זה לא חלום, יש ליגת מרוצי מכוניות בישראל ואתם יכולים להשתתף בה כנהגים. נסענו למסלול בערד כדי לנהוג בפיג'ו 208 קאפ ונשארנו עם טעם של עוד
קשה להאמין אבל זה קורה. הספורט המוטורי המקומי ממשיך לצבור תאוצה וכעת מקבל חיזוק משמעותי עם פתיחת ליגת המרוצים 208 RACING שתצא לדרך ביוני הקרוב ובסופה יוכרז אלוף ישראל במרוצי מכוניות לשנת 2018. קיום הליגה התאפשר הודות לשיתוף פעולה בין קבוצת לובינסקי שתספק למתחרים מכוניות מרוץ מדגם 208 קאפ, לבין בית הספר לנהיגת מירוצים 'פרודרייב' של ראם סמואל שאחראי על הפעלתה במסלולים הקיימים והחדשים שעתידים להיבנות בישראל.
ליגת מירוצים RACING CUP 208
ספורט מוטורי הינו עסק יקר ומורכב אך הדבר לא מנע מחברת לובינסקי להתגבר על כל המכשולים שעלו בדרך לייבוא 8 רכבי מירוץ לישראל, אשר ישמשו את הנהגים המאושרים בליגת 208 RACING. על מנת להשתתף בליגה הנחשקת, מתבקשים הנהגים לשלם כ- 50,000 ₪ לעונה. המחיר נשמע גבוה אך למעשה מדובר במחיר זול ביחס למקובל בעולם, המאפשר לנהגים להגשים את החלום ולעסוק בספורט מוטורי מקצועי. מכיוון שבליגה זו כל המכוניות זהות לחלוטין, רק הכשרון של הנהג יקבע את מקומו על הפודיום. רוצים גם? עוד לא מאוחר. נותרו מספר מקומות בודדים לעונת 2018.
המכונית - פיג'ו 208 RACING CUP
מכונית המירוץ פיג'ו 208 RACING CUP מבוססת על שלדת פיג'ו 208 אך נבנית ידנית על ידי פיג'ו ספורט, חטיבת המירוצים של פיג'ו בצרפת, בהתאם לדרישות ממכונית מירוץ בתקן FIA. המכונית מצוידת במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים המפיק 140 כ"ס ב-6,650 סל"ד ומומנט מרבי של 17 קג"מ ב- 5,750 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 5 הילוכים ידנית והודות למשקל קל של 960 ק"ג בלבד, מקבלים ביצועים שמצליחים בקלות להעלות חיוך.
ליגת מירוצים RACING CUP 208
פיג'ו 208 קאפ כוללת בין היתר כלוב בטיחות מלא, מושבי מירוץ עם 5 רתמות, מתלים קשיחים ומונמכים (מקפרסון מלפנים, זרועות נגררות מאחור), צלחות בלימה קדמיות בקוטר 310 מ"מ עם קאליפרים רדיאליים בעלי 4 בוכנות המציעים לנהג כיול ושליטה על חלוקת עומסי הבלימה בין הציר האחורי לקדמי, תגבור מתכוונן למערכת ההיגוי, ומערכת טלמטריה מלאה המאפשרת דיווח מידע אוטומטי ומדידת זמנים מרחוק.
ליגת מירוצים RACING CUP 208
במבט ראשון נראית פיג'ו 208 קאפ כמו פיג'ו 208 סטנדרטית עם מדבקות צבעוניות. כשמתקרבים אליה, רואים שהיא נמוכה יותר, נועלת צמיגי מישלין פיילוט ספורט עם חישוקים לבנים המוכרים מעולם הראלי, וחלונות הצד עשויים מפוליקרבונט ולא מזכוכית. פתיחת הדלת חושפת חלל עבודה מעניין וממוקד מטרה. תמצאו כאן אך ורק את מה שדרוש לנהיגה ספורטיבית: הגה קטן, זוג מושבים, ידית הילוכים, שלושה דוושות, דיפון מינימלי, מסך צבעוני שמחליף את לוח המחוונים, וכמה פתחי כניסת אוויר. לא תמצאו כאן מותרות כגון מערכת שמע או מזגן ואפילו על שטיחים אין מה לדבר, הם רק מעלים את משקל המכונית ולכן מיותרים כאן.
נוהגים במסלול ערד
כדי לחגוג את המאורע ההיסטורי נסעתי למסלול בערד וזכיתי לנהוג בפיג'ו 208 קאפ. לראשונה בחיי לבשתי סרבל מרוצים, חבשתי קסדה, והשתחלתי דרך כלוב הבטיחות למושב החובק ביותר שישבני פגש מעודו. אני מרים את מתג ההתנעה, וצליל המנוע הבשרני ממלא את תא הנוסעים שנטול כל בידוד אקוסטי. בשלב זה אני טרם מבין עד כמה המכונית הזו שונה מכל מה שמתגלגל על הכביש הציבורי. מכניס לראשון, מרים את הקלאץ' ומבין שאצטרך להתרגל לנקודת חיכוך גבוהה וקצרה מאוד. ליטוף קל של דוושת התאוצה ונראה כאילו ההילוך הראשון כבר נגמר. גידי קרונין, המדריך שישב לצידי, מסביר שהילוך ראשון נועד רק לזחילה ולא נמצא בשימוש במהלך ההקפה.
ליגת מירוצים RACING CUP 208
אחרי הקפה ראשונה להכרת תוואי המסלול בערד, אני מתחיל להגביר מעט את הקצב ומתאהב מיד בפיג'ו הקלילה. כל ליטוף של דוושת התאוצה מתורגם לבעיטה בגב וכל נגיעה בדוושת הבלם מלווה בנשיכה חזקה. הכל כאן קורה כל כך מהר והתחושה היא שלנהג תהיה שליטה מלאה ברכב אם ילמד את הטכניקה הנכונה. ההילוכים הקצרים, ההגה הרגיש והמסלול הצפוף גורמים לי לעבוד ומספקים כמויות אדירות של כיף ואדרנלין. המסלול בערד טכני מאוד. הוא צר ומורכב ממספר פניות עיוורות שחייבים ללמוד בעל פה כדי להצליח לנהוג מהר. בהקפה הרביעית אני כבר מתחיל להבין איך מדברים עם הצרפתיה הרגישה אבל אז מונף דגל השחמט שמודיע על הקפת קירור איטית ואחרונה. יצאתי מהרכב עם חיוך ענק ועם טעם של עוד.
חוקי האליפות
אליפות 208 RACING תתקיים על פני 9 סופי שבוע של פעילות. בכל סוף שבוע יערכו אימונים, מדידות זמנים ושני מירוצים. באליפות זו ישתתפו 21 נהגים אשר יחולקו לשלוש קבוצות. כל קבוצה תתחרה במשך שלושה סופי שבוע ותצבור נקודות. לאחר שלוש סדרות מירוצים, יוזמנו הנהגים עם הניקוד המצטבר הגבוה ביותר, להשתתפות באירוע הגמר שבו יוכתר אלוף ישראל במירוצי מכוניות 208 RACING. במהלך העונה תגיע האליפות למסלולי ערד ופצאל ויתכן שיערך מירוץ גם בשדה תימן.
ליגת מירוצים RACING CUP 208
כל הנהגים בליגה רשאים להגיע ולהתאמן על המסלולים השונים בימי האימון הפתוחים. חלקם נעזרים במדריכים של חברת פרודרייב וחלקם מגיעים כדי להתאמן ולצבור זמן מסלול על מכוניות המירוץ. בנוסף לכך, חלק מהאימונים יתקיימו אצל חברת SIMRACE של חגי פארן, בסימולטורים המאפשרים יותר זמן אימון בנהיגת מירוצים, שיפור יכולות וגם אפשרות להדמיה מלאה של מירוצים.
ליגת מירוצים RACING CUP 208
מועדי המירוצים:
• 15-16 יוני במסלול ערד
• 22-23 יוני במסלול ערד
• 7-8 ספטמבר במסלול ערד
• 28-29 ספטמבר במסלול פצאל
• 5-6 אוקטובר במסלול ערד
• 19-20 אוקטובר במסלול פצאל
• 2-3 נובמבר במסלול פצאל
• 16-17 נובמבר במסלול פצאל
• 30 נובמבר עד 1 דצמבר במסלול ערד
• תחרות הגמר, 14-15 דצמבר במסלול ערד
*מיקומי המירוצים והתאריכים עשויים להשתנות בהתאם לפעילות
דני שביט, מנכ"ל קבוצת לובינסקי, מסר כי: "קבוצת לובינסקי גאה להיות היבואן הראשון שמרים את הכפפה ותורם לפיתוח הספורט המוטורי בארץ ולחינוך לנהיגה ספורטיבית מהירה ובטוחה במסלולים שמיועדים לכך ונתמכים על ידי הרשות לנהיגה ספורטיבית. יוזמה זו תואמת את ערכי המותג של פיג'ו שמכוונים לחוויית נהיגה מרגשת מלווה בבטיחות אקטיבית שבאה לידי ביטוי גם בדגמי הרכב שלנו שמשווקים לנסיעה על הכבישים הציבוריים. אנו בטוחים שיוזמה זו תוביל להצטרפות של יבואנים נוספים למהלך ובכך ישפרו את איכות ותרבות הנהיגה בארץ ויעזרו לפיתוח ענף ספורט חדש בארץ שלא היה קיים עד היום באופן רשמי".
מימין: ראם סמואל, דורי מנור, דני שביט
ראם סמואל, מנכ"ל פרודרייב, מסר כי: "ישראלים רבים חולמים על נהיגת מירוצים, על ההשתתפות במירוצים ולמידת התחום והנושא לעומק. עד כה, הדבר היה בלתי נגיש לרבים וטובים, אם מבחינת העלויות והלוגיסטיקה ההכרחית בקיום קורסי נהיגת מירוצים רק בחו"ל וההשתתפות במירוצים שעלותם עשרות רבות של אלפי שקלים על גבי מסלולים באירופה. עכשיו נוכל סוף סוף לאמן ישראלים בישראל, נוכל לאפשר לנהגים שרוצים לצמוח וללמוד את התחום, לעבור אימונים אישיים ואף להתכונן למירוצים בחו"ל. שיתוף הפעולה ההדוק לו אנו זוכים מצד ההתאחדות הישראלית למכוניות וקארטינג, מהרשות לנהיגה ספורטיבית וכמובן לקבוצת לובינסקי היבואנית, יאפשר לנו לקיים לראשונה ליגת מירוצים רשמית. העבודה המשותפת עם יבואן בסדר גודל של לובינסקי והמעורבות והעניין שהיצרן מביע בעניין באמצעות מחלקת פיג'ו ספורט, שמים אותנו בנקודת מוצא מאוד מעניינת ומבטיחה".

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.