ארגון Euro NCAP מעדכן את אופן חישוב ציוני הבטיחות ומציג מבחני בטיחות חדשים ומחמירים יותר
ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP מעדכן אחת לשנתיים את מבחני הבטיחות שנערכים לרכבים חדשים. בעדכונים האחרונים התמקד הארגון בבדיקת תפקודן של מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות אשר הפכו בשנים האחרונות לאבזור סטנדרטי גם בכלי רכב עממיים, אולם הפעם מחמיר הארגון גם את מבחני הריסוק אשר יאתגרו את יצרני הרכב לתכנן מכוניות בטיחותיות יותר.
מבחן ריסוק חזיתי Euro NCAP 2020
מאז שהוקם לפני 23 שנה, מבצע הארגון מבחן ריסוק חזיתי בו הרכב מתנגש במהירות 64 קמ"ש במחסום נייח קורס בחפיפה של 40% מחזית הרכב. מבחן זה יוחלף במבחן חדש בו מתנגש הרכב במהירות 50 קמ"ש במחסום במשקל 1,400 ק"ג הנע במהירות זהה אל עבר הרכב בחפיפה של 50% מחזית הרכב. המבחן החדש מדמה את סוג התאונות הקטלניות הנפוץ ביותר באירופה. מבחן זה משמש כמובן לבדיקת רמת ההגנה על הנוסעים ברכב הנבחן, אך יגלה בנוסף כיצד משפיע מבנה חזית הרכב על פגיעות הנוסעים ברכב הנגדי - נתון שישפיע על ציון הבטיחות הסופי.
עוד עודכן מבחן הריסוק המדמה פגיעה בדופן הרכב. הפגיעה תתרחש כעת במהירות גבוהה יותר ומשקלו של המתקן המדמה רכב פוגע יהיה גבוה יותר. המבחן העדכני יסייע בהערכת הפגיעות בנוסעים בצד הנגדי להתנגשות, תוך התמקדות בפוטנציאל הפגיעות בין הנהג לנוסע מלפנים. כך יוכל לבדוק הארגון אמצעי הגנה חדשים כגון כרית אוויר מרכזית בין הנהג לנוסע מלפנים אשר הוצגה לאחרונה במספר דגמים חדשים.
מבחן בטיחות אאודי A1
בתחום מערכות הבטיחות המתקדמות יתקיים מבחן נוסף למערכת הבלימה האוטונומית אשר ידמה תרחיש מאתגר יותר של זיהוי סיטואציה המצריכה בלימת חירום מיד לאחר פניה. בנוסף יבדקו מערכות בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל בנסיעה לאחור. הארגון יוסיף בדיקות למערכות המנטרות את ערנות הנהג ותפקודן, כולל מערכות מתקדמות אשר מנטרות את עיני הנהג.
בדיקת הבטיחות לא מסתכמת בבחינת תרחישי התאונה עצמה אלא גם במתרחש אחריה. ארגון Euro NCAP פיתח יחד עם ארגון CTIF – האיגוד הבינלאומי לשירותי כיבוי והצלה, בדיקות למערכות המשדרות מידע לשירותי החירום אודות התאונה. הארגון יבדוק את מהימנות המידע וזמינותו לכוחות ההצלה ואת מצב הרכב לאחר התאונה על מנת להעריך את קושי חילוץ הנוסעים. במקרה שהרכב מצויד בידיות הנשלפות חשמלית למשל, יוודא הארגון כי הידיות ישלפו אוטומטית לאחר תאונה על מנת להקל על חילוץ הנוסעים.
מבחן בטיחות מאזדה CX-30
להשלמת העדכון חושף הארגון בובת ריסוק חדשה בשם ת'ור המדמה גבר בעל מבנה גוף בינוני. הארגון מצהיר כי השינויים שנערכו יהיו משמעותיים בהערכת רמת הבטיחות של כלי רכב חדשים. על הצרכנים להבחין בין רכבים שיבחנו בשיטה החדשה לשיטה הקודמת משום שלא ניתן להשוות בין הציונים של שתי השיטות. תוצאות המבחנים הראשונים בשיטה החדשה יפורסמו לאחר סיום עונת הקיץ.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.