יונדאי טוסון החדש מציע עיצוב ייחודי, תא נוסעים חדשני וגרסאות הנעה היברידיות ופלאג-אין
לאחר שלל טיזרים ואיורים, נחשף היום יונדאי טוסון החדש 2021 בדורו הרביעי. רכב הקרוסאובר המשפחתי הפופולרי מבוסס על פלטפורמה חדשה ומציג עיצוב ייחודי ופרופורציות דינמיות המתכתבים עם שפת העיצוב החדשה של המותג. יונדאי טוסון החדש מושק בדגם אירופאי ובדגם אמריקאי. בשניהם שופר משמעותית המרווח הפנימי ביחס לדגם הפורש בזכות צמיחה במידות. אורכו של יונדאי טוסון האירופאי 4,500 מ"מ, רוחבו 1,865 מ"מ, גובהו 1,650 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,680 מ"מ. תא המטען בנפח 620 ליטרים או 1,799 ליטרים בקיפול המושבים. הדגם האמריקאי מתארך לכדי 4,630 מ"מ, עם בסיס גלגלים באורך 2,755 מ"מ.
יונדאי טוסון
עיצוב
העיצוב מציג מהפיכה של ממש ו- "ספורטיביות חושנית" לפי יונדאי. החזית כוללת שבכה קדמית תלת ממדית עצומת מידות המטמיעה בקצותיה את תאורת היום מסוג LED, ותאורה ראשית בקצות הפגוש הקדמי. מן הצד ניתן להבחין בקורה C בעלת אלמנט בגוון כרום הממשיך את פס הכרום מעל חלונות הצד, קימורי מרכב בזוויות חדות, ואיפור שטח הכולל ספי מרכב וקשתות מושחרים. החלק האחורי רווי גם הוא בקווים חדים וכולל מגלש אחורי בגוון כרום וגופי תאורה מסוג LED המחוברים ביניהם בפס תאורה רוחבי בהתאם לטרנד הנוכחי למראה רחב יותר.
יונדאי טוסון
תא הנוסעים עוטף ומציג ארכיטקטורה עדכנית הכוללת לוח מחוונים דיגיטלי נטול סוכך בגודל 10.25 אינץ'. בקונסולה המרכזית פתחי מיזוג צרים ותחתם צג מערכת המולטימדיה בגודל 10.25 אינץ'. תחתיו משטחי המגע לתפעול מערכת בקרת האקלים. בתחתית הקונסולה משטח טעינה אלחוטי ובהמשך פקדי תיבת ההילוכים המחליפים את הבורר הקלאסי. תאורת אווירה עוטפת את תא הנוסעים וכוללת 64 גוונים לבחירה. גלגל ההגה מעוצב כמוטות שליטה של מטוס בדומה ליונדאי סונטה החדשה, והקונסולה המרכזית עוטפת את הנהג ומשלימה "קוקפיט חובק בהשראת מטוס" בשפתה של יונדאי.
אבזור
רשימת האבזור כוללת בנוסף צימוד אלחוטי לממשקי Android Auto ו- Apple CarPlay, חיווי קולי, מערכת שמע מבית KRELL, פקד המנתב את מלוא עוצמת מערכת השמע אל הרמקולים הקדמיים לטובת שינת הילדים מאחור, ואפליקציה יעודית המאפשרת את פתיחת הרכב באמצעות הסמארטפון.
יונדאי טוסון
יחידות הנעה
מגוון יחידות ההנעה של יונדאי טוסון החדש הינן מסדרת סמארט סטרים החדשה של היצרנית וכוללות מנועי בנזין, הייבריד, הייבריד פלאג אין, ושילוב מערכת מיקרו-היברידית 48V כאופציה.
גזרת הדיזל כוללת מנוע טורבו CRDi בנפח 1.6 ליטרים בהספק 115 ללא המערכת המיקרו-היברידית או 136 כ"ס עם מערכת זו. מנוע ה- 115 כ"ס משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית ומוצע עם הנעה קדמית בלבד. מנוע ה- 136 כ"ס משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7DCT ומוצע עם הנעה קדמית או כפולה.
בגזרת הבנזין מוצע מנוע טורבו T-GDI בנפח 1.6 ליטרים, בהספקים של 150 כ"ס עם או בלי מערכת מיקרו-היברידית ו- 180 כ"ס עם מערכת מיקרו-היברידית. מנוע ה- 150 כ"ס ללא המערכת המיקרו-היברידית מוצע עם תיבת 6 הילוכים ידנית בלבד, והנעה קדמית או כפולה. מנוע ה- 150 כ"ס הכולל את המערכת המיקרו-היברידית מוצע עם הנעה קדמית בלבד ותיבת 6 הילוכים ידנית חצי אוטומטית 6iMT ללא דוושת מצמד, או תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7DCT.
הגרסה ההיברידית, משלבת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים בהספק 180 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ עם מנוע חשמלי בהספק 60 כ"ס המפיקים יחדיו 230 כ"ס ומומנט של 35.7 קג"מ. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית פלנטרית 6AT נטולת ממיר מומנט, ולהנעה קדמית או כפולה. עם מנוע זה אורכת התאוצה מאפס למאה קמ"ש 8.0 שניות (8.3 בגרסת הנעה כפולה), והמהירות המרבית עומדת על 193 קמ"ש. סוללת המנוע החשמלי מסוג ליתיום-יון פולימר בקיבולת 1.49 קוט"ש.
כאופציה ניתן גם לקבל בולמים אדפטיביים. בעתיד ניתן לצפות לגרסת פלאג-אין בהספק 265 כ"ס, וגרסת N ליין חמה בהספק 300 כ"ס.
אבזור הבטיחות כולל את חבילת הבטיחות SmartSense המונה בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים וסנכרון עם מערכת הניווט המקורית, התראה על תנועה צולבת ובלימה מלפנים ומאחור, שמירה אקטיבית על מרכוז נתיב הנסיעה, התרעה על עייפות נהג, ניטור שטחים מתים הכולל תצוגה ממצלמות מראות הצד על לוח המחוונים ותיקון הגה אקטיבי, מניעת פתיחת דלת בעת מעבר רכב חוצה במקביל, מגביל מהירות המסונכרן עם תמרורי הגבלת מהירות, מערכת שכחת ילדים במושב האחורי, וחניה אוטונומית.

תפריט נגישות








הטוסון עדיין לא זמין בישראל. צפוי להגיע לאולמות התצוגה ברבעון השני של 2021.
מה עלות הדגמים השונים והאם כבר אפשר לראות את הרכב באולמות התצוגה של יונדאי
צפו לבפורטאז' היברידי מספר חודשים אחר כך....