מאז השקתה של טויוטה פריוס בשנת 1997 נמכרו ברחבי העולם מעל ל- 8 מיליון רכבים היברידיים מבית טויוטה
בשנת 1997 השיקה טויוטה בגאווה גדולה את הדגם ההיברידי הראשון העונה לשם טויוטה פריוס. הפריוס שווקה תחילה רק ביפן וצויידה במנוע 1.5 ליטר ומנוע חשמלי בהספק משולב של 75 כ"ס. טויוטה פריוס היא המכונית ההיברידית הראשונה שיוצרה בייצור המוני, והיום לאחר ארבעה דורות ומעל ל- 90 מדינות בהן משווקת טויוטה את הרכבים ההיברידיים, מציינת טויוטה ייצור של מעל 8 מיליון רכבים היברידיים ברחבי העולם כולל דגמי לקסוס שבבעלותה.
דגמי טויוטה הייבריד
טאקאשי אושימידה, מנכ"ל טויוטה, אוהב לספר כי במשך 49 ימים הצוות שלו לא הצליח לגרום לאב-טיפוס של הפריוס לנוע. לדבריו "לא הצלחנו להבין מה לא בסדר, עבדנו ימים כלילות בכדי לפתור את הבעיה. בסופו של דבר הצלחנו לגרום לרכב לנוע אבל הוא הצליח לעבור מרחק של 500 מטרים בלבד".
מאז ועד היום משווקת טויוטה ברחבי העולם מעל ל- 30 דגמים היברידיים ודגם פלאג-אין אחד. טויוטה הייתה החלוצה בתחום ואחריה הגיעו חברות נוספות דוגמת הונדה, מרצדס, יונדאי ועוד. המסר ברור, זהו הכיוון אליו צועד עולם הרכב. לא נשכח לציין את המרוץ להנעת רכבים בעזרת מימן, טכנולוגיה עליה עובדות קשה טויוטה, הונדה ויצרניות נוספות.
עפ"י טויוטה, הרכבים ההיברידיים של החברה הביאו להפחתה של פליטת פחמן דו-חמצני בהיקף של כ- 58 מיליון טון בהשוואה לכמות הפליטה שהייתה נפלטת מרכבים מונעי בנזין בלבד באותו סדר גודל. בנוסף מעריכה טויוטה כי כלי הרכב ההיברידיים חסכו כ- 22 מיליון קילוליטר של בנזין בהשוואה לכמות הבנזין אשר היתה נצרכת על-ידי רכבים המונעים בבנזין בלבד.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.