מותג ג'יפ הותיק הבין שדגם כניסה זאת לא מילה גסה והוסיף להיצע ג'יפון צנוע. יצאנו לבדוק האם ג'יפ רנגייד יכול להתחרות במובילי הקטגוריה עם ייחוס גדול ותג מחיר בהתאם
ג'יפ רנגייד, האח הקטן למשפחת ג'יפ, לא חדש בישראל אך רבים לא ממש מכירים אותו מאחר ואינו נפוץ בנוף הישראלי. העיצוב המיוחד של ג'יפ רנגייד יכול לקסום להרבה אנשים שיראו בו תחליף מעניין למובילות הסגמנט הנמצאות בכל כביש ובכל מגרש חניה. יצאנו לכבישים ולחולות לבדוק האם הרנגייד רק יפה או גם אופה.
| ג'יפ רנגייד לימיטד 1.4 טורבו | |
|---|---|
| יתרונות | פרקטיות, מרווח, יכולת שטח |
| חסרונות | גרסאות הבסיס ללא מערכות בטיחות אקטיביות |
ג'יפ רנגייד
עיצוב ונוחות
לא קשה להבחין בייחודיות העיצובית של הרנגייד. יפה או לא זה עניין של טעם אבל על הייחודיות אין ויכוח. הג'יפון האמריקאי בהחלט קוסם בעיצובו. ישנו סוג של אגרסיביות רגועה בעיצוב. גריל כוחני, עיצוב קרבי ומראה של ג'יפ לשטח יותר מאשר ג'יפון לסופר. אי אפשר להתעלם מהגריל הפרוס לרוחבו של הרנגייד. הפסים המזוהים כל כך עם ג'יפ שאפילו הפכו ללוגו השני של ג'יפ, מבהירים לכל מאן דבעי כי כאן מדובר במשהו אחר. לא עוד ג'יפון ליסינג ממוצע אלא חיית שטח מאולפת. אותה תחושה מורגשת במבט מכל זווית על ג'יפ רנגייד. גם בחלק האחורי עם הפנסים המרובעים בעלי כיסוי הפלסטיק וסימון ה- 4x4 מבהירים לנו היטב שמדובר בג'יפון שיילחם בכל הכוח להוכיח שהוא יכול לטפס איתכם לגבעות בהם הנוף יפה יותר.
ג'יפ רנגייד
פרופיל הרנגייד, קופסתי ככל שיהיה, מעביר תחושה של משהו מיוחד הודות לחישוקי 17 אינץ' בעיצוב קצת שונה מהמקובל, גג פנורמי מושחר ומסילות גג לאורכו. לג'יפ רנגייד עיצוב פונקציונלי ועוד לפני שבודקים לסוס בשיניים ניתן לראות שמדובר ברכב לפעילויות הפנאי, אם להעמסת אופניים על הגג או לטיול משפחתי על 4 גלגלים בחיק הטבע.
המסר שמדובר ברכב פנאי כייפי לשטח ממשיך גם לתא הנוסעים. ג'יפ רנגייד הוא לא רכב עדין, ההיפך הוא הנכון. העיצוב שלו די גס במובן הטוב של המילה. לא מדובר בעוד ג'יפון אלגנטי אלא חיית שטח קטנה, לפחות לפי תפיסת היצרנית. הפקדים גדולים ומרגישים אפילו כמו ברכב מסחרי. הכל ברור, הכל שם, והכל מזמין גם כשהידיים מלוכלכות מהשטח. אין מחשבות כמו לשמור שלא יתלכלך כי ברור שלא יקרה דבר והפקדים השונים יעמדו בהכל, זהו הרושם הראשוני. במציאות, איכות ההרכבה והחומרים סבירה, וברכב המבחן שקיבלנו בן חצי שנה, כל הפקדים תיפקדו כמו שצריך. .
ג'יפ רנגייד
לג'יפ רנגייד לוח מחוונים טוב וברור עם רמיזות לפילוסופיית השטח של המותג וכולל מסך גדול עבור האינפורמציה שמספק מחשב הדרך. בניגוד למסך בלוח המחוונים, מסך המולטימדיה במרכז הקונסולה מיושן וקטן בגודל 5 אינץ'. מערכת השמע כוללת שקעי AUX ו- USB, ואפשרות לשליטה מההגה. כדאי לדעת שמתגי השליטה בעוצמת השמע נמצאים מאחורי ההגה ואינם גלויים לעין. הרנגייד ברמת אבזור לימיטד כולל גג שמש פנורמי נפתח חשמלית עם כיסוי בד פנימי שלא תמיד חוסם את השמש ופוגם בבידוד התרמי של תא הנוסעים.
הישיבה בג'יפ רנגייד נוחה לנהג ולכל הנוסעים כולל אלו שבשורה האחורית. הנסיעה אמנם קופצנית מעט אך לא באופן מעיק, ונסיעות ארוכות לא יהוו אתגר פיזי לגב הנוסעים. מלפנים כמו מאחור יש מרווח ראש מספק גם לגבוהים שביניכם בזכות העיצוב הקופסתי. מרווח הרגליים לא מצטיין אך בהחלט מספק עם בסיס גלגלים של 2,570 מ"מ. שני נוסעים מאחור ירגישו בנוח והשלישי יגרום לצפיפות. תא המטען ממוצע בגודלו עם נפח של 351 ליטרים אך קל מאוד להעמסה. שוב מתגלות יתרונות העיצוב הקופסתי.
ג'יפ רנגייד
הנסיעה ברנגייד די נוחה. מושב הנהג גבוה והקימור על מכסה המנוע נותן תחושה טובה כאילו נוהגים ברכב גדול בהרבה ממה שהוא באמת. המתלים משככים את המהמורות בצורה מספקת ובידוד הרעשים מצליח לשמור על תא הנוסעים כמקום נעים לשהייה, למרות מבנה רבוע ולא אווירודינמי המקשה על בידוד הרעשים.
ביצועים
ג'יפ רנגייד לימיטד מצוייד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטרים בהספק 170 כ"ס. הנתון לא רע על הנייר אך בפועל הרנגייד לא מרגיש מהיר במיוחד. תחילת הנסיעה קצת איטית והשהיית הטורבו ארוכה כמעט כמו הסרט טיטאניק. תיבת ההילוכים האוטומטית של הרנגייד בעלת 9 מהירויות ועובדת מצויין. היא שקטה, מהירה ודואגת שתמיד יהיה כוח זמין. אמנם מורגשת השהיית טורבו אך החוויה הכללית חיובית. כבישים מפותלים ופניות חדות הם לא "הקטע" של ג'יפ רנגייד. מערכת ההנעה הכפולה מספקת אחיזה טובה וגם הרגשה של בטחון, אבל הרנגייד לא רכב דינמי, לא לשם כך הוא יוצר.
ג'יפ רנגייד
בשטח ההרגשה אחרת. ג'יפונים קטנים מגיעים בדרך כלל עם הנעה קדמית ומרווח גחון קטן, מה שגורם לנו לוותר על נסיעת שטח. ג'יפ רנגייד לעומת זאת, קרץ לנו לקחת אותו לשטח ולאתגר את ההנעה הכפולה מעבר למדרכות הסופר הקרוב לביתנו. בשטח הזכיר לנו הרנגייד מהיכן הוא בא ולאן הוא צריך לנסוע. מערכת ההנעה הכפולה על שלל הגדרותיה עובדת מצויין בשטח, ומרווח גחון של 201 מ"מ עם זוויות גישה ונטישה של 21 ו- 32.1 מעלות בהתאמה, עוזרות לרנגייד לימיטד לעבור מעל מכשולים מורכבים יותר משבילי הקרן הקיימת לישראל.
ג'יפ רנגייד
מערכת ההנעה 4x4 בה מצוייד ג'יפ רנגייד לימיטד בהחלט תורמת לעבירות בשטח. למערכת בקרת האחיזה 4 מצבי פעולה: אוטומטי, שלג, ספורט, חול/בוץ. גם בחולות פועלת מערכת ההנעה הכפולה היטב וההרגשה הכללית היא שיש כאן רכב שטח שיכול להגיע מנקודה A לנקודה B גם לא דרך הכביש הישר או הסלול ביותר.
צריכת דלק
על אף תיבת ההילוכים המשוכללת, ג'יפ רנגייד לימיטד הוא רכב די צמא. במהלך המבחן שכלל נהיגה מגוונת, נרשמה צריכת דלק של 8.9 ק"מ לליטר. עם מיכל דלק של 48 ליטרים תצטרכו לעצור בתחנת דלק כל 350-400 ק"מ, מה שיכול להיות די מציק ודי יקר למי שנוסע הרבה. הסיבה היא לא רק העיצוב והמנוע אלא גם תוספת המשקל המשמעותית של מערכת ההנעה הכפולה שמכבידה על הרנגייד. בדגם הלונגיטוד הבסיסי בעל ההנעה הקדמית, תקבלו צריכת דלק טובה יותר על חשבון ביצועים בכביש ובשטח.
ג'יפ רנגייד
עלויות אחזקה
ג'יפ רנגייד לימיטד משווק עם שנתיים אחריות ודרישה לטיפול תקופתי כל שנה או 15 אלף קילומטרים. עלות הטיפול הראשון במוסכי היבואן עומדת על 585 ₪. עלות הטיפול השני 2,350 ₪. עלות הטיפול השלישי 585 ₪ ועלות הטיפול הרביעי תעמוד על 2,497 ₪.
נקודה נוספת שכדאי לקחת בחשבון היא מחירי חלקי החילוף. עלות פנס קדמי עומדת על 3,663 ₪, עלות פנס אחורי 2,802 ₪, ועלות מראת צד 4,295 ₪.
עלות ביטוח חובה ומקיף לכל נהג מגיל 21 ומעלה, ללא תביעות וללא שלילות בעבר, עומד על כ- 8,000 ₪. כל המחירים כוללים מע"מ. מנתונים אלו ניתן להסיק שעלויות האחזקה של ג'יפ רנגייד גבוהות ביחס לג'יפונים עממיים יותר.
ג'יפ רנגייד
בטיחות
מעבר להרגשה של נהיגה ברכב גדול שתורמת לתחושת הביטחון, הרנגייד הוא רכב בטיחותי עם קבלות. ג'יפ רנגייד קיבל ציון מרבי של חמישה כוכבים במבחן הבטיחות האירופאי EuroNcap עם ציון גבוה בהגנה על מבוגרים ועל תינוקות היושבים במושבי בטיחות. לרנגייד לימיטד 6 כריות אוויר ושלל מערכות בטיחות כגון מערכת אלקטרונית למניעת התהפכות, מערכת התרעה ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה שעובדת מצוין ואפקטיבית מאוד, מערכת התרעה על אי שמירת מרחק מלפנים, ומערכת לייבוש בלמים בגשם.
ג'יפ רנגייד
תמורה למחיר
ג'יפ רנגייד לימיטד מאובזר לא רע וכולל בין היתר מפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח, מערכת עצור וסע שלעיתים מעיקה, בלם חניה חשמלי שנכנס לפעולה גם כשלא צריך, מערכת בקרת שיוט, שקע מתח 230V, גג שמש פנורמי, תאורת אווירה, בקרת אקלים דו אזורית, חיישני אורות וגשם, חיישני חניה מלפנים ומאחור, וחישוקי 17 אינץ'. מרכב במחיר כזה היינו מצפים למערכות בטיחות אקטיביות כגון בלימה אוטונומית, ומערכת בקרת שיוט אדפטיבית.
מדובר ברכב מעניין ומסקרן בהחלט אך הבעיה העיקרית של ג'יפ רנגייד לימיטד היא מחיר גבוה העומד על 205,900 ₪, תמורתו ניתן לרכוש רכבי פנאי מרווחים ומפנקים הרבה יותר. אמנם ג'יפ רנגייד בגרסת המבחן מציע יכולת שטח לא רעה אך האם מרבית רוכשי רכבי הפנאי באמת יורדים איתם למסלולי שטח מאתגרים? כמובן שלא. הרנגייד סקסי, סוג של אקססורי לשטח לכאלה שיכולים להרשות לעצמם.
ג'יפ רנגייד לימיטד הוא יותר מג'יפון אופנתי, הוא באמת אח קטן למשפחת ג'יפ המסוקסת ומי שיקנה אותו ירצה בודאי לשדר ייחודיות. אין לו את היכולות של הרוביקון או הגרנד צ'רוקי אבל יש לו את הגנים ויש לו את הסטייל, וכיאה לאח הקטן במשפחה, תמיד שמחים במה שהוא עושה.
| ג'יפ רנגייד לימיטד 1.4 טורבו | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 1.4 ליטר |
| הספק מרבי משולב | 170/5,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 25.5/2,500 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 9 הילוכים |
| יחידת הנעה | 4X4 |
| אורך כללי | 4,255 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,805 מ"מ |
| גובה כללי | 1,697 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,570 מ"מ |
| מיכל דלק | 48 ליטרים |
| נפח תא מטען |
351/1438 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,505 ק"ג |
| מהירות מרבית | 196 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 8.8 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 14.4 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 8.9 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 14 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים (2014) |
| מחיר |
205,900 ₪ |

תפריט נגישות








הגה ושאר אבזור של פיאט. מביך.