סיאט אל בורן קונספט, המיניוואן החשמלי הראשון מבית סיאט, מוצג עם הספק של 204 כ"ס וטווח נסיעה של 420 ק"מ
סיאט חושפת מיניוואן חשמלי ראשון מתוצרתה אשר בשלב זה מוגדר כקונספט, אך נראה כמעט בשל לייצור. סיאט אל בורן (El-Born) קרוי על שם רובע אופנתי בברצלונה (כמסורתה של סיאט) ומתבסס על פלטפורמת MEB של קונצרן פולקסווגן בעלת בסיס גלגלים באורך 2,750 מ"מ, המיועדת לשרת את הרכבים החשמליים של הקונצרן ומשמשת גם את פולקסווגן ID קונספט החשמלי.
סיאט אל בורן
יחידת ההנעה כוללת מנוע חשמלי בהספק 204 כ"ס השואב את האנרגייה מסוללת ליתיום-יון בקיבולת 62 קוט"ש. טווח הנסיעה החשמלי עומד על 420 ק"מ לפי תקן WLTP המחמיר. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 7.5 שניות. טעינת 80% מהסוללה תיארך כ- 47 דקות בעמדת טעינה מהירה.
סיאט אל בורן
נקודת תורפה משמעותית ברכבים חשמליים היא מערכת החימום עבור תא הנוסעים אשר גוזלת אנרגיה רבה מהסוללה לעומת רכב עם מנוע בעירה פנימית המהווה מקור חום המנוצל לחימום. בסיאט מבטיחים למזער את שאיבת האנרגיה מהסוללה ע"י מערכת החימום באמצעות מערכת ניהול אנרגיה יעילה במערך הסוללות, אשר חוסכת עד 60 ק"מ בטווח הנסיעה.
סיאט אל בורן
העיצוב החיצוני משלב אלמנטים מוכרים משפת העיצוב של סיאט, הכוללת גופי תאורה קדמיים מלוכסנים עם חתימת LED בצורת משולש, יחד עם אלמנטים "חשמליים" כגון שבכה קדמית אטומה.
תא הנוסעים מציג עיצוב נקי ואוורירי הכולל פקדי לשליטה במצבי הנסיעה לצד לוח המחוונים במקום בורר הילוכים שאינו נחוץ ברכב חשמלי. בנוסף כולל תא הנוסעים מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 10 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בתצוגה משתנה, פקדי תאורה במקום החוגה הקלאסית (בדומה לדגמי אאודי האחרונים), וחומרי דיפון באיכות פרימיום לטענת החברה.
אבזור הבטיחות כולל תיקון סטייה מנתיב הנסיעה עם מרכוז הרכב בנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, התרעה על עייפות הנהג, וניטור שטחים מתים.
סיאט אל בורן צפוי להיחשף בדגם הייצור הסדרתי במהלך שנת 2020.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.