סיאט לאון 1.0 ליטר במבחן דרכים

סיאט לאון מושקת בגרסת 1.0 ליטר עם מחיר אטרקטיבי. יצאנו לבדוק האם המנוע הקטן יספק את הנהג הישראלי והאם החבילה המוזלת אטרקטיבית כפי שהיא מסתמנת

תגיות: , , , , סיאט לאון 1.0 ליטר מבחן דרכים

סיאט הוא המותג הצעיר והדינמי במשפחת פולקסווגן. סיאט לאון המשפחתית התאפיינה בעיצוב נאה ודינמי בדורותיה השונים, תוך התבססות על שלדת פולקסווגן גולף, ואימוץ ליין המנועים, תיבות ההילוכים, ומכלולים רבים של הקונצרן. סיאט לאון מתומחרת באופן אטרקטיבי ביחס לפולקסווגן גולף וביחס לסגמנט המשפחתיות. לאחר שבחנו את הלאון עם מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1.4 ליטרים בהספק 150 כ"ס, מגיעה כעת גרסת הכניסה עם מנוע הטורבו בנזין החדש של הקונצרן - 3 צילינדרים בלבד בנפח 999 סמ"ק בהספק 115 כ"ס. חזק יותר ממנוע הטורבו בנזין 1.2 ליטרים אותו הוא מחליף.

סיאט לאון 1.0 TSI STYLE 115HP 
יתרונות   תמורה למחיר, עיצוב, צריכת דלק
חסרונות   מחסור במערכות בטיחות מתקדמות, ויברציות בנהיגת פקקים, צג מולטימדיה קטן, אחריות לשנתיים בלבד

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

עיצוב ונוחות

סיאט לאון מציעה עיצוב דינמי, זורם ונאה מאוד. לטעמי, מדובר באחת המכוניות המשפחתיות הנאות ביותר מבין המשפחתיות הקומפקטיות העממיות. הפרופורציות נכונות, קווי המרכב זורמים, והעיצוב משדר תנועה גם בעמידה. סיאט לאון היא בהחלט מראה מרענן בסגמנט המאופיין ברובו בעיצובים משמימים למדי. עיצוב סיאט לאון בדור הנוכחי פחות נועז והתבגר ביחס לדורות הקודמים, אך עדיין מדובר בעיצוב נאה. בסיאט לא התקמצנו בגרסת הכניסה סטייל בכל הנוגע ללוק החיצוני. גם כאן יקבל הנהג חישוקי מגנזיום וחלון גג פנורמי נאה, ולא ניכר כי גרסה זו היא הזולה ביותר במבחר דגמי סיאט לאון. צבעו האפור של רכב המבחן לא מחמיא לעיצובה של סיאט לאון והיא תראה טוב יותר בצבעים חיים יותר, שידגישו את קימורי המרכב. גופי התאורה הקדמיים עם תאורת יום מסוג LED נראים נהדר, במיוחד בלילה.

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

תא הנוסעים לא זוכה למחמאות דומות לעיצוב החיצוני. עם זאת מדובר בעיצוב בוגר ונעים לעין, ששם דגש על עטיפת הנהג, יחד עם שימוש בפקדים, מנופים ויכולת הנדסית מבית פולקסווגן. פתחי האוורור ממוקמים במקומות הנכונים, ושמחנו לגלות שניים המיועדים למיזוג יושבי המושב האחורי. דיפון הדלתות מקנה תחושה חמימה ונעימה וכל מתג נמצא במקום הנכון. איכות ההרכבה מעולה ומעניקה תחושה מאוד מוצקה שבאה לידי ביטוי גם במשענות היד המסיביות בדלתות, ובהיעדר קרקושים וצקצוקים בנסיעה על כבישים רעועים.

תא הנוסעים אוורירי בזכות קו חלונות נמוך, שמשה קדמית גדולה וחלון גג פנורמי חשמלי הדואג להכניס שפע של אור אל תא הנוסעים. וילון הגג עשוי בד מחורר ולא מציע אטימה מוחלטת. השמש הקופחת בימי המבחן דאגה לנוסעים לשיזוף חלקי בכל שעות היום, עניין מעט בעייתי בהתחשב בקיץ הישראלי. המושבים בגרסה זו בסיסיים ומעט קשיחים, אך נוחים בהחלט ואינם מעייפים בנסיעה ארוכה. התמיכה הצידית חסרה אך הם מקבלים ציון טוב בהחלט ביחס לעלות ולסגמנט. כיוונון המושבים הקדמיים ידני וניתן לכוונם גם לגובה.

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

הצבעים השולטים בתא הנוסעים קודרים, ונעים בטווח שבין אפור כהה לשחור. לא אהבנו גם את ההגה שחישוקו דק מאוד והאחיזה בו לא נעימה. צג מערכת המולטימדיה בגודל 5 אינץ' ברזולוציה נמוכה, קטן מדי ולא תואם את רמת האבזור במכונית. הצג המוצע בגרסת ה- 1.4 ליטרים היה מתקבל בברכה גם כאן ומעניק תחושה עשירה מעט יותר.

מערכת המולטימדיה מקורית ומוכרת מדגמים רבים של קונצרן פולקסווגן. מסך המגע הקטן שולט בכל הגדרות הרכב ובמערכת המולטימדיה. באמצעות הפקדים שעל גלגל ההגה ניתן לתפעל את מערכת המולטימדיה ביתר קלות וניתן לעבור בין התפריטים השונים תוך הצגתם על המסך בלוח המחוונים. המסך בלוח המחוונים מציע גודל סביר יותר ביחס למיקומו לעומת המסך המרכזי. מערכת המולטימדיה ברכב המבחן הקרינה את תמונת מצלמת הרוורס האופציונלית, והיא שולטת גם במערכת השמע, שאיכותה טובה בהחלט.

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

תנוחת הנהיגה בסיאט לאון סטנדרטית וטובה. ההגה מתכוונן לגובה ולעומק, וכל נהג ימצא בה תנוחת נהיגה מתאימה. המרחב במושבים הקדמיים טוב, ומספק בהחלט בספסל האחורי ביחס למשפחתות קומפקטיות אחרות. הנוסעים מאחור יהנו מחלונות כהים ופתחי מיזוג.

פתרונות האחסון בתא הנוסעים מיישרים קו עם הנהוג בסגמנט. מתחת למשענת היד שבין המושבים הקדמיים נמצא תא עמוק. תא הכפפות גדול דיו ומואר, ובדלתות תאי אחסון עמוקים. בתחתית הקונסולה מגירה בה ניתן להניח את הטלפון הנייד. דיפון המגירה מקנה תחושה חלולה ודקיקה. תא המטען בנפח 380 ליטרים, מספיק לרוב השימושים של משפחה צעירה לרבות העמסת עגלת תינוק. מתחת לרצפת התא לא מצאנו גלגל חלופי אלא ערכת ניפוח.

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

נוחות הנסיעה עצמה זוכה לקומפלימנטים. כיול המתלים מעט נוקשה ונסיעה איטית על שברים וגבשושיות יעבירו מעט חבטות אל תא הנוסעים, אך נסיעה במהירות גבוהה יותר תרכך את רוב מפגעי הדרך. כאשר המתלים נדרשים לעבוד, מתגלה כיול מוצלח מאוד המתאים לכבישי הארץ. מידות הצמיגים השפויות 205/55/16 בגרסת הבסיס עושות חסד עם שיפור הנוחות, ויחד עם כושר הריסון המעולה, מציעה סיאט לאון 1.0 ליטר נסיעה נעימה מאוד בעיר ומחוצה לה ועדיפה על אחיותיה בעלות החישוקים הגדולים. תא הנוסעים שקט למדי ורק במהירויות תלת ספרתיות מתחילים לחדור מעט רעשי רוח ומעט רעשי כביש. על הכביש המהיר מציעה סיאט לאון יכולת שיוט נעימה בסל"ד נמוך שמשכיח מהנהג את נפח המנוע הצנום. תא הנוסעים האוורירי וקו החלונות הנמוך הופכים כל תמרון עירוני לקליל. שדה הראיה טוב לכל הכיוונים ופרט למגרעות מערכת ההנעה, הלאון מבצעת את מטלות הנסיעה בעיר בצורה מעולה וחסכונית.

ביצועים

חתן השמחה הוא מנוע הטורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח ליטר אחד, המחליף את המנוע היוצא שהתפאר בצילינדר נוסף ובנפח של 1.2 ליטרים. למנוע החדש הספק של 115 כ"ס (5 כ"ס יותר מהישן) ומומנט של 20.3 קג"מ (2.5 קג"מ יותר) בטווח שבין 2,000-3,500 סל"ד. כל מי שנרתע מנפחו הצנום של המנוע יכול להסיר חשש. ביצועי המנוע טובים, אפילו טובים מאוד. אין מחסור בכוח בשום מצב וכשלוחצים את המנוע, התיבה מעבירה הילוכים בזריזות ובצורה חלקה. הביצועים מספקים בהחלט עבור נהג משפחתי בכל תנאי דרך. גם צליל המנוע אינו מוגזם אף פעם ואינו מנסר באוזן. הבעיה היחידה היא כיול התיבה לחיסכון מרבי המותיר בחלק מהזמן את המנוע בסל"ד מאוד נמוך הגורם לוויברציות.

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

ההנעה מתבצעת באמצעות מפתח ושחרור בלם היד האלקטרוני מתבצע בלחיצת כפתור או באופן אוטומטי בלחיצה על דוושת התאוצה. התנועה בעיר מגלה כיול מוצלח מאוד, אך שלוות הנסיעה נפגמת מאוד עקב שילובם של מספר גורמים. המנוע בעל 3 הצילינדרים מייצר מעט רטט בסל"ד נמוך בשל היותו א-סימטרי. הבעיה הגדולה יותר היא תיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים המגלה אובססיביות ושאפתנות לחסוך בדלק, ומעלה הילוכים בקצב מהיר כבר מסל"ד נמוך ומגיעה להילוך השביעי והאחרון בכל נסיעה בין רמזורים. כמעט תמיד מוצא עצמו הנהג בסל"ד נמוך, בהילוך או שניים גבוהים מהרצוי, עם מחסור במומנט וכוח, ומנוע מווברץ.

לזה מצטרפת גם מערכת Start&Stop שמכבה את המנוע בכל עצירה ומתניעה את שלושת הצילינדרים הרוטטים עם תחילת התנועה. בנסיעה פקוקה או עירונית בתנועה כבדה, שילוב של מנוע 3 צילינדרים, תיבת הילוכים שמכויילת לחסכון בדלק, ומערכת עצור וסע, יוצרות שפע של התנעות ורעידות. ניתן כמובן לנתק את מערכת העצור וסע בכל תחילת נסיעה, כך שהמצב משתפר, אך בכל אופן ניכר כי בסיאט היו כל כך ממוקדי חיסכון והפחתת מזהמים בכיול מערכת ההנעה, כך שנוחות הנסיעה הוקרבה בצורה גסה מדי. מערכת ההנעה מעולה ולדעתנו עם כיול מעט שונה הייתה יכולה להיות נעימה הרבה יותר לנסיעה.

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

יכולת הריסון של המתלים תורמת להתנהגות כביש טובה. כאן, בגרסה החלשה ביותר, לא מצפה הנהג לקבל יכולת דומה לגרסאות חורכות האספלט של היצרנית, אך גם בגרסה זו הלאון משתפת פעולה בנהיגה זריזה. זוויות הגלגול סבירות ואין בעיה לתקוף פניות במהירות כל עוד נזכור שמדובר במכונית משפחתית ללא יומרות ספורטיביות. הבלמים עושים עבודתם נאמנה ומייצרים כושר בלימה טוב בכל מצב.

צריכת דלק

על פי נתוני היצרן עומדת צריכת הדלק על 22.7 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. בנסיעת המבחן שכללה נסיעה בעיר ומחוצה לה עם מערכת Start&Stop כבויה, עמדה צריכת הדלק על 14.0 ק"מ לכל ליטר בנזין. נתון נאה בהחלט ומצופה ממערכת ההנעה המתקדמת. דרגת זיהום האוויר הינה 4 מתוך 15.

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

בטיחות

במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2012, זכתה סיאט לאון בציון מלא של חמישה כוכבים עם אבזור בטיחות זהה לזה ששווק בישראל. אבזור הבטיחות היום דל ביחס למתחרות החדשות וחסר מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כגון בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה, וכולל בין היתר מערכת למניעת תאונה משנית, מערכת להתרעה על עייפות הנהג, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, ו- 7 כריות אוויר. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 1 מתוך 8. יבואנית סיאט סיפרה לאחרונה על מאמץ לשדרג את מפרט אבזור הבטיחות של הלאון בשנה הבאה. צעד כזה ללא שינוי מהותי במחיר יהפוך את סיאט לאון לאטרקטיבית מאוד.

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

תמורה למחיר

סיאט לאון בגרסת הכניסה סטייל נמכרת תמורת 109,900 ₪, מחיר נמוך ביחס לסגמנט, וכוללת בין היתר חלון גג פנורמי, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, בקרת אקלים מפוצלת, חיישן אורות וגשם, קישורית בלוטות', מצלמת רוורס, מראות צד מחוממות מתקפלות חשמלית, תאורת יום מסוג LED, פנסי ערפל, חלונות אחוריים כהים, וחישוקים קלים בקוטר 16 אינץ'.

אם ניקח בחשבון את היתרונות אל מול החסרונות, נקבל משפחתית זולה, נאה מאוד, נוחה, חסכונית ופרקטית שמבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה מעולה, עם ביצועים טובים בהחלט. לחובתה נרשמה התנהגות פחות נעימה בנסיעה בעומסי תנועה. לקוחות שיעברו את המחסום הפסיכולוגי בעניין נפח המנוע, ומעוניינים לקבל משפחתית שימושית וחסכונית באריזה יפה, יקבלו בגרסה זו של הלאון תמורה נהדרת לכספם.

סיאט לאון 1.0 TSI STYLE 115HP 
מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים 999 סמ"ק
הספק מרבי משולב 115/5,000-5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 20.4/2,000-3,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים DSG
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,282 מ"מ
רוחב כללי 1,816 מ"מ
גובה כללי 1,459 מ"מ
בסיס גלגלים 2,618 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען

380 ליטרים

משקל עצמי 1,255 ק"ג
מהירות מרבית 202 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.6 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 22.7 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 14 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 4 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2012)
מחיר

109,900 ₪

סיאט לאון 1.0 2017 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu