נוסחת המיסוי החדשה שתכנס לתוקף בתחילת שנת 2017 תבשר על התייקרות מחירי הרכבים. הנפגעות העיקריות: קומפקטיות חסכוניות ורכבים היברידים
ישראל היא מדינה יקרה. זה מתבטא בעלויות המחייה הגבוהות ביחס לאירופה וארה"ב, במחירי נדל"ן שערוריתיים, במיסי רכב מפלצתיים, ובתחבורה ציבורית לא מספקת. טויוטה קורולה לדוגמה, עולה בארץ כ- 128,000 ₪, כמעט כפול ממחירה בארה"ב, שם תקבלו בדרך כלל מכונית ברמת אבזור גבוהה יותר. קשה לנשום לרווחה גם אחרי ששילמנו מס רגרסיבי גבוה של 66% ומע"מ בנוסף בגובה 17%. אגרת הרישוי השנתית מתחילה בכ- 1,000 ₪ ומטפסת גבוה יותר ככל שמחיר הרכב עולה. מחיר הדלק הגבוה כולל גם הוא מעל 60% מיסי בלו ומע"מ. גם כאן מדובר במס עקיף המושת על הנהג הישראלי שבסך הכל ביקש כלי תחבורה כדי להתנייד ביעילות. מחירי הביטוח גבוהים והמעבר לדו-גלגלי כפתרון זול ויעיל הולך ומתייקר לצד סיכון בנהיגה בכבישי ישראל בהם תרבות הנהיגה לא תזכה אותנו בפרס כלשהו.
טויוטה פריוס
בשנים האחרונות, עם עליית המודעות לשמירה על הסביבה, נושבת רוח ירוקה וחסכונית מצד יצרניות הרכב. רכבים היברידיים חסכוניים ואקולוגיים משווקים לצד גרסאות רגילות, ורוב היצרנים מתהדרים ברכב כזה בייצור סדרתי. גם יצרני רכבי ספורט-על משלבים מצבי נהיגה חסכוניים ואפילו נותנים מנוחה למנועים הגרגרניים בעצירה ברמזורים. בכדי לעודד שימוש ברכבים פחות מזהמים, הפחיתו מדינות רבות את המס עליהם והניעו את הלקוחות לחסוך בכסף וליהנות מתדמית אקולוגית ומוסרית. המהלך זכה להצלחה ודוגמא לכך היא טויוטה פריוס. מדינת ישראל אימצה את השיטה בשנת 2009 והחלה להשתמש במיסוי מדורג בהתאם לדרגת הזיהום, וחייבה את היבואנים להוסיף את מדד הזיהום בכל פרסום רכב. גם בישראל הצליח המהלך וזכינו לראות לא מעט רכבים היברידיים שעיצובם האווירודינמי מזוהה עם התדמית הירוקה.
לצד היבוא הסדיר של מכוניות היברידיות וזינוק במכירות סגמנט העירונית החסכוניות, החל שיווק של רכבי מנהלים בגרסאות היברידיות דוגמת יונדאי סונטה וטויוטה קאמרי. הלקוחות נהנו מרכב מנהלים גדול ומאובזר עם צריכת דלק נמוכה ותג מחיר אטרקטיבי. מסתבר שהרוח הירוקה הייתה חזקה מדי ואילצה את היושבים בקומות הגבוהות לסגור את החלון ולשקול את הדברים מחדש. התוצאה שקיבלנו היא נוסחת מיסוי חדשה שמפרגנת פחות לרכבים חסכוניים המתחשבים בסביבה. מכוניות המיני, הסופר מיני והמשפחתיות צפויות להתייקר החל משנת 2017 בכ- 2,500 ₪, וההטבה המשמעותית לרכבי המנהלים ההיברידיים תיעלם, מה שיקפיץ את המחירים בכ-45,000 ₪ ויהפוך את הרכישה היקרה לפחות קורצת ומשתלמת.
מתכננים לרכוש רכב חדש? נצלו את הטבות המס עד סוף השנה ואת המבצעים החמים שמציעים היבואנים בחודש ספטמבר.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.