מאזדה MX-30 הינו קרוסאובר חשמלי עם טווח נסיעה של 200 ק"מ
מאזדה MX-30 אשר נחשף היום בתערוכת טוקיו, הינו הרכב החשמלי הראשון של המותג. הדגם מוצג בגרסת טרום ייצור ומיועד לשימוש עירוני או כרכב שני במשפחה. לצורך תמחור אטרקטיבי, התקינה מאזדה סוללה קטנה וזולה יחסית בקיבולת 35.5 קוט"ש, המספקת טווח נסיעה של 200 ק"מ. המנוע החשמלי מותקן בחזית ומספק 145 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ.
מאזדה MX-30
לטענת מאזדה, הרכב החדש יהיה חסכוני בחשמל, ובתהליך הייצור מופקים פחות מזהמים ביחס לרכבים חשמליים הכוללים סוללות בקיבולת גבוהה יותר. יתרון נוסף הנובע מקוטנה של הסוללה הוא חיסכון רב במשקל התורם ליעילות האנרגטית. בדומה לרכבים חשמליים רבים, חצי שעת טעינה בעמדה מהירה תטעין 80% מקיבולת הסוללה.
מאזדה MX-30
קברניטי החברה מבטיחים לשמר את מסורת הזום-זום באמצעות יכולת דינמית ראויה ונהיגה מהנה. להעצמת החוויה, מערכת השמע תנגן צליל של מנוע בהלימה לרמת ייצור הכוח במנוע החשמלי. הסוללה עצמה מעוגנת לשלדה ותורמת לרמת הקשיחות הכללית של המרכב.
מאזדה MX-30
העיצוב החיצוני כולל מראה מודרני וכולל באופן מפתיע תא מנוע ארוך עם שבכה קדמית, חרף העובדה שאינו כולל מנוע בעירה פנימית. מן הצד בולטות דלתות אחוריות הנפתחות נגד כיוון הנסיעה, וקורות C משתפלות. המרכב נמתח לאורך של 4,395 מ"מ, רוחבו 1,795 מ"מ, גובהו 1,570 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,655 מ"מ.
תא הנוסעים כולל במרכזו צג מולטימדיה בגודל 7 אינץ' הנשלט באמצעות חוגה בין המושבים הקדמיים. רוב דיפוני תא הנוסעים עשויים מחומרים ממוחזרים, ונועדו להעניק לנוסעים תחושה חמימה וטבעית.
שיווקו של מאזדה MX-30 החדש יחל באביב הקרוב בארה"ב. מעט לאחר מכן צפויה הגעתו לישראל.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.