רגע לפני שתרד מפס הייצור, לקחנו את קאדילק ATS למבחן דרכים מלהיב ומפתיע
קאדילק ATS היא מכונית פרימיום חזקה ומהירה עם הנעה אחורית המהווה מתחרה אמריקאית ראויה למכוניות גרמניות דוגמת ב.מ.וו סדרה 3, אאודי A4 ומרצדס C קלאס. למבחן שלנו התייצבה גרסת פרימיום הבכירה, המציעה נוכחות מרשימה, שלל פינוקים ומנוע חזק בהספק 272 כ''ס במחיר 310,000 ₪.
קאדילק הודיעה כי החל מהשנה הבאה תפסיק את שיווק ה- ATS. לאחר 6 שנות ייצור בלבד מכונית הסדאן הספורטיבית כנראה ותפנה את מקומה באולם התצוגה לטובת רכב פנאי מפנק ונוצץ. בישראל, צפוי הדגם להימכר גם במהלך שנת 2019. לקחנו את קאדילק ATS לסופ"ש עשיר באדרנלין וזריקות זנב.
קאדילק ATS
| קאדילק ATS | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, ביצועים, חווית נהיגה, איכות הרכבה |
| חסרונות | שימושיות, מרחב מאחור |
עיצוב ונוחות
קאדילק ATS מציגה שפת עיצוב המאפיינת דגמים רבים של היצרנית. בחזית בולט גריל אגרסיבי מחודד, ומצידיו פנסי קסנון עם חתימת LED הנמתחת מעלה לעבר מכסה המנוע. חדי העין ודאי יזהו קווים דומים לקאדילק CT6 המפוארת. מכסה המנוע ארוך במיוחד, עד כדי כך שתוכנו של תא המנוע נראה מעט שומם. קו הפרופיל מזכיר תצורת קופה 4 דלתות, המאופיין בגג משתפל לאחור וקורות C רחבות. חישוקי 18 אינץ' מצליחים לשדר ''בלינג בלינג'' כמיטב המסורת האמריקאית העכשווית. מבט חטוף על חלקה האחורי יוצר רושם כי מדובר בעוד רכב-סירה אמריקאי עם תא מטען עצום, אך למעשה נפחו צנוע ועומד על 295 ליטרים בלבד.
קאדילק ATS
תא הנוסעים מציג עיצוב סולידי ומכובד אך מעט מיושן ביחס למתחרות ולשאר דגמי קאדילק החדשים. רכב המבחן הגיע עם דיפוני עץ מבריקים וריפודי עור בצבע חום. אם תרצו, תוכלו להזמין דיפוני אלומיניום מוברש וריפודי עור שחורים שיעניקו מראה ספורטיבי יותר. איכות החומרים גבוהה כמצופה ממותג פרימיום. גם איכות ההרכבה מעולה ולא נשמעו קרקושים כלשהם בעת הנסיעה. שלל מערכות אלקטרוניות מוצגות בלוח המחוונים וניתן לשלוט מגלגל ההגה על מגוון רחב של פונקציות, אם כי חלקן לא שימושיות ופוגמות בחווית המשתמש.
קאדילק ATS
המושבים מרופדים בעור משובח ונעימים למגע. המושבים הקדמיים מתכווננים חשמלית ומציעים כיוון לגובה שיתאים לכל נהג, החל מתנוחת ישיבה נמוכה במיוחד ועד לגובה המבטיח חיכוך ודאי של הראש בתקרה. למושב הנהג שני זכרונות המאפשרים שמירת תנוחת הישיבה, כיוון מראות הצד וכיוון גלגל ההגה. על מנת להתניע את המנוע יש ללחוץ על כפתור ההתנעה ועל דוושת הבלם במקביל, אך מכיוון שמושב הנהג מוסט לאחור באופן אוטומטי לאחר כיבוי המנוע ואינו חוזר קדימה לאחר הכניסה לרכב, נדרשת התמתחות אקרובטית קדימה אל עבר כפתור ההתנעה.
קאדילק ATS
הנוסעים מלפנים יהנו מהמון מקום ומסביבת מחייה מרווחת ומפנקת. עם זאת, המושב האחורי צפוף מאוד ומציג מרווחי ראש וברכיים מצומצמים ביחס לסגמנט ובכלל. במידה ושקלתם להסיע שלושה מבוגרים מאחור, עדיף שתוותרו מראש על הרעיון. תעלת ההינע גבוהה במיוחד ולא מאפשרת הושבת נוסע בוגר במושב האמצעי. כמו כן, הכניסה והיציאה מהרכב מסורבלות בשל קורות אלכסוניות ומפתח דלתות אחוריות צר מאוד.
מערכת המולטימדיה המקורית מסוג (CUE (Cadillac User Experience הוצגה לראשונה בשנת 2013 ולא שודרגה משמעותית מאז. לפני מספר שנים נחשב הממשק למהפכני בחדשנותו, אך כיום הוא מציג גרפיקה ממוצעת, נתקע לעיתים קרובות, ומתקשה להתחבר לאנדרואיד באמצעות קישוריות בלוטות'. ניתן להתנחם בכך שמסך המגע המרכזי בגודל נדיב של 8 אינץ' ומציג ניגודיות ובהירות טובות. על בסיס ממשק ה- CUE הותקן ממשק מקומי המאפשר ניווט עם אפליקציית Waze ושירותי חנייה עם אפליקציות פנגו וסלופארק.
בתחילת הנסיעה תדרשו להפקיד את מכשיר הסלולרי שלכם בתא הטעינה. לחיצה קטנה ותא הטעינה נפתח ולחיצה נוספת תסגור את התא לאחר שתניחו את המכשיר על משטח הטעינה. התרעות שונות כגון רכב בטווח קרוב מדי או סטייה מנתיב הנסיעה, מועברות לנהג על ידי רטט במושב. במעבר לנסיעה לאחור מתכווננות מראות הצד אוטומטית לזווית המשפרת את שדה הראייה.
קאדילק ATS
בהתחשב במידותיה הגדולות, מתנהלת קאדילק ATS ללא קושי גם באזורים צפופים. קורות ה- A מאפשרות שדה ראייה רחב לצדדים וחיישני המרחק הקדמיים מפצים על טווחי הראייה מוסתרים. מצלמת הרוורס וחיישני החניה האחוריים מתפקדים מצויין.
כמצופה מקאדילק, גם ה- ATS מציעה איכות נסיעה גבוהה ותא נוסעים שקט לחלוטין. בביקור באתר בניה רועש, לא שמעתי אף לא ציוץ מהעולם החיצון. איכות הנסיעה בכבישים משובשים מאופיינת בשיכוך טוב אך מעט קשיח למרות שגרסה זו מצויידת בבולמים אדפטיביים הניתנים לשליטה באמצעות בורר מצבי הנהיגה. מצב הנהיגה ''תיור'' מאפשר שיוט נינוח על כבישים בינעירוניים במהירויות גבוהות ואילו במצב הנהיגה ''ספורט'' הופכת קאדילק ATS לקשיחה וקופצנית.
קאדילק ATS
ביצועים
קאדילק ATS משווקת בישראל עם מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים המפיק 272 כ''ס ב- 5,500 סל''ד ומומנט מרבי של 40.8 קג''מ ב- 3,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ומספק תאוצה 0-100 קמ''ש תוך 5.4 שניות ומהירות מרבית של 258 קמ''ש.
קאדילק ATS
המנוע אומנם לא מעודן כמו אצל המתחרות הגרמניות, אך הוא החזק ביותר ביחס למתחרות באותו המחיר ובהחלט מצליח לספק ריגוש והנאה בכל לחיצה על דוושת הגז. השהיית הטורבו מורגשת בעיקר בהאצות ביניים אגרסיביות, אך לאחר כניסת הטורבו לפעולה מגיע שטף של מומנט מתפרץ המצליח להדביק את הגוף למושב.
גם תיבת ההילוכים אינה המהירה או היעילה ביותר, בעיקר במעבר בין הילוך ראשון לשני במצב נהיגה ספורטיבי, אך כאשר שולטים בהילוכים באופן ידני, מאפשרת התיבה חופש פעולה כמעט מוחלט לבחירת ההילוך הרצוי ומספקת הנאה רבה לחובבי ההגה. גרסת פרימיום מצויידת בדיפרנציאל מוגבל החלקה המאפשר זריקות זנב מתוכננות ומהנות. ניתן לבטל את בקרת היציבות ולשחק עם הקאדילק ATS בסגנון חופשי, במגרש סגור או במסלול ייעודי כמובן.
קאדילק ATS
הבולמים האדפטיביים משנים את אופי פעולתם לפי דרישת הנהג ובמצב ספורט הופכים לקשיחים במיוחד. במצב זה זווית הגלגול כמעט ואינה מורגשת והמרכב מרוסן היטב. הבלמים מבית ברמבו מספקים נשיכה אגרסיבית הנשמרת לאורך זמן רב גם בנהיגה מאומצת. תגובות דוושות הבלם והגז משתנות בהתאם למצב הנהיגה הנבחר וצליל המנוע הופך למורגש יותר בתא הנוסעים במצב ספורט.
צריכת דלק
במבחן הדרכים שכלל בעיקר נסיעה בכבישים בינעירוניים מהירים וכבישים בינעירוניים מפותלים, נרשמה צריכת דלק של 9.2 ק''מ לליטר בממוצע. מדובר בנתון טוב מאוד ביחס לביצועים ולאופי הנהיגה בימי המבחן. עם מיכל דלק בנפח 61 ליטרים ניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 500 ק''מ בין תדלוקים. ציון זיהום האוויר של קאדילק ATS עומד על 14 מתוך 15.
קאדילק ATS
עלויות אחזקה
קאדילק ATS משווקת עם שנתיים אחריות ללא הגבלת קילומטרים ושנה שלישית עד 100 אלף ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. חלקי החילוף יקרים מהממוצע בסגמנט. מחיר פנס קדמי (הלוגן) עומד על 14,040 ₪ אך פנסי הקסנון האדפטייבים בגרסת פרימיום יהיו משמעותית יקרים יותר. מחיר פנס אחורי 9,945 ₪, מחיר מראת צד קומפלט עומד על 6,725 ₪, מחיר סט רפידות בלם קדמיות עומד על 1,813 ₪, ומחיר סט צלחות בלם קדמיות עומד על 2,584 ₪.
קאדילק ATS
בטיחות
קאדילק ATS לא נבחן במבחני הריסוק האירופאיים של ארגון ENCAP, אך נבחן על ידי איגוד חברות הביטוח האמריקאיות IIHS וגרף ציונים גבוהים. מפרט אבזור הבטיחות נדיב וכולל בין היתר 10 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה מפני התנגשות חזיתית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה במראות על עצמים בשטח מת, התרעה על רכב חוצה מאחור, התרעה על רכב המתקרב מאחור במהירות גבוהה, חגורות בטיחות הנמתחות אוטומטית, עמעום אור גבוה אוטומטי, עיגוני ISOFIX, וחיישני לחץ אוויר בצמיגים. ההתרעות מועברות לנהג על ידי רטט בשני צידי מושב הנהג וניתן לבחור גם באופציית התרעה קולית. במהלך המבחן תפקדו מעולה כל מערכות הבטיחות. ציון הבטיחות של קאדילק ATS בישראל עומד על 6 מתוך 8.
קאדילק ATS
תמורה למחיר
מחירה של קאדילק ATS ברמת הכניסה לוקצ'ורי עומד על 269,900 ₪. רשימת האבזור כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה CUE מקורית, מערכת שמע איכותית עם לא פחות מ- 10 רמקולים מבית BOSE, שלושה שקעי USB, ריפודי עור, דיפוני עור ועץ אמיתיים, מושבים קדמיים מחוממים, מראה מרכזית עם עמעום אוטומטי, משטח הטענה אלחוטי לסלולרי, תאורת אווירה פנימית מסוג LED, מערכת התנעה מרחוק, מפתח חכם, מצלמת רוורס, פתיחת תא מטען בשלט רחוק, חיישן גשם, מערכת בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי אוורור מאחור, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, וצמיגי אל תקר.
מחירה של גרסת פרימיום הבכירה עומד על 309,900 ₪ וכוללת בנוסף תצוגה עילית, דוושות ספורטיביות, דיפרנציאל מוגבל החלקה, מתלים אדפטיביים, מנופי העברת הילוכים מאחורי גלגל ההגה, הגה מחומם עם כיוונון חשמלי, חלון שמש, ידיות דלתות מוארות, ופנסי קסנון עוקבי פניה.
קאדילק ATS היא מכונית פרימיום מפנקת המתאימה לחובבי הגה ולא לבעלי משפחות. המרחב המצומצם ליושבים מאחור פוגע משמעותית ביכולת להוביל נוסעים בנוחות ויתאים בעיקר לנסיעות קצרות. גם תא המטען סובל משימושיות נמוכה וקטן מאוד ביחס למקובל בקטגוריה. קאדילק ATS אמנם לא מצטיינת בתחום השימושיות אך מציעה עיצוב בעל נוכחות וחווית נהיגה מהנה, מרגשת, ומלאת אדרנלין.
| קאדילק ATS פרימיום | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 2.0 ליטרים |
| הספק מרבי משולב | 272/5,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 40.8/3,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | אחורית |
| אורך כללי | 4,643 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,805 מ"מ |
| גובה כללי | 1,421 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,775 מ"מ |
| מיכל דלק | 61 ליטרים |
| נפח תא מטען |
295 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,530 ק"ג |
| מהירות מרבית | 258 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 5.4 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 13.0 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 9.2 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 14 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | לא נבחן |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר |
309,990 ₪ |

תפריט נגישות








קאדילק ATS פרימיום
בקאדילק ATS פרימיום, צמיגים האחורי והקידמי שונים בגודלם: ק- 225/40R18W88 א- 255/35R18W90
החלפים והאחזקה היקרה עולים לה מאד בשמירת ערך ירודה
וזה הסיפור כולו ובכלל עדיף לקנות במוו 330E שחסכונית ממנה ב50% וגם זולה יותר בזכות מיסוי נמוך על רכב היברידי נטען (20%) הבמוו עדיין יותר איכותית , הרבה יותר חסכונית ותהיה אמינה יותר רק בחסכון בדלק הפער יגיע ל5000 שח בשנה על 20000 ק"מ (ויתכן שמעבר) קדילאק חייבים להכניס HPEV לכל רכביהם -הם כנראה לא מבינים את ההצלחה של טסלה (שהיא אמנם חשמלית) אבל הם חייבים להיות לפחות באמצע הדרך ולא להציע רק HPEV (PHEV רק בCT6 היקרה והגדולה חסרון נוסף זה המושב האחורי שפשוט לא מרווח ומתאים ל2 אנשים. במוו הרבה יותר מרווחת ממנה