קיה חושפת את תוכניותיה לעתיד ירוק יותר ומכונית אוטונומית עד לשנת 2030
היצרנית הדרום קוריאנית קיה חושפת את תוכניותיה לחמש השנים הבאות. תוכניתה השאפתנית כוללת ליין חדש של רכבים היברידיים ורכבי תא דלק חדשניים, באמצעותם מתכננת להפוך קיה לאחת היצרניות הדומיננטיות בתחום הרכבים הירוקים עד לשנת 2020. הדגם הראשון שיושק עפ"י התוכנית יהיה קיה אופטימה פלאג-אין הייבריד, ואחריו רכב פנאי שטח היברידי חדש העונה לשם קיה נירו.
הדגמים בתמונה משמאל לימין: קיה נירו הייבריד, אופטימה הייבריד, אופטימה פלאג אין הייבריד, סול EV אוטונומית
קיה נירו נבחן לאחרונה על ידי מספר מגזינים מובילים בעולם, כשנה לפני השקתו הרשמית ותחת הסוואה. מסקנתם הייתה שקיה נירו מרגיש יוקרתי, יחידת הכח ההיברידית טובה והמכונית נעימה לנהיגה. קיה נירו יהיה בין חלוצי רכבי הפנאי ההיברידים העממיים ויוכל אולי להוות אלטרנטיבה מעניינת לטויוטה פריוס.
חברת האם יונדאי, השקיעה לא פחות מ- 10.2 מיליארד דולר להקמת חטיבת המחקר והפיתוח, והמתקנים החדשים. תוכניתה של קיה כוללת מספר שלבים שיתרחשו במקביל. ע"פ החברה, שבעה מתוך עשרת יחידות ההנעה של קיה כיום, יוחלפו ביחידות הנעה חדשות שישודכו לתיבות הילוכים חדשות בנות 6 מהירויות ויותר. הודות לשימוש במתכות מרוכבות, ישילו הפלטפורמות הבאות של היצרנית לפחות 5% ממשקלן ביחס לפלטפורמות הנוכחיות. כל אלו ייקרבו את קיה ליעד שהציבה לעצמה - הפחתה של 25% בתצרוכת הדלק עד שנת 2020 ביחס לשנת 2014.
סקיצה של קיה נירו
בנוסף שמה קיה את טויוטה והונדה על הכוונת, ומתכננת לייצר רכב המונע על ידי תא דלק מימן. על הפרוייקט עובדת קיה בשיתוף עם כ- 300 חברות ומטרתה לייצר רכב סדרתי המונע על ידי מימן עד שנת 2020, עם צפי למכירת 1,000 רכבים בשנה. על פי מהנדסי קיה, תא הדלק ברכב יהיה דומה בנפחו למנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר ויציע טווח נסיעה של למעלה מ- 800 ק"מ בין תדלוקים לצד מהירות מרבית של 170 קמ"ש. לשם השוואה, טווח הנסיעה של רכבי המימן הקיימים כיום עומד על 433 ק"מ בבמוצע.
במקביל השקיעה קיה כ- 2 מילארד דולר במחקר ופיתוח מערכות בטיחות חדשות, בדרך לרכב אוטונומי מלא עד לשנת 2030. לשם כך פועלת קיה בשלושה תחומים:
1. זיהוי – פיתוח של חיישנים ואמצעים לזיהוי תנועה וסכנות.
2. בחינה - פיתוח מערכות ממוחשבות חדשות אשר יודעות לחשב את הצעד הבא של המכונית על סמך כל המידע שהתקבל.
3. שליטה – פיתוח מערכות ממוחשבות ומכניות שיבצעו את הפעולה הנדרשת.
קיה סול EV אוטונומית
עד לשנת 2020 מתכננת קיה להציג רכבים חצי-אוטונומים עם מערכות בטיחות חדשות ומשודרגות שעליהן שוקדת החברה. בין המערכות ניתן יהיה למצוא מערכת עזר לנהיגה בכביש מהיר המשלבת בתוכה בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה, וניטור רכבים בשטחים מתים. במקביל עובדת קיה על מערכת עזר לנהיגה בעומסי תנועה, ומערכת חניה אוטומטית חדשה.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.