פרטים נוספים אודות סקודה אוקטביה החדשה נחשפים, ביניהם שימוש ביחידות הנעה מיקרו-היברידיות ותא נוסעים מודרני
סקודה מפרסמת טיזר נוסף וכנראה אחרון של סקודה אוקטביה החדשה לקראת החשיפה הרשמית ב- 11 בנובמבר. היצרנית חושפת תמונות של סקודה אוקטביה תחת הסוואה ונתונים מעניינים אודות הדור הרביעי של המשפחתית הפופולרית.
סקודה אוקטביה
בדומה לפולקסווגן גולף 8 החדשה אשר הושקה זה עתה, גם סקודה אוקטביה החדשה תתבסס על פלטפורמת MQB Evo של הקונצרן אך תציג מידות מעט גדולות יותר מקודמתה. אורכה צמח ב- 22 מ"מ לכדי 4,689 מ"מ, רוחבה צמח ב- 15 מ"מ לכדי 1,829 מ"מ ובסיס הגלגלים נותר באורך 2,686 מ"מ. למרות גידול קל במידות החיצוניות, סקודה מבטיחה מרווח פנים משופר ביחס לדגם הפורש שהיה מרווח בפני עצמו, עם תוספת של 78 מ"מ למרווח הברכיים במושב האחורי, ותא מטען בנפח עצום של 600 ליטרים במרכב ליפטבק או 640 ליטרים במרכב סטיישן. נראה כי סקודה אינה מוותרת על יתרונותיה הפרקטיים המסורתיים גם בדור הרביעי.
סקודה אוקטביה
בדומה לדגם הפורש, גרסאות הכניסה יצויידו במתלה אחורי מסוג קורת פיתול הנחות ביחס למתלה אחורי רב חיבורי אשר נמצא רק בגרסאות עם הספק של למעלה מ- 150 כ"ס. בולמים וקפיצים חדשים יציעו נוחות נסיעה משופרת. בנוסף תציע החברה מתלים בכיול ספורטיבי עם מרכב נמוך ב- 15 מ"מ ומתלים מוגבהים ב- 15 מ"מ שככל הנראה הותאם למדינות מתפתחות עם סלילת כבישים רעועה. כאופציה, ניתן להזמין בולמים אדפטיביים הכוללים 4 מצבי קשיחות ואפשרות להנמכת המרכב ב- 10 מ"מ.
סקודה אוקטביה החדשה 2020 תוצע עם מערכת מיקרו היברידית במתח 48V בגרסאות האוטומטיות בלבד אשר ישאו את הסימול eTSI. מערכת זו משולבת במנועי הטורבו בנזין המוכרים של הקונצרן בנפח 1.0 ליטר בהספק 110 כ"ס, 1.5 ליטרים בהספק 150 כ"ס, ו- 2.0 ליטרים בהספק 190 כ"ס, ומסייעת בחיסכון של 10% בצריכת הדלק באמצעות האפשרות לכבות את המנוע בזמן שיוט קצר או לקראת עצירה במהירות 20 קמ"ש. גרסאות הדיזל מצויידות במנוע טורבו דיזל TDI בנפח 2.0 ליטרים בהספק 115, 150 או 200 כ"ס ומציגות צריכת דלק עדיפה ב- 17% ביחס לדגם הפורש.
הגרסה המעניינת ביותר עד להגעת גרסת הביצועים RS הינה גרסת פלאג-אין הייבריד עם טווח נסיעה חשמלי של 60 ק"מ. גרסה זו משלבת בין מנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטרים לבין מנוע חשמלי, ותגיע בהספק כולל של 204 או 245 כ"ס.
עיצובו של תא הנוסעים טרם נחשף אך צפוי להיות דומה לסקודה סקאלה, עם מסך מגע צף בגדלים של 8.25 או 10 אינץ' ופתחי מיזוג הממוקמים תחתיו. בנוסף יוצע כאופציה לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' אשר מכונה Virtual Cockpit בשפתה של סקודה. בורר ההילוכים אלקטרוני בעל מידות מיניאטוריות בדומה לגולף החדשה.
אבזור הבטיחות מקיף וכולל מערכות המאפשרות נהיגה סמי אוטונומית כגון בקרת שיוט עם מנגנון זחילה בפקקים, בלימה אוטונומית עד 210 קמ"ש, סיוע בתמרון חירום, ניטור שטחים מתים עם תיקון סטייה ומניעת פתיחת דלת בעת חציית רכב במקביל, והתרעה על עייפות הנהג הכוללת אפשרות לעצירה מוחלטת במקרה של אירוע בריאותי המונע שליטה ברכב.
עוד מספרים אנשי סקודה כי פנסי LED יוצעו כסטנדרט ותאורת LED מטריקס אדפטיבית כאופציה. בנוסף תוצע תצוגה עילית, מערכת שמע Canton, מושבים עם חימום, קירור ועיסוי, ובקרת אקלים עם תפעול באמצעות משטח מגע ייעודי.
שיווקה של סקודה אוקטביה 2020 החדשה יחל באירופה במהלך הרבעון הראשון לשנת 2020 בגרסאות סטיישן וסדאן.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.