המנוע המיקרו היברידי החדש של פולקסווגן משלב סוללה נטענת, מגדש בעל גיאומטריית להבים משתנה, ובעירה במחזור מילר לטובת יעילות מרבית
פולקסווגן מציגה מנוע מיקרו היברידי יעיל וחסכוני במיוחד אשר יותקן בדגמי פולקסווגן גולף ווריאנט (סטיישן) בעתיד הקרוב, ובשאר דגמי היצרן בהמשך. מנוע בנזין זול יותר לייצור ולכן נבחר לשמש ביחידת ההנעה במקום מנוע דיזל. מנוע הטורבו בנזין החדש מסדרת TSI בלומושיין בנפח 1.5 ליטרים מפיק 130 כ"ס ומסוגל לנטרל 2 צילינדרים לטובת חיסכון בדלק בטווחי פעולה שבין 1,400-4,000 סל"ד ובמהירות של עד 130 קמ"ש, תוך הצגת חיווי לנהג. בנוסף, מסוגל המנוע לכבות עצמו לחלוטין בעת שימוש באנרגיה קינטית.
מנוע TSI בלומושיין חדש לפולקסווגן
צריכת הדלק המשולבת על פי היצרן עומדת על למעלה מ- 21 ק"מ לליטר, עם יעילות הגבוהה ב- 10% ממנוע טורבו בנזין מקביל. המנוע החדש משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים DSG, שזכתה לשדרוג המאפשר ליחידת ההנעה לתפקד כמערכת מיקרו היברידית בתנאים בהם הרכב נע מכוח האנרציה בירידה. כאשר דוושת הגז רפויה, כבה המנוע בצורה אוטומטית כך שפליטת המזהמים הופכת לאפסית. במצבים אלו, נכנסת לפעולה סוללת ליתום-יון במתח 12 וולט לתפעול המערכות החיוניות ברכב כגון תגבור ההגה, מערכת הבלימה, ומיזוג האוויר.
למיקסום פוטנציאל החיסכון, עובד מנוע ה- TSI בלומושיין החדש בשיטת בעירה פנימית במחזור מילר, לפיה תזמון השסתומים פועל כך ששסתומי הפליטה יסגרו מעט מוקדם מהרגיל. בשילוב יחס דחיסה גבוהה ומגדש טורבו, נוצרת בעירה יעילה עד 10% יותר ממחזור אוטו הסטנדרטי. בנוסף, שסתומי היניקה נותרים פתוחים לפרק זמן קצר מהמקובל ומפחיתים בריחת לחץ וחום בצילינדר בעת פתיחת שסתומי היניקה. בנוסף לחיסכון באנרגיה והפחתת פליטת המזהמים, יחס דחיסה גבוה יותר של 1:12.5 מפיק מומנט בשרני יותר בסל"ד נמוך יותר.
המנוע החדש מצוייד במגדש טורבו בעל גיאומטריית להבים משתנה המוכרת ממכוניות ספורט עתירות ביצועים. טכנולוגיה זו מנצלת את מלוא אנרגיית גזי הפליטה המוסתים לטובת דחף הטורבינה, בניגוד למגדש רגיל בעל שסתום פריקה הפולט עודפי גז שלא נוצלו ע"י המגדש. באמצעות טכנולגיה זו השהיית הטורבו מצטמצמת וזמינות הכוח טובה יותר.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.