה במפעל החדש של הונדה בניגריה עם צפי ייצור של כ- 1,000 מכוניות חדשות בשנה.
מנכ"ל הונדה אמר כי "הונדה תמשיך להיות מחוייבת ליצור מוצרים חדשניים, ייחודיים ומאתגרים", ואכן הונדה מתמקדת בפיתוח מוצרי ניידות בעלי ליבה חשמלית ומתכננת להציג עד סוף השנה מכשיר ניידות לבעלי מוגבלויות. כמו כן, בזמן הקרוב מתכננת הונדה למסור ללקוחות את מטוס המנהלים הקל והייחודי הונדה "HF120".

תפריט נגישות








ישראל מדינת חלם בה רכבי דיזל סובלים מהמיסוי
לא להאמין שבישראל רכב חסכוני וירוק כזה לא יכול לקבל את הנחת המיסוי המגיעה לו רק בגלל מנוע הדיזל בעוד רכבים חסכוניים הרבה פחות מקבלים את הנחת המיסוי המקסימאלית