סיטרואן C5 איירקרוס מציע עיצוב ססגוני ומקורי ומבטיח נוחות נסיעה ברמה הגבוהה ביותר בסגמנט
במסיבת עיתונאים שנערכה במרכז הלוגיסטי של לובינסקי בפארק התעשיה שורק, הושק רכב הפנאי החדש סיטרואן C5 איירקרוס. מדובר בכניסה ראשונה של סיטרואן לסגמנט רכבי הפנאי בגודל בינוני שהפך לאחד הדומיננטיים ביותר בשוק הרכב הישראלי. סיטרואן גאה מאוד בדגם החדש שמציע מפרט מרשים, ומבטיח חווית נסיעה נוחה ושקטה. במסגרת ההשקה הוזמנו לנסיעת התרשמות ראשונה בסיטרואן C5 איירקרוס.
סיטרואן C5 איירקרוס
עיצוב ותא נוסעים
סיטרואן הצליחה להתאים היטב את שפת העיצוב הססגונית למימדיו הנדיבים של ה- C5 איירקרוס שבהחלט נראה כמו האח הגדול והרציני במשפחה, אך לא שוכח להוסיף קריצות צבעוניות. החזית מובחנת בזכות פנסי חזית וגריל מפוצלים ובתחתית הפגוש רצועת פלסטיק שחורה המכילה כונסי אוויר צבעוניים בהתאם לחבילת הצבע הנבחרת, ופנסי ערפל קטנים ועגולים.
מהצד מתקבל רושם של רכב גדול, והדלתות עם שטח הפח הגדול ביחס לשטח החלונות יוצרות רושם מסיבי. חלונות הצד נראים מחוברים לשמשה הקדמית הודות לקורה A מושחרת, וקורה C הצבועה אף היא בשחור יוצרת מראה של גג צף. פסי הגגון בעיצוב מקורי משלבים צביעה בהתאם לחבילת הצבע שמופיעה גם במשטח בתחתית הדלתות המזכיר את כריות ה- AirBumps המקוריות של סיטרואן קקטוס. החלק האחורי אנכי וכולל ספויילר בקצה דלת תא המטען, יחידות תאורה עם גרפיקה פנימית נאה, ופגוש מסיבי עם כונסי אוויר מדומים ומסגרת כרום עבה לפתחי המפלט.
סיטרואן C5 איירקרוס
גם תא הנוסעים שומר על המראה המשפחתי אך מקרין רושם בוגר יותר. המסך מציג תמונה חדה ומגיב במהירות למגע, תחתיו משטח מגע דק עם קיצורי דרך לשלל פונקציות מרכזיות, ומעט נמוך יותר שורת פקדים מינימליסטית עם מתגים בסגנון קלידי פסנתר הכוללים לשמחתנו גם כפתור לנטרול מערכת Start&Stop. בתחתית הקונסולה המרכזית תא אחסון פתוח וגדול עם משטח טעינה אלחוטית לנייד. הקונסולה בין המושבים רחבה ומעניקה הרגשה של ישיבה ברכב גדול. עליה ממוקם בורר ההילוכים ומספר פקדים נוספים. ההגה נאה ודרכו צופים בלוח מחוונים דיגיטלי בעיצוב מקורי המציג אינפורמציה בעברית אך לא כולל תצוגה המדמה מחוונים אנלוגיים מקובלים ועל כן ההתמצאות באינפורמציה המוצגת לוקחת זמן.
הנדסת האנוש טובה ברובה אך תפעול המזגן דרך המסך עדיין מעיק והיינו שמחים להימצאות פקדים פיזיים נגישים לפונקציות הבסיסיות. כמו כן, מנוף בקרת השיוט עדיין מוסתר מאחורי ההגה ודורש מעט תרגול לתפעול על עיוור.
סיטרואן C5 איירקרוס
סיטרואן C5 איירקרוס כולל מגוון תאי אחסון שימושיים ביניהם מספר תאים פתוחים בסביבת הנהג, תא כפפות עמוק, תאים פתוחים בדלתות שיוכלו להכיל בקבוקי שתייה גדולים, וגולת הכותרת - תא ענק מתחת למשענת היד הכולל תאורה עשירה וקירור ויכול להכיל כמות גדולה יחסית של מזון או בקבוקי שתיה גדולים בנפח 1.5 ליטרים. איכות החומרים טובה מאוד באזורים שמול עיני הנהג והנוסע, וגם אלה המופיעים במשענות היד בדלתות ובסביבת ידית ההילוכים, אך חלקו העליון של הדשבורד, איזור תא הכפפות, והחלק התחתון של דיפוני הדלתות מדופנים בפלסטיק גס ומחוספס המעניק רושם חלול. איכות ההרכבה ללא דופי ולא נשמע אפילו רשרוש אחד.
סיטרואן C5 איירקרוס
הכניסה למושבים הקדמיים נוחה בזכות דלתות גדולות ומושבים מוגבהים אך המרווח לנהג ולנוסע מלפנים מעט מוגבל על ידי הקונסולה הרחבה שבין המושבים. המושבים נראים נהדר, בד הריפוד נעים למגע, מסעד הגב נוח ותומך, ומשענת הראש רכה ונעימה. בכניסה למושב האחורי מומלץ להיזהר מפני מפגש של הראש עם המשקוף. מאחור שלושה מושבים נפרדים אשר נעים על מסילה. מרווח הברכיים במושב האחורי מאכזב ביחס לבסיס הגלגלים הנדיב באורך 2,730 מ"מ, ומרווח הראש אינו נדיב והוגבל ברכב המבחן עוד יותר על ידי חלון הגג הפנורמי. במימד הרוחב המרווח מספק לשלושה נוסעים. המושבים רכים ונעימים אך לא מספקים תמיכת צד, ובסיס המושב קצר ולא מספק תמיכה טובה לירכיים. חלונות צד גדולים מציעים ראות טובה החוצה, ולטובת הנוסעים מאחור פתחי מיזוג בעוצמה גבוהה, שמשות אחוריות כהות, ושקע טעינה בודד.
על הכביש
סיטרואן C5 איירקרוס משווק בישראל עם מנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטרים בהספק 130 כ"ס ומנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים בהספק 180 כ"ס שבו נהגנו. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית והביצועים הרשמיים מרשימים עם תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 8.2 שניות ומהירות מרבית העומדת על 216 קמ"ש. היציאה מהמקום חלקה וזריזה, אך לא באופן שמבהיר כי מדובר ברכב עם 180 כ"ס. פעולת תיבת ההילוכים חלקה ונעימה והיא עשויה להתבלבל רק בעומסי תנועה במצבים של תאוצה לאחר האטה בעזרת הבלמים. מצב Eco פוגע מעט בביצועים אך לא ברמה מציקה, ומתקבלת נסיעה נעימה ושקטה. במצב ספורט יחידת ההנעה פועלת בסל"ד גבוה לשיפור זמינות הכוח אך לא באופן שמעניק חווית נהיגה ספורטיבית.
סיטרואן C5 איירקרוס
מוניטין הנוחות של סיטרואן נעוץ עמוק בהיסטוריה של המותג ונודע בעיקר בזכות מערכות המתלים ההידרו- פנומאטיות. סיטרואן C5 איירקרוס מצוייד במערכת מתלים חדשה שאמורה לדמות את אותה תחושת "שטיח מעופף" של דגמי העבר. למעשה מדובר בבולמי זעזועים המכילים שני מערכי קפיצים היוצרים שיכוך פרוגרסיבי ואמורים לספוג שיבושים וחבטות, ובמקביל למנוע תנודות מרכב. בפועל רכות המתלים מורגשת החל מהרגע הראשון והם סופגים באופן מעורר השתאות כמעט את כל השיבושים הניצבים בפניהם למעט שיבושים חדי שפה, אך אנו מניחים כי החישוקים הקלים בקוטר 19 אינץ' עם צמיגים בחתך 55 הם האשמים העיקריים בדבר. מחוץ לעיר מתקבלת תחושת הריחוף המובטחת אך לטעמנו נדרש מעט ריסון שכן תנודות המרכב, גם אם אינן מטרידות, עדיין מורגשות. בידוד הרעשים מרשים בזכות שמשה קדמית וחלונות צד קדמיים בזיגוג כפול.
סיטרואן C5 איירקרוס
על רקע נוחות הנסיעה המצויינת, ההתנהגות בכבישי הכרמל המפותלים הייתה בדיוק כפי שצפינו. רמת האחיזה גבוהה מאוד, אך זוויות הגלגול משמעותיות והרכב מאותת לנהג להוריד מהירות. ההגה קל מאוד ואינו מתקשר, ומהלכו הארוך גרר עבודת ידיים מאומצת בפיתולים החדים. דוושת הבלם מעט ספוגית וצלילת החרטום במהלך הבלימה מורגשת.
גרסאות ואבזור
לרוכשים מוצעות שתי גרסאות אבזור, גרסת פיל הבסיסית וגרסת שיין פק הבכירה. אנשי היבואן סיפרו כי מעבר לים מוצעת גם רמת אבזור נמוכה יותר המכונה לייב אך הם מאמינים כי הקהל בישראל יעדיף את הגרסאות המאובזרות. רמת האבזור פיל מוצעת תמורת 148,990 ₪ עם מנוע טורבו דיזל או 159,990 ₪ עם מנוע טורבו בנזין. מפרט האבזור כולל בין היתר מסך מגע בגודל 8 אינץ' עם תצוגה בשפה העברית ותמיכה בממשק Apple Car Play, בקרת אקלים מפוצלת עם מסנן חלקיקים, פתחי מיזוג אוויר למושב האחורי, בלם חניה חשמלי, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, חיישני אור וגשם, מצלמת רוורס, מראות צד עם קיפול חשמלי ותאורת גישה, תאורת לד מאחור, חיישני חניה היקפיים, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'.
רמת האבזור הבכירה שיין פק מוצעת תמורת 174,990 ₪ עם מנוע טורבו דיזל או 179,990 ₪ עם מנוע טורבו בנזין והיא כוללת בנוסף לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגה בשפה העברית, עמעום אוטומטי למראה המרכזית, מערכת חניה אוטומטית, מצלמת חניה קדמית, מפתח חכם, ריפודי בד בשילוב עור, תאורת אווירה, משטח טעינה אלחוטי, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען עם חיישן זיהוי בפגוש האחורי, גג שמש פנורמי חשמלי, תאורת לד מלפנים, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'.
סיטרואן C5 איירקרוס
אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים עם חיווי ויזואלי במראות הצד ותיקון היגוי למניעת כניסה לנתיב חסום, התרעה על עייפות הנהג, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, וזיהוי תמרורים. רמת האבזור שיין פק כוללת בנוסף מערכת מורחבת לזיהוי תמרורים, בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת עצירה מלאה ותחילת תנועה מעמידה, ומערכת לשמירה על מרכז הנתיב בזמן שימוש בבקרת השיוט האדפטיבית. בכדי להפיג את חששות הלקוחות מאמינות הרכב, מעניקה היבואנית אחריות מלאה למשך 5 שנים או עד 120,000 ק"מ.
בשורה התחתונה
סיטרואן C5 איירקרוס מתחרה באחת הקטגוריות התחרותיות ביותר מול שלל כלים מוכשרים ומבוססים היטב בשוק המקומי. הוא מביא עימו משב רוח מרענן בזכות עיצוב מקורי וצבעוני, תא נוסעים שימושי ונעים, רמת אבזור עשירה, ומעל הכל נוחות נסיעה מצויינת. לחובתו איכות חומרים שאינה אחידה, ומסך מרכזי שתפעולו מצריך מעט תרגול.
בהשקה סיפרו אנשי לובינסקי כי יעדי המכירות טרם נקבעו משום שעדיין לא ברור אלו כמויות יוקצו לשוק המקומי עקב ביקוש הולך ועולה לגרסאות האוטומטיות באירופה. בכל אופן הצהירו כי הביקוש לרכב ער והם בטוחים כי יצליחו למכור כל יחידה שתגיע. נסיעת המבחן אמנם הייתה קצרה אך הספיקה כדי להבין שמדובר ברכב עם אופי, תכונה נדירה בעולם הרכב הנוכחי.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.